1. Завеждате автомобила със стойността от допълнителното споразумение за прехвърлянето на лизинга, защото това е стойността на придобиване.
2. За ЕООД това е нов ДМА и прилагате норма на амортизация съгласно възприетата счетоводна политика, но данъчните амортизации ще са за 4 години.
Няма нужда от договор и плащане.
Пак подчертавам - основанието е, че няма изискване за водене на счетоводство по ЗСч., няма изискване за съставяне на ГФО.
Прочетете и тази тема:
https://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,19880.msg119465/topicseen.html#new
с ел.подпис е на лицето,което води счетоводно нещата и по принцип тя е безработна в момента  :blink:
Това ли е лицето, което живее на семейни начала със ЗП? Че станаха много лица в историята. И най-вече, реално плаща ли се?
и в крайна сметка рано или късно пак ще дадат отразени някъде, така, че какъв е смисъла да не се отразяват сега в ГДД?
Какво и къде ще трябва да се отрази, ако спечелят обжалването и ревизионният акт бъде отменен в частта за задължения към бюджета?
ФЛ-ЗП може законно да върши това и няма значение кой друг му помага  :smile1:
Аз бих отразила по разчет само сумите, които са предмет на обжалване.
Ако загубите делото, ще Ви бъдат начислени окончателни лихви и разноски по делото, които ще отразите като разходи. А с тях вече ще преобразувате в увеличение, защото не са данъчно признати.
ФЛ е длъжно да води счетоводство само за целите на ЗДДС, но не и такова по смисъла на Закона за счетоводството.
Не съставя Годишен отчет за дейността и не му е необходим съставител по чл. 17.
Физическите лица не са задължени да водят счетоводство.
Колежке,
Има толкова хубави безплатни калкулатори в този форум :smile1:
Една бърза справка в този за Граждански договор щеше да спести притесненията Ви.
Ето линк към конкретно примерно изчисление.
https://www.kik-info.com/cache.php?id=a6f3fd35622fec35eda12192fabcef6219402960
А, ако искате да направите перфектни дкументи, вложете някаква сума за месечен абонамент и си направете нещата.
Колеги,
Попаднах на много хубав отговор на д.е.с. Христо Досев. Кратко, ясно, в резюме за облагането на ЗП, регистриран по ЗДДС, но избрал да се облага като ФЛ, а не като ЕТ.
Споделям:
Скрит текст :
Не е нужно да го отразявате на разход, с който да преобразувате в увеличение, т.е. без какъвто и да било данъчен ефект, а да не отразите вярното състояние, че се води обжалване.
Дайте го на разчет и чакайте резултата. Най-често, който обжалва - печели. :smile1:
А ако впише собственото си счетоводно предприятие ЕТ като съставител на ГФО на ЕТ?
Не става ли?
Д_Т 606/ К-т 451 -123,50
Д-к 451/К-т 501 123.50 лв.

Начислявате като разход това, което реално дължите при плащане до края на март.
Не подлежите на задължителна регистрация по чл. 97а, защото той се отнася за доставчици на услуги към държава членка, а не към трета страна.
Ако заемът е даден в брой, може и да се върне в брой.
Ограничението през 2012 г. не беше 10 000 лв.
Правилно е счетоводно да разделите имота на УПИ и сграда.
Нека някой снеме размерите на парцела (подозирам, че са точно цитираните 2955 кв.м.) и им дайте някаква оценка поне по начина, който споделих по-горе. Останалото е сградата.
Няма в счетоводството такъв комбиниран актив. :smile1:
Първо, отмененият ЗС не е в сила от 01.01.2016 година.
Второ, къде в действащия закон е записано да се признават разходи без съпоставимост с приходи?

Така излиза, че ако се осчетоводят тези разходи, в НСИ - ГОД, а в НАП - 1010а. Но нали банковите такси са текущ разход, защо 1010а?
Ако се осчетоводят тези разходи, то и в НАП ще подадете декларация за действащо предприятие със съответната загуба.

Доп.  И защо в НАП без отчет за дейността, след като указанието на НСИ е такова?
Ако подавате ГДД 1010, ще приложите и ГОД
Счетоводителят трябва да прецени, дали едно предприятие отговаря на новата т.30 от §1 на ДР на ЗС
Скрит текст :
Ако има само стотина лева банкови такси, то тогава предприятието отговаря на критерия и може да подава декларация за неактивност в НСИ и ГДД 1010а по чл. 92.
Може, обаче, дадено предприятие, да няма приходи, но да е направило разходи за проучване на пазар, подготовка за проекти, изготвяне на оферти, да има персонал и привлечени консултанти... Тогава няма да е изпълнена буква "в" и трябва да състави ГОД, както и да подаде декларация по чл. 92 образец 1010.
По стандарт в първоначалното признаване на ДМА не се включват административните разходи.
Здравейте,
Обикновено, ако в договора не е изрично написано, че сумата по дадена сделка е без начислен данък, се приема, че данъкът е включен в договореното заплащане.
Т.е. ако няма изричен текст, че 1500 лв. са без ДДС, то Вие трябва да оформите фактурата като запишете
- услуга -                   1250
- ДДС -                         500
- сума за плащане - 1500