Услугата е завършена през м.01.2016г, тогава се признава и прихода, съответно и разходите от м.12, отразени като НП за 2015г
Това е правилното :good:
Преди фактурата и протоколът нямате основание за признаване на прихода, а за да има съпоставимост с извършените разходи, отразявате в 2015-та като НП.
Не съм обърнала внимание на такъв текст в новия ЗСч.
Мисля, че не е променян ЗДДС, в който е записано какво трябва да съдържа фактурата.
Бихте ли цитирали текста, който Ви притеснява.
 
Безпристрастните отговори на поставените въпроси, както и съобразяване с нормативната уредба водят до извода, че е много по-логично авансовите вноски по ЗКПО да се отчитат като намаление на финансовия резултат за текущата година, отколкото като разчет. Допълнителни аргументи в тази насока, по аналогия, могат да се намерят в Общите разпоредби към НСС, където изрично е посочено: „Когато е вероятно вземането да не бъде събрано (платено от клиента), се признава като разход, който представлява намаление на икономическите изгоди.“.
........................ ...........
Авторът ще приеме с благодарност всички мнения по представената проблематика.

Моето мнение е в подкрепа на горния цитат.
Отчитаме авансовите вноски като разход за данъци към момента на плащането.
След попълване на данъчната декларация за преобразуване на счетоводния финансов резултат, където отразяваме и внесените авансови вноски, получаваме разликата по дължимия данък (ако изобщо има такъв) и го осчетоводяваме обичайно:
452 / 123
Много благодаря за бързите отговори. Не е подадена декларация по чл. 55 и данъка не е преведен на НАП. С декларацията от наемодателя няма проблем. Сега мога ли да подам декларацията по чл. 55 и да внеса данъка с лихвата?
Не, вече е късно за декларация и внасяне на данъка.
Доплатете удържаната разлика, човекът да си я внесе до 30-ти април с ГДД.
А Вие сторнирайте удържането на данъка, ако е отразено счетоводно, и ще ви остане към края на годината задължение към наемодателя в размер на данъка, който доплащате сега.
А декларирали ли сте данък и превели ли сте го?
Таблицата е помощна - да знаете какво сте правили.
Аз бих го направила така
Правилно сте се насочили, Красимира :good:
Задължително се формират, ПОД, докато АОД се формират по преценка на предприятието при очаквани печаби, които да покрият приспадащата се временна разлика.
Да не говоря, че в случая не виждам каква стойност на ДМА можем да очакваме да бъде уредена след неговото отписване поради продажба?!

Прилагате чл. 66 от ЗКПО:
Преобразуване на счетоводния финансов резултат при отписване на данъчен амортизируем актив
Скрит текст :
А какво казват стандартите? Може ли? :smile1:
През 2014-та са приспаднали от 2009 и не са изчерпали загубата. Този остатък повече не Ви влиза в справката през никакъв ред и т.н.
На реда за 2014 имате печалба, която изцяло е приспадната и не влияе върху остатъка за приспадане, формиран от 2010 до 2013 включително.
В 2009-та било каквото било.
Приспадате от 2010г. все едно започва като първа за цикъла на приспадане :smile1:
Не възниква основание за задължителна регистрация.
Здравейте,
Според мен, така както сте описали ситуацията, най-близо до икономическото съдържание на тези фактури е да ги осчетоводите като разходи за бъдещи периоди, които няма да се отразят в ОПР като разход и да "изядат" печалбата, а ще ги признаете при префактурирането към списанието.
Авансовият осигурителен доход за 2016 г. за това, че упражнявате дейност се определя по следното правило:

Минимални месечни размери на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица съобразно облагаемия им доход за 2014 г. от упражняване на съответната трудова дейност като самоосигуряващи се лица:

    до 5400 лв. - 420 лв.;
    от 5400.01 до 6500 лв. - 450 лв.;
    от 6500.01 лв. до 7500 лв. - 500 лв.;
    над 7500 лв. - 550 лв.

Минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, които не са упражнявали дейност през 2015 г., както и за започналите дейност през 2015 г. и 2016 г. е 420 лв.

И отделно в текстови вариант Сд-46 за задълженията
Ето вариант за лесно попълване в ексел
Здравейте,
Законът за бюджета на ДОО определя осигурителния доход на самоосигуряващите се лица не според очакваните, а според отчетените за минали години доходи.
Ами ако сега декларирате, не вярвам да привлечете вниманието на селекциите за ревизии и ще си осигурите спокойствие, че всичко е декларирано, а значи няма за какво да ви санкционират.
Ако не декларирате и не са ви хванали, няма повторно нарушение. Брои се като първо онова, за което са ви хванали, а вероятността да попаднете в селекция без дейност и без заеми е също минимална.
По мое мнение, терзанията Ви са безпочвени и затова нямам мнение.
Просто не сте в беда :smile1:
Каквото и да изберете, важното е да приключите вярно.
От собствен опит мога да споделя, че ползвам програмата само за малки фирми с непретенциозен стандартен индивидуален сметкоплан.
По мое си правило винаги проверявам програмата през оборотната  :smile1:
Санкцията е:
Чл. 262. (1) Данъчно задължено лице, което не подаде приложение към годишната данъчна декларация или посочи неверни данни или обстоятелства в него, се наказва с имуществена санкция в размер от 100 до 1000 лв.