Всичко е точно. Д6 - към последния работен ден на м.08 (не по-късно от последния работен ден на календарния месец, през който е възникнало задължението за внасяне на вноските и данъка за съответния месец).
Само да допълня. В същият чл. 22, ал.1 от НРВПО е уточнено, че "За ползуване на платения годишен отпуск за втората и следващите календарни години не се изисква нов 8-месечен трудов стаж, като в тези случаи размерът на отпуска за съответната календарна година се определя пропорционално на трудовия стаж на работника или служителя в това предприятие."
Т.е. имате право на дни отпуск пропорционално на стажа в новата ви месторабота.
Ако транстпортната фирма беше фактурирала транспорта от Азербайджан до България на вашата фирма, нямаше да има начисляване на ДДС. В конкретния случай получател на услугата "международен транспорт на стоки" е вашият клиент. Той не може да ви префактурира транспорта без ДДС, защото не разполага с документите по чл. 23, ал.1 от ППЗДДС и реално не извършва международен транспорт към вас.
Според мен, правилно е начислен ДДС при префактурирането, а вие ще си го приспаднете, прихванете или възстановите по реда на чл. 92 от ЗДДС.
Изобщо, префактурирането не е добра идея.
СИС - към момента на плащането. Може и накуп. Както е уговорено.
До 10-то число на следващия месец - внасяне на осигуровките по съответната СИС.
Декларация образец 1 - до 10 дни след внасяне на осигуровките (чл. 7, ал. 6 ат КСО)
За всеки месец - отделна Д1.
да но когато тази тоалетна е на плажа - реално се ползва като обществена такава и просто за добрия ред се стопанисва от заведението
Искате да кажете, че тоалетната е отделен обект и по-точно е обществена тоалетна?
Защото ако не е така и това е тоалетната, която е на заведението и то е получило съответните категоризации на база тази тоалетна, нямате право да събирате входна такса.
Ако заявлението се подава от съставителя на финансовите отчети, чий подпис стои на "вярно с оригинала" - на съставителя или на управителя?
На съставителя когато е и заявител.
ЗТР, чл. 13, ал. 6:
Скрит текст :
Можете да го минете през "Други кредитори" и тогава да заплатите дължимото към собственика в брой.
Не сте описали от коя дата сте подали предизвестието и на какъв договор сте били назначени. Това също има значение за срока на предизвестието:
Скрит текст :
Допуснали сте грешка като сте излезли в допълнителните 4 дни отпуск без писменото съгласие на работодателя и особено, ако е извън утвърдения график за отпуските. Това си е ваш проблем, а не техен, както мислите: "това,че не са ми пуснали молба,мисля, че е техен проблем" Наистина могат да ви уволнят дисциплинарно (чл. 190, ал. 1, т. 2 от КТ) Ако, обаче, не спазят задължението си по чл. 193, ал. 1 от КТ да ви поискат писмено обяснение, мисля, че ще можете да ги съдите за неправомерно уволнение. Ако ви поискат писмено обяснение, напишете истината, че сте отсъствали с устното им съгласие. Но за това не съм сигурна, ще ви трябва съвета на юрист, ако се стигне до там.
По принцип, обезщетения, дължими от двете страни при прекратяване на трудовото правоотношение не могат да се прихващат, което вие сте предложили.
Не е във ваш интерес да се конфронтирате с работодателя си, а е по-добре спокойно да седнете и да си изясните кой на кого какво дължи според нормативната уредба.
Моят съвет е: изискайте прекратяването на трудовото правоотношение да бъде надлежно оформено от работодателя и ако имате съмнения за неправомерни действия от страна на работодателя, подайте жалба до Инспекция по труда, но само след като държите в ръцете си писмени доказателства за нарушения.
На длъжността, на която сте в момента ви трябват 5 години стаж.
