Продажбата на вестници и списания не беше ли патентна дейност? :smile1: За какво отчитане на приходи става дума?
По въпроса може да ползвате тази тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=8403.0
Следя дискусията откакто е публикувана.
Това, че аргументи на гласувалите с ДА почти няