Указанията гласят следното:

В Таблица 1 от Част ІІІ се посочва размерът на удържания през годината от платеца на дохода авансов данък за доходите от наем и друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество по тримесечия, като към декларацията се прилагат служебните бележки, удостоверяващи размера на този данък.

В Таблица 1.1 от Част ІІІ се попълват данни само за платците на доходите, които са удържали данък през четвъртото тримесечие.

В Таблица 2 от Част ІІІ се посочват данни за размера на дължимия, внесения и декларирания от Вас през течение на годината авансов данък по тримесечия, както и датата на внасянето му.

Никъде не са указали, че контролата им в декларацията с БАРКОД ще изисква попълване на нещо.
Но, след като на практика е така, то във Вашия случай наемателят ЕТ е длъжен да удържа и внася авансовия данък и попълвате таблица 1. И тъй като правилно не е внесъл и удържал данък за четвърто тримесечие, то явно единствената опция е да попълните в Таблица 1, ред 4, колона 2 сумата на получения наем.
Бих Ви предложила ООД да сключи със съдружника договор за заем със същата лихва.

За осчетоводяване на сумата по получената главница:
Д-т 50 / К-т 151 Получени краткосрочни заеми

За изплащане на вноските
- Д-т 151 / К-т 503 за главниците
- Д-т 621 / К-т 503 за лихвите

За съдружника ще възникне приход от лихвите, който ще трябва да декларира.
Самият заем също трябва да се декларира, ако отговаря на условията по чл. 50, ал. 1, т. 5 от ЗДДФЛ:
             
Скрит текст :
Включете си го във февруари. Нямат ресурс да проверяват всички късно представени документи :smile1:
А ако не го включите изобщо, ще имате разминаване по салдата в партидата на доставчика.
pmihaleva, таблици 1 и 2 от част ІІІ на приложение 4 се попълват за авансови вноски на данък, каквито не са задължени да правят нито наемодатели, нито наематели за ІV-то тримесецие.

Аз мисля, че при доход от наем само за ІV-то тримесечие, тези таблици не се попълват.
Здравейте  thebest,
Първо, очевидно е,че таблиците се попълват от придобиващия доход, т.е. от наемодателя.
Който получава дохода, той дължи данъци - той подава декларация. :smile1:

Второ.
Таблици 1 и 1.1 се попълват, ако авансовите вноски се правят от наемателя.
Таблица 2 се попълва само ако авансовите вноски се правят от наемодателя. Или с други думи, ако наемателят НЕ е ЮЛ или СОЛ

Щом имате издадена бележка по чл.45, значи наемателят е ЮЛ или СОЛ и щом не са превеждани авансови вноски, не попълвате таблици за авансови вноски.
Интересно, че винаги товарим понятието "най-изгодно" само със смисъла "най-малко осигуровки". А не е така.
Вие, като човек, който се ангажира да свърши определена работа, следва да прецените нещата от всички страни.
Първо - имате ли възможност да завършите работата в срок от 4 часа дневно. Или пък, няма ли да губите 2 часа за отвисяване на определеното работно време по ТД. По ГД това ограничение липсва.
Второ - боледувате ли често, налага ли се да ползвате болнични? Защото ГД е по-неблагоприятен в това отношение.
Трето - как сте свикнали да почивате? Строго само в дните за отпуск или плаващото време за заетост Ви дава достатъчно възможности да възстановявате силите си.
И т.н....
Здравейте,
В Приложение №4, част ІІІ има две таблици.

В таблици 1 и 1.1 се отразява авансово удържания данък от наемателя, когато е бил длъжен да го прави. И тъй като не всички бяха разбрали, че за ІV-то тримесечие не се дължи авансов данък и го бяха удържали и внесли, има възможност това да бъде отразено.
В Забележка под таблиците е пояснено как се попълват:
Скрит текст :

В таблица 2 се отразява данъкът, внесен от ДЗЛ и за ІV-то тримесечие има възможност да бъде вписан само придобитият доход.

Много витиевато е написано в КСО:
         
Скрит текст :
А защо да не се публикува линка във темата :question:

Нали целта на форума е да сме си взаимно полезни в цялост, а не по групички :smile1:
8. по сметките от гр.60 имам набрани и други разходи - 2000 лева


Да виждате уточнение какви са тези други разходи? Аз не видях и си помислих каквото сте предположили  :smile1:
Правилно сте се насочили.

В 611 натрупвате преките разходи за производството, които ще участват в определяне себестойността на продукцията. Последната се завежда първоначално по справедлива стойност, но в последствие се прави корекция по себестойност.
Скрит текст :
Не споменахте, че имате приходи от услуги, с които да съпоставите другите разходи :smile1:

Само от любопитство - коя е програмата, която сама отнася сметки по 123?
Сметка 611 има дебитен оборот 300 и кредитен оборот 300, т.е. няма салдо.
Разходите по сметки от група 60, които не се отнасят до продукцията, може да отнесете в с-ка 614, която се закрива със 123.
Така, както Вие сте го описали в края, остават 2000 лв. незавършено производство.
Със СИС се документира изплащането на дохода и авансовото удържане на данъка:
Скрит текст :
Прокуристът не е собственик на стоката и не е страна по сделката.
Лицето, собственик на ЕТ и ЕООД, извършва "де факто" сделка със себе си. Какво е тълкуването на тази сделка "де юре" е по-важното, за да се определи дали да се включи във въпросното приложение.
Интересен е въпросът защо това приложение е прикачено към годишната декларация. По-логично би било тези връзки да се оповестяват в годишния отчет за дейността...
Вероятно информацията от приложението ще се използва за набелязване на "таргети" за ревизии.
Не е ли ЕТ-то или "дружество", или "лице" (все е едно от двете)???, което едновременно притежава повече от 5% от дяловете в ООД-то, на което отдава имот под наем?

Действително, едно указание по въпроса е повече от необходимо. Ако не излезе, ще си тълкуваме както всеки си го разбира и няма защо да се питаме по материя, позволяваща различни мнения.
Аз мисля, че биха били свързани, ако собственикът на ЕТ-то е и управител на ООД, а не просто съдружник.
Признавам, че още не съм се задълбочавала в това приложение.
Според ДОПК:
3. "Свързани лица" са:
е) дружество и лице, което притежава повече от 5 на сто от дяловете или акциите, издадени с право на глас в дружеството;

Това сред изключенията ли е? :hmmm:
В случая не мисля, че има проблем за данъчното признаване на този разход, още повече, че плащането му е уговорено в Договора за наем.
Квитанциите са на името на наемателя, нали? Или най-малкото е цитиран апартаментът, който е описан в договора?