След като ЕООД се регистрира като ЗП, това е един субект за счетоводно обслужване.
Не знам условията, при които ползвате счетоводни услуги, но обичайните основни критерии за формиране на цената са: сфера на дейност (производство, търговия, услуги), документооборот, регистрация по ЗДДС, брой наети лица.
Лицата по чл. 114 не се осигуряват за общо заболяване и майчинство и трудова злополука и нямат право на обезщетения за болнични и безработица.
По тази причина не е необходимо да представят болничен на работодателя по чл. 114.
За момента, предполагам, може да отделите разходите по изработката като разходи за бъдещи периоди, защото явно не сте фактурирали изработеното.
Трябва да следите и кога изтичат 24 месеца от получаването на материалите от клиента, защото след този срок те ще се явят ВОП (чл. 13, ал. 5 от ЗДДС).
Вероятно, като пенсионери не са изявили изрично желание да се осигуряват по чл. 4, ал. 3, т. 5 от КСО, което означава, че следва да попълните за тях само Таблица 2.
По първия въпрос от значение е какъв е договорът, какво продавате. Продажба на дялове от ООД и продажба на предприятие, като съвкупност от права, задължения и фактически отношения са две съмсем различни неща. При второто се иска баланс, при продажба на дяловете - НЕ. Този въпрос е по-скоро юридически, отколкото счетоводен, и е добре да се посъветвате с адвокат какъв вид сделка да осъществите.

По въпроса за данъка сме отговорили по-горе в темата.
Здравейте Кейт,
Срокът за подаване на декларацията по чл. 55 съвпада със срока за плащането му и е 30-ти април.
И още - включване в справката по чл. 73 да 30.04.2015 г.
Дали вноската на собственика може да се признае за приход, според мен, не е въпрос на техники по осчетоводяване, а на понятия.

В този смисъл в СС-18 е записано следното:

Скрит текст :

Лично аз не виждам основание за признаване на получените от брата средства за приход.

А по повод примера на bobo не бих се колебала да го призная на основание следния текст в приложението към стандарта:
"Г. Други случаи на признаване на приходи
1. Излишък на активи.
Приходът се признава при установяване на излишъка.
" :smile1:
За съжаление, сте пропуснали възможността за погасяване по давност на цитираното задължение, защото не сте подали възражение за отписването му преди да бъде събрано, т.е. на 01.01.2014 г.

Има едно полезно разяснение във форума по тази тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=3148.0
Обръщам внимание, че с фактурата се прехвърля собствеността върху стоката и на датата на издаването й данъкът става изискуем, което означава, че в 15-дневен срок следва да се издаде протоколът по чл. 117 за самоначисляване и съответно да се включи в дневника за продажби задължително в периода, през който е издаден. Включването му в дневника за покупки е въпрос на избор, правото на който може да се упражни в рамките на следващите 12 данъчни периода.

Скрит текст :
Не сме се събрали да се критикуваме, а да си помагаме... :smile1:

Ето какво казва ЗДДС по отношение на данъчно събитие и изискуемост на данъка:

Данъчно събитие и изискуемост на данъка
Чл. 163а. (Нов - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) Данъчното събитие на доставките на стоки и услуги, посочени в приложение № 2, възниква съгласно общите правила по този закон.
(2) Данъкът за доставките по ал. 1 е изискуем от получателя - регистрирано по този закон лице, независимо дали доставчикът е данъчно задължено или данъчно незадължено лице.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Данъкът за доставките по ал. 1 става изискуем по реда на чл. 25, ал. 6 и 7.
Възникване на данъчно събитие и изискуемост на данъка
Чл. 25. (1) Данъчно събитие по смисъла на този закон е доставката на стоки или услуги, извършена от данъчно задължени по този закон лица, вътреобщностното придобиване, както и вносът на стоки по чл. 16.
(2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена.
........................
(6) (Предишна ал. 5 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) На датата на възникване на данъчното събитие по ал. 2, 3 и 4:
1. данъкът по този закон става изискуем за облагаемите доставки и възниква задължение за регистрираното лице да го начисли, или
2. възниква основание за освобождаване от начисляване на данък за освободените доставки и доставките с място на изпълнение извън територията на страната.
(7) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., предишна ал. 6 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Когато, преди да е възникнало данъчно събитие по ал. 2, 3 и 4, се извърши цялостно или частично авансово плащане по доставка, данъкът става изискуем при получаване на плащането (за размера на плащането), с изключение на получено плащане във връзка с вътреобщностна доставка. В тези случаи се приема, че данъкът е включен в размера на извършеното плащане.


Начисляване на данъка от получателя
Чл. 163б. (Нов - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) Начисляването на данъка се извършва от получателя с издаване на:
1. протокол по чл. 117, ал. 2 в срока по чл. 117, ал. 3
- когато доставчикът е данъчно задължено лице.

Издаване на протоколи
Чл. 117.(3) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) Протоколът се издава не по-късно от 15 дни от датата, на която данъкът е станал изискуем
За първи месец - 2980.15
За втори месец - 2213.67
За трети месец - нищо.
Не се удържа когато, например, изпълнителят е декларирал, че е СОЛ.
       
Скрит текст :
въпроса ми е дали тази дейност ще влияее на осигуряването
По-горе съм изказала мнение, че според мен няма да повлияе на осигуряването.
Всички видове обзавеждане и оборудване на офиси и магазини - бюра, стелажи, охранителни системи, диванчета и прочее - водя в VІІ-ма група по 206-та с-ка. :good:
Така, както сте задали въпроса "ЗП сега при започването и на строителна дейност трябва ли се промени осигурителлният доход на 420 лв?" мисля, че няма основание да променя осигурителния доход, защото не е регистриран като друг вид СОЛ, освен ЗП.

От друга страна, дейността по строителството не е обвързана с дейността, за която е регистрирано лицето и в този смисъл не разбирам с каква цел взема фактури за разход.

За да разнищим казуса е важно да уточните по кой член от ЗДДФЛ формира облагаем доход - по 28 или по 29а ?
Благодаря nean!

Точно така ще подходя :good:
Моето мнение е:

По въпрос 1 - да, прави сте, бетонната плащадка е отделен от УПИ актив.

По въпрос 2 - активи, които не могат да се идентифицират стриктно, може да се отнасят към определената за целта VІІ-ма категория.

Лицето, застрахователен агент, ако е регистрирано по БУЛСТАТ като свободна професия е било длъжно да внася авансово осигурителни вноски по чл. 40, ал. 1, т. 2 от ЗЗО
Скрит текст :
Благодаря!
n_alex76, твоят линк ми отвори очите за какво иде реч! :bow:
Там е работата, че плащат общата сума на каса в брой и ако не го осчетоводя някак, ще се натрупа дебитно салдо по 401 по партидата на Глобул, което ще значи, че дължат пари на фирмата. В същност, последното ще отговаря най-вярно на съдържанието на тази съмнителна стопанска операция за събиране на пари заобикаляйки ДДС.