Изискванията са посочени в Закона за счетоводството:
Скрит текст :
Не става ясно за каква процедура питате, но ще се опитам да набележа на какво следва да обърнете внимание:
- до 10-то число на месеца, следващ месеца, в който е изплатено възнаграждение по договора, се внасят начислените осигурителни вноски и удържания ДОД
- до десет дни след това или до 20-то число на месеца, следващ месеца на плащането, се подава Д-1
- до последния работен ден на месеца, в който са внесени осигурителните вноски, се подава Д-6
Ако лицето е декларирало, че е СОЛ се прилага следния текст от НООСЛБГРЧМЛ:
Скрит текст :
На следващата година до 30 април трябва да подадете справка по чл. 73 от ЗДДФЛ за сключените граждански договори.
Ако имате още въпроси, конкретизирайте ги.
и аз се интересувам - примерно билети за вход - за тоалетната към едно заведение
А билетите за вход в тоалетната на заведение (изобщо таксата) са абсолютно незаконни. Според Закона за туризма и наредбата за категоризациите всяко заведение трябва да има тоалетна и нейното ползване да е безплатно.
Билетите са отразени в две наредби:
1. Наредба № Н-18 от 13 декември 2006 Г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства
2. Наредба за условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа, приета с Постановление № 289 на Министерския съвет от 1994 г. (обн., ДВ, бр. 101 от 1994 г.; изм. и доп., бр. 38 от 1995 г.; изм., бр. 73 от 1998 г., бр. 8 от 2001 г., бр.54 от 2008г.)
Дивидент над 15 000 лв. можете да платите само по банков път.
Нали продавачът е физическо лице? И документът за придобиване на актива е договорът за покупко-продажба? Е, значи това ФЛ не начислява ДДС и вие имате покупка без ДДС.
А за тристранно споразумение за прихващане (цесия) не мисля, че си струва да го правите. Щом още не сте му платили автомобила, издайте касов бон, че ЕООД-то ви е платило 1000 лв. по някоя от фактурите и го накарайте да ви подпише РКО за 1000 лв, които вие сте му платили в качеството му на ФЛ-продавач.
Също е вариант!
"(2) Заявление може да се подава от:
1. заявител по ал. 1;
2. пълномощник с изрично писмено пълномощно. "
А аз мисля, че лицето може да подаде отчета в съответствие с ал. , т. 2.
По въпроса за регистрацията на ЕуООД може да намерите полезни за вас неща, включително списък на необходимите документи, сума на разходите и възможни "подводни камъни" в следната тема от същия форум:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,2717.msg14103.html#msg14103
Вътре има линк към още една подобна тема, прочетете и нея.

Що се отнася до намирането на счетоводител, на колкото по-ранен етап започнете съвместна работа, толкова по-добре. Препоръчвам ви да пуснете отделна тема с подходящо заглавие в раздел "Кариери" като може да формулирате и очакванията си към бъдещия ви счетоводител.
Успех! :smile1:
Може, ако на лицето, собственик на ЕП бъде издадено изрично писмено пълномощно
Скрит текст :
ДТМ, аз така ги разбирам нещата: когато трябва да се гътне буквата на Закона, за целта се използва неговият Дух и единствен проводник на тази духовна връзка е съдът. :smile1:
Здравейте,
Печатът на товарителницата не е задължителен, но разбирам клиента ви - ние сме Държавата на Печатите. :smile1:
И вече по-сериозно. За да не преразказвам със свои думи кои нормативни документи регламентират реквизитите на международната товарителница (CMR), ви изпращам текст, в който това е описано.

Скрит текст :
С удоволствие ще опитаме да ви помогнем, но е необходима още информация за да си изясним фактите, а именно:
1. Кога са заплатени тези фактури? Тогава, към момента на получаване на доставката или сега, при предявяването на фактурата? Ако тогава е платено - как и на какво основание е осчетоводено плащането?
2. Какво е доставено - материали, стоки, услуги....? Осчетоводени ли са през 2011 през някаква разчетна сметка получените активи/извършените разходи и през каква?
Изобщо, дайте малко повече история, за да ви бъдем полезни по един конкретен начин.
И в заключение ще си позволя да ви обърна внимание, че темата, в която сте отправили запитването си касае процедурата по приспадане, прихващане и възстановяване на ДДС и за в бъдеще е редно да откривате нова тема, когато искате да зададете въпрос, различен от дискутирания в съществуваща тема.