Заявление за регистрация по чл. 100, ал. 1;
Декларация от собственика по чл.  176 а, ал. 1 от ЗДДС;
Справка за облагаем оборот за последните 12 месеца.

След това ще получите искане с други документи за представяне. Най-често е ОВ и стандартна анкета за дейността, която ще се извършва.
Не виждам грешка.
Излез от програмата и влез отново. Може да е засечка софтуерна.
Здравейте,
Разликата между ремонт и подобрение не е количествено дефинирана, а критерият за тяхното разграничаване е даден в §1, т. 31 и 32 от ДР на ЗДДС:
31. "Ремонт" е дейността по извършването на последващи разходи, свързани с отделен актив, които не водят до икономическа изгода над тази от първоначално оценената стандартна ефективност на този актив.
32. (Доп. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) "Подобрение" е дейността по извършването на последващи разходи, свързани с отделен актив, които водят до икономическа изгода над тази от първоначално оценената стандартна ефективност на този актив. Създаването на нов актив от държател/ползвател на наетия или предоставен за ползване актив се приравнява на подобрение.

Ако преценявате, че в резултат на извършените дейности, би се увеличила пазарната наемна цена на това помещение, то тогава може да се говори за подобрение.
Принципът е: няма дейност - няма осигуряване - няма Д1
Когато една фирма е подизпълнител, обикновено материалите не се съхраняват в склад, за да се завеждат в 302. Направо се изписват през 601. За да се следи кои материали са за даден обект се обособява отделна аналитична сметка в 611 "Разходи за производството" и там се взема статия 611/601. В сметка 611 се натрупват и разходите за труд, разпределят се и другите непреки разходи. Като приключите обекта и издадете фактура, отчитате прихода 411/701. И тогава изписвате себестойността 701/611. Препоръчително е към фактурата да има приложен акт образец 19, който вече не е нормативно задължителен, но е много добре приет при проверки от НАП. С него се доказва действителността на извършената строителна услуга.
 Lena12,
Транспорта е извън обхвата на българското ДДС. Вие оказвате услуга в ЕС, за която съгласно чл. 86, ал. 3 не начислявате данък и включвате эактурата във VIES декларацията. Получателят на транспортната услуга има задължение да си самоначисли данъка и Вие не формирате облагаем оборот за регистрация в съответната държава членка.
Няма изискване за ЕООД/ООД да е покрита загубата преди разпределението на дивидент. Ето какво казва ТЗ по въпроса:

ПЕЧАЛБИ И ПЛАЩАНИЯ

Чл. 133. (1) Съдружниците не могат да искат дяловете си, докато дружеството съществува. Те имат право само на част от печалбата съразмерно на дяловете, ако друго не е уговорено.
(2) Не може да се уговарят лихви за дяловете на съдружниците.
Зависи каква е юридическата форма на фирмата.
Малко по-строги са изискванията към АД, но и там, ако акционерите не са знаели и са им изплатени дивиденти при липсата на предпоставките, заложени в чл. 247а от ТЗ, могат да не връщат сумите.
А условието за изплащане на дивидент в АД може да се сметне по формулата:

SK - D> ОК + RK,

   където:

   SK - собствен капитал на дружеството (раздел А на счетоводния баланс - чиста стойност на имуществото);

   D - сумата на дивидента, подлежащ на разпределение;

   ОК - регистрираният основен капитал на дружеството;

   RK - резервният капитал, който дружеството формира въз основа на нормативни разпоредби.

За останалите видове търговски дружества предпоставката да се изплати дивидент е да има печалба, а известни ограничения при евентуални загуби са уточнени в чл.78 - за СД; чл. 102, 109, 110 - за КД; чл. 133 - за ООД.
Съгласно чл. 17, ал. 2 от ЗДДС при продажби на стоки, които се превозват, изпращат или транспортират до територията на друга държава, местоизпълнението на доставките им е там, където започва превозът им, т.е. в случая на територията на България.
Когато тя се изпраща до държава членка, редът за облагането й зависи и от данъчния статут по ДДС на получателя й.
Когато получателят е регистриран по ДДС, има ВОД по чл. 7.
Когато получателят не е регистриран по ДДС, има дистанционна продажба по чл. 14:
Скрит текст :
В зависимост от прага на Гърция за дистанционни продажби, след който трябва да направите регистрация по ДДС там, или се регистрирате по ДДС и начислявате данъка по гръцките закони, или (ако не надвишавате този праг) доставките са с местоизпълнение на територията на България и издавате фактура / отчет продажби.
Какво значи "за съдействие"? Услуга или комисионна?
Ще имате изравняване на осигурителния доход. В това понятие се включват не само доходите Ви като СОЛ, но и от трудови право отношения или по граждански договори, ако имате такива. Има поредност на осигуряване и максимален размер на осигурителния доход, над който не дължите осигуровки.
благодаря!
така ще направя, а внесените осигуровки за ЗП изобщо осчетоводявате ли ги?
Естествено. Ако не са внесени, нали от НАП ще ги прихванат от ДДС-то и трябва да се отрази това, най-малкото :smile1:
А фактурата е издадена с верен контрагент и не се налага анулиране и преиздаване?
Ако е така, дайте я със знак минус за грешния и със знак плюс за верния контрагент.
Здравейте!
за дан. финансов резултат 2017 -  печалба, правилно ли разсъждавам:

имам право да приспадам данъчен фин. резултат - загуби формирани 2012,2013,2014,2015 и 2016 г?
Правилно ли тълкувам тези 5 години ?
Правилно.
Имате две сделки.
По едната ФЛ продава на фирма УПИ. Става дума за тези 75% от терена. По тази сделка осчетоводявате обичайното:
ДМА / Доставчици

По втората сделка ФЛ отстъпва право на строеж срещу строителен продукт (апартаменти). Сделката е бартер и се състои от две насрещни доставки.
Фирмата е купувач на отстъпеното право на строеж и продавач на готова строителна продукция, която обаче още не е налична.
Възприето е от повечето автори, а и в практиката, ОПС да се отчита като материален разход по с-ка 601. Аз го осчетоводявам 601/ Клиенти по аванси.

Не ми стана ясно от информацията във въпроса кое налага да ползвате сметки като клиенти и доставчици при определени условия, но след като има договорени специални такива, може и тях да ползвате.

При завършване на апартаментите ще отчетете приход и ще закриете партидата на клиента по аванси с Клиенти по аванси/701.

Тъй като, ако по НА нямате уговорено доплащане от страна на получателя на апартаментите, а крайната цена е по-висока от стойността на ОПС, може да правите прихващания със задължението към клиента по повод доставката на земята, ако до този момент не е изцяло платена.

Стандартен ВОД.
Чл. 163а се отнася само за доставки на територията на страната.
ППЗДДС:
Чл. 56. (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2006 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 39 от 2008 г., в сила от 15.04.2008 г., изм. - ДВ, бр. 4 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 10 от 2011 г., в сила от 01.02.2011 г.) Право на приспадане на данъчен кредит за платения данък в случаите на внос се упражнява, като в дневника за покупките за съответния период се посочи митническия документ или друг документ за внос, издаден или заверен от митническата администрация, посочващ данъчно задълженото лице като получател или вносител и посочващ сумата на дължимия данък върху добавената стойност или даващ възможност за изчисляването на тази сума. При внос по чл. 16, ал. 3 от закона в дневника за покупките за съответния период се посочва документът, удостоверяващ приключването на митническите формалности.
(2) Право на приспадане на данъчен кредит е налице и за внесения данък в случаите на внос на стоки:
1. (изм. - ДВ, бр. 24 от 2017 г., в сила от 21.03.2017 г.) при режим "активно усъвършенстване";
2. (отм. - ДВ, бр. 24 от 2017 г., в сила от 21.03.2017 г.)
3. (изм. - ДВ, бр. 24 от 2017 г., в сила от 21.03.2017 г.) при режим "временен внос с частично освобождаване от вносни мита";
4. по чл. 16, ал. 3 от закона.

Вие извършвате не внос, а транзитна продажба. Вносител е Вашият клиент и, ако е регистриран по ЗДДС, ще ползва данъчен кредит. Същевременно, като прехвърляте собствеността на стоката тук, доставката е облагаема и трябва да начислите данък.
Трябва да изискате Вътрешните правила за работната заплата и така ще си изясните дали Ви "премятат" или Вие се заблуждавате.
В чл. 22, ал. 4 НСОРЗ са посочени следните елементи на вътрешните правила за работната заплата:
1. системи и методи за оценка на работните места и на длъжностите;
2. групиране на длъжностите по длъжностни нива и квалификационно-образователни изисквания;
3. правила и процедури за определяне и изменение на основните работни заплати;
4. правила и процедури за оценяване на трудовото изпълнение;
5. системи на заплащане на труда;
6. правила и процедури за определяне на индивидуалните работни заплати;
7. редът за събиране, обработване, съхраняване и използване на информация и документи, необходими за изчисляване на полагащите се брутни и нетни трудови възнаграждения;
8. редът и начинът за изплащане на работната заплата.

Ако имате съмнение и не ви представят такъв документ, може да се обърнете към ИТ.
На какво правно основание е съставен анекса?
Разбирам Ви, защото има неясноти в ЗДДС.
Както винаги, в такива случаи се опираме на тълкувания на МФ или НАП.
Ето извадка от едно подобно:
Скрит текст :