Аз лично бих го минала през разчет.
Има и други варианти, освен 493. Защо не помислите за служебен аванс, пък нещо там не е станало и той го връща на каса....
Може и заем към физическото лице, но това е свързано с писане на договор и начисляване на пазарна лихва. Сумата не е малка, но не е и чак толкова голяма, че да си струва бумащината.
Благодарности, Рори :good:
Много полезна информация.
Фирмите ще могат да купуват леки автомобили като ползват данъчен кредит, отдавайки ги помежду си под наем, независимо от останалата дейност и като наематели да ползват и ДДС за наетите автомобили.
Чудесна възможност :smile1:
Здравейте,
Зависи от това дали, освен дейността като земеделски производител, упражнявате и друга дейност, за която подлежите на самоосигуряване.
http://www.kik-info.com/spravochnik/osigurovki-i-danaci-za-2015.php
Вижте тази таблица и текта под нея. Ако след това още имате въпроси, питайте пак :smile1:

Изброените изключение в чл. 70, ал. 2, т. 1 не се ли отнасят за самите превозни средства, без значение основната дейност на фирмата?


Не мисля, че се отнасят до самите превозни средства защото, ако беше така, как предлагате да тълкуваме текста на ал. 2, т. 5, според който данъчен кредит се признава когато "превозните средства по ал. 1, т. 4 и стоките или услугите по ал. 1, т. 5 се използват и за дейности, различни от посочените в т. 1 - 4, в случаите, когато една или повече от изброените в т. 1 - 4 дейности са основна дейност за лицето; в тези случаи правото на приспадане на данъчен кредит е налице от началото на месеца, следващ месеца, за който е изпълнено изискването за основна дейност."

Според мен този текст дава възможност за ползване на данъчен кредит от онези, които не отговарят на твърде ограничителния предходен текст на ал. 2:
             " 1. превозните средства по ал. 1, т. 4 се използват единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства, включително при последващата им продажба;
               2. превозните средства по ал. 1, т. 4 са предназначени единствено за препродажба (търговски наличности);
               3. стоките или услугите са предназначени единствено за препродажба (търговски наличности), включително след преработка;
              .................... "
ДУК не е задължителен. Дори нещо повече - не е добре да се вписва/обявява.
:good: Напълно подкрепям.
За набирателната - задължителна е, както и удостоверението от банката. Последното се заплаща, но това е положението - изискват го.
Не съм съгласна с delphine, защото този актив не е счетоводно наличен, тъй като е бил отчетен като разход.

А в чл. 74 е изрично написано, че правото на данъчен кредит е за активи по смисъла на Закона за счетоводството, които са налични към датата на регистрацията.

Разбира се, в данъчната администрация се случват и чудеса, така че не пречи да си ги включите в описа. Само някой да каже коя балансова сметка да се посочи в графата "заведен по сметка №*".
Само да допълня, че ако се вкарате в подобен казус да отчитате счетоводна грешка и да отидете на включване на активите, отчетени като разход, в описа, трябва да имате предвид и чл. 47 от ЗКПО:
   
Скрит текст :
Може да мине с глоба от 50 лв.
Зависи от предназначението на трактора.
Ако се използва за селскостопанска дейност - ІІ категория, машини, производствено оборудване, апаратура - 30%. Също и прикачения инвентар.
В този смисъл има и мнение в писмо на НАП № 24-30-28/18.08.2012 год.
Скрит текст :
Ето едно подробно разяснение от експерт:

Дата на възникване на данъчно събитие

Отговаря Ивайло Кондарев – данъчен консултант

    В сп. „Финанси и право”, бр. 5 от 2010 г. Ивайло Кондарев – данъчен консултант, отговаря на въпроса коя е датата на възникване на данъчното събитие за осъществено вътреобщностно придобиване на стоки (ВОП), при положение че фактурата на чуждестранния доставчик е съставена на 28.01.2010 г., а самата стока е получена от българския купувач на 04.02.2010 г. За кой месец следва да се състави протокол по чл. 117 и същият да се включи в дневниците за покупки и продажби?
Протоколите за начисляване на данък при ВОП се съставят в 15-дневен срок от датата на изискуемост на ДДС. А по силата на чл. 63, ал. 3-5 ЗДДС при вътреобщностните придобивания данъкът става изискуем:
- на датата на издаване на фактурата от чуждестранния доставчик на стоките, ако тя е съставена в периода от датата на възникване на данъчното събитие до 15-ия ден на следващия календарен месец, и не във връзка с направено авансово плащане;
- датата на възникване на данъчното събитие - при положение че фактурата е съставена преди тази дата;
- на 15-ия ден на месеца, следващ този, през който е настъпило данъчното събитие - в случай че дотогава не е издадена фактура от доставчика.
При ВОП данъчното събитие възниква на датата, на която би настъпило данъчно събитие при доставка на територията на страната (чл. 63, ал. 1 ЗДДС). Или по правило ВОП ще възниква на датата, на която е прехвърлена собствеността върху стоката. При вещи, определени по своя род (които не са индивидуализирани), прехвърлянето на собствеността настъпва с предаването им на купувач, спедитор или превозвач. От тази гледна точка прехвърлянето на собствеността ще зависи от това за чия сметка е превозът на стоките (кой е сключил договора за превоз) - доставчикът по ВОД или придобиващият стоките. В първия случай прехвърлянето на собствеността ще стане в момента на предаване на стоката на получателя. Ако обаче транспортът се извършва за сметка на придобиващия, прехвърлянето на правото на собственост ще настъпи още с предаването на стоките на превозвача или спедитора.
С оглед на казаното следва да приемем, че ако в случая стоките са натоварени на превозното средство и са експедирани към България на 28.01.2010 г. (или на предходна дата), и превозът е за сметка на купувача, данъчното събитие настъпва на 28.01.2010 г. или на съответната предходна дата. Тогава датата на издаване на фактурата ще се яви и дата на изискуемост на ДДС. Това предполага протоколът да бъде издаден в 15-дневен срок от посочената дата, т.е. през януари или най-късно на 12.02.2010 г. В такава ситуация документът следва да се включи в дневника за продажбите за януари или съответно февруари 2010 г. (през който месец е издаден), а в дневника за покупките - в този или в един от следващите 12 данъчни периода.
При положение че транспортът на стоките до България е за сметка на доставчика (той е сключил договора за превоз), данъчното събитие ще възникне на 04.02.2010 г., когато стоката е предадена на купувача. Тогава фактурата ще се яви предварително съставена и нейната дата няма да обуслови изискуемост на ДДС. В този смисъл се е произнесла приходната администрация с писмо на НАП с изх. № 91-00-25 от 02.01.2009 г. относно изискуемост на ДДС при вътреобщностно придобиване (ВОП) в случаите на издадена фактура от доставчика преди датата на възникване на данъчното събитие (стр. 2, т. 1.2). В такъв случай съгласно записаното в упоменатото писмо изискуемостта на ДДС следва да настъпи на 04.02.2010 г. (когато според НАП „се валидира предварително издадената фактура") и протоколът за начисляване на ДДС за ВОП ще се издаде в 15-дневен срок от същата дата. Така той трябва да се състави в рамките на февруари 2010 г. и да се отрази в дневника за продажбите за този данъчен период, а в дневника за покупките - през февруари 2010 г. или в един от следващите 12 данъчни периода (т.е. най-късно през февруари 2011 г.).
Данъкът е изискуем на датата на издаване на фактурата.
Трябва да издадете протокол по чл. 117 с дата 16.04.2015 г.
Скрит текст :
Г-н Петров,

Бихте ли изяснили какво искате да кажете със "Справката по ЗДДС – задължително по ЕГН"? Справката се подава по ИН по ЗДДС, а той се определя в хода на регистрационното производство от НАП.

И, ако може, споделете по-подробно какъв проблем се очаква да възникне за ЗП, който се поражда от факта, че не са предприятия по смисъла на ЗСч?
Имам аналогичен случай.
Лицето е имало БУЛСТАТ като ЕТ и на този БУЛСТАТ регистрират ДДС номера на ЗП-то.

Според §1, т. 1 от ДР към ППЗДДС:

1. "Идентификационен номер" е:

а) единен идентификационен код по търговския регистър - на вписаните в търговския регистър лица;

б) единният идентификационен код по БУЛСТАТ - на вписаните в регистър БУЛСТАТ лица;

в) единният граждански номер или личният номер на чужденец - на физическите лица, които не са вписани в търговския регистър, съответно в регистър БУЛСТАТ;

г) (предишна втора б. "в" - ДВ, бр. 101 от 2006 г.) служебният номер по чл. 84, ал. 3 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс за лицата, различни от тези по букви "а" - "в" и които са задължени лица по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.

Когато имате една от тези регистрации пред нея се слага BG и не се прави друга регистрация:
4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2006 г.) Идентификационен номер за целите на ДДС по чл. 94, ал. 2 от закона на регистрираните по закона лица е идентификационният номер по т. 1, пред който е поставен знакът "BG".

Подавате декларациите през ЕТ, но вписвате като декларатор "Иван Иванов - ЗП" с Ин по ЗДДС "BG БУЛСТАТ на ЕТ". Няма проблем, вече дори си възстановихме значимо ДДС, минахме ревизия и всичко е точно  :good:
Хм, не трябва ли да се провери в СИДДОто със САЩ как стои въпроса, или вече е проверено и аз си меля за нищо? :))
В общи линии е "за нищо" :smile1:
Скоро имаше такъв случай (за европейска държава) и там изяснявахме въпроса.
Няма драстични принципни различия в подхода към облагането в спогодбите с различните страни.
Доходите от наем на имущество се облагат в държавата, в която е имуществото.
Между Република България и САЩ е сключена спогодба за избягване на двойното данъчно облагане на доходите и имуществото, която е в сила от 15.12.2008 г. /Обн., ДВ, бр. 5 от 20.01.2009 г./.
Съгласно чл. 6, ал. 1 от Спогодбата, доход, получен от местно лице на едната договаряща държава (в случая на САЩ) от недвижимо имущество, намиращо се в другата договаряща държава (Република България), се облага с данък в тази друга държава.
Следователно за дохода от наем на имота в България в изпълнение на Спогодбата данъкът се дължи в България.  :smile1:
Окончателният данък по чл. 37, ал. 1, т. 4 се удържа и внася в размера по чл. 46 и в срока по чл. 65 от платеца, за което последният е задължен да подаде декларация по чл. 55 в срока по чл. 56, който препраща към срока по чл. 65.:
Скрит текст :
За счетоводните амортизации СС-4 изискава да ги начислявате от месеца, следващ въвеждането в експлоатация, докато данъчните амортизации съгласно ЗКПО може да се начисляват и от месеца на въвеждане на актива в експлоатация.
Ако приемете да завеждате активите в ДАП по същото време, по което ги завеждате и в САП, нямате промяна на счетоводната политика, защото ДАП не намира отражение в счетоводния резултат, а служи за определяне на данъчните задължения.
През четвъртото тримесечие го удържам за цялата година,така ли?
Не,
Удържате и внасяте в срок до края на месеца, следващ тримесечието на начисляването на дохода. Данъкът се внася в републиканския бюджет по сметка на териториалната дирекция на Националната агенция за приходите по мястото на регистрация на платеца на дохода.
Задължително подавате и декларация по чл. 55 в същия срок.
Вие сте длъжни да подавате заявление по чл. 96, ал. 1, а НАП имат право да Ви отказват на основание ал. 8 от същия:
(8) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Независимо от ал. 1 органът по приходите може да откаже да регистрира лице, на което приходната администрация е прекратила или отказала регистрация на основание чл. 176, до отпадане на основанието за отказ за регистрация, съответно основанието за дерегистрация или до изтичане на 24 месеца, считано от началото на месеца, следващ месеца на дерегистрацията или отказа за регистрация.

И не е от занчение, че оборотът е над 50 хил. лв. за периода след дерегистрацията, а трябва да средите оборотът за последните 12 месеца.
40 лв. за подаване на място
20 лв. за подаване по интернет