След като стоката напуска България, независимо дали като ВОД или като износ, не се начисляват 20% ДДС.
Не разбирам, обаче, в качеството си на каква ще получи стоката немската фирма. Собствеността на турската ли се прехвърля? Нали тя е купувачът?  :blink:
1. Разходи за външни услуги / Доставчици, партида на ФЛ
2. Разходи за външни услуги / Доставчици, партида на фирмата собственик
3. Клиенти, партида на клиента / Приходи от услуги, може аналитична "наеми"

Наемоотдаването е услуга.
Когато сте наемател, сте получател на външна услуга.
Когато сте наемодател, оказвате някому услуга.
Когато сайтът Ви "изхвърли" без да Ви даде входящ номер, можете да сте почти сигурни, че не е прието заявлението Ви за обявяване на ГФО и ще се наложи да го пускате отново.
Може да проверите в "Справки" => "Справки по юридически лица" в раздела "Дело" дали има прието Г-2 с отметка "обработва се".
Ако не намерите такова, уви, ще се наложи да подавате отново.
Съветът ми е да подавате в почивни дни или много рано сутрин. :smile1:
Готов протокол нямам, но можете да си направите сами бланка в Ексел, която да съдържа реквизитите, изброени в ППЗДДС:

Чл. 66. (1) Корекциите по чл. 79, ал. 1 и 3 от закона се извършват чрез издаване на протокол, който трябва да съдържа:

1. номер, дата;

2. име и идентификационен номер по чл. 94, ал. 2 от закона на лицето;

3. основание за извършване на корекцията;

4. описание на стоката или услугата;

5. размер на ползвания данъчен кредит;

6. брой години по чл. 79, ал. 6 от закона;

7. размер на дължимия данък по чл. 79, ал. 6 от закона.

В указание на НАП пише:

"В случай че при ВОП, макар и неправомерно, е начислен ДДС от доставчика, за данъчна основа на ВОП следва да се приеме цялата сума, документирана от доставчика (сборът от данъчната основа и начисления му данък). Тъй като, съгласно чл. 64, ал. 1 във връзка с чл. 26 от ЗДДС, данъчната основа на ВОП се определя на базата на всичко, което включва възнаграждението, получено от или дължимо на доставчика от получателя във връзка с доставката без данъка по този закон, а начислената като ДДС сума не е данък "по този закон", същата следва да се включи в данъчната основа на ВОП, а в случай че в последствие сумата за данъка се възстанови от доставчика на получателя като недължимо платена, следва да се извърши корекция, като се издаде протокол по чл. 117, ал. 4 от ЗДДС, въз основа на издаден от доставчика коректен документ /кредитно известие или анулирана погрешната и издадена нова фактура/."
Трета фирма ли е регистрирана с валиден ддс номер в Германия и турската фирма посредник ли е в транзитната операция? Да разбираме ли, че стоката отива директно за трета фирма в Германия?
Ако е така, важно е да уточните и условията на продажбата по инкотермс:
http://ekspertis.bg/document/view/other/132807/0/
Те имат значение за ДДС.
От всяко положение, ако стоката не се продава на купувача в България, няма да начислявате ДДС. :smile1:
Здравейте,
Юридическите въпроси действително е по-редно да се движат от адвокат.
За де се прехвърли ЕТ на ЕООД, лицето първо трябва да си изясни какво иска - със заличаване или без заличаване на ЕТ?
Естествено, за да има къде да се преобразува ЕТ, първо трябва да съществува в правния мир ЕООД.
Но ще повторя, че адвокат ще свърши тази работа най-добре.
Това може да означава, че доставката е с място на изпълнение в Гърция и тогава нямате ВОП, не самоначислявате с протокол по чл. 117, не включвате в дневници и си търсите данъчен кредит от Гърция.
Здравейте,
Мисля, че не е наша работа да търсим основания за твърденията на служители на НАП. Тяхно е задължението да цитират нормативното основание на изискванията си.
Нормално е да Ви я генерира.
Имате ВОД. :smile1:
Получателят, независимо, че не е регистриран по ДДС, ще има ВОП и ще плати данъка в съответната държава членка.
Според данните - 152 хил. :smile1:
Здравейте,
При тези операции е от значение къде е стоката :smile1:

Тази, която купувате и продавате като посредник е тристранна операция, ако стоката не минава през България.

За другата стока можем само да гадаем по информацията, която давате.
От това, което давате:
Имате увеличение на незавършеното производство със 140 хил., които отразявате в приходната част на ОПР.
Пак в прихода имате 80 хил. от продажби на някакви услуги.
В разхода трябва да покажете оборотите по сметки:
    601 - суровини и материали
   602 - външни услуги
   603 - амортизации
   604 - заплати
   605 - осигуровки
   609 - други разходи
   балансова стойност на продадените активи
  ________________________ ________________________
това са разходите за оперативна дейност

добавяте финансовите разходи - лихви, отрицателни курсови разлики, банкови...
________________________ ________________________
получавате печалба от обичайната дейност

добавяте извънредните разходи - 699
Здравейте,
Ако става дума за ВОДС, издаването на фактура за аванса не е необходимо.
Ако сделката е в страната, задължително изздавате фактура, но на практика това е важно да се спази, ако аванса и доставката са в два различни данъчни периода. Вашия случай, обаче, не е такъв и няма проблем, ако издадете една фактура за доставката. :smile1:
Благодарност за изчерпателната  и много полезна информация. :smile1:
Да, стандартно се осчетоводява.
Когато фирма от страна от ЕС има български ДДС номер, това означава, че е регистрирана по ЗДДС в България и сделките в страната са по общите правила на закона.
За ВОП ли става дума?
Съгласно чл. 63, ал. 3 и ал. 4 от ЗДДС данъкът при ВОП става изискуем на 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие или на датата на издаване на фактурата, когато тази фактура е издадена преди 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е настъпило данъчното събитие.
Предвид чл. 117, ал. 1 и ал. З от ЗДДС начисляването на данъка при ВОП се извършва с протокол, който се издава в срок от 15 дни от датата, на която данъкът е станал изискуем.
Здравейте,
Фактурата за аванса в случая касае само плащането, но не поражда данъчно задължение нито за Вас като доставчик, нито за Вашия клиент.
Според мен, трябва да издадете фактура за ВОДС съгласно изискването на закона и в нея нулева ще е само сумата за плащане, но не и сумата по фактурата.
Т.е. няма да вадите аванса от данъчната основа, а от сумата за плащане.   
 
Скрит текст :
Когато работех в отрасъла, отчитахме извънреден труд.
По време на кампанията се работи събота и неделя и не стигат хората за въвеждане на СИРВ.
Явно зависи от разполагаемостта с работна сила :smile1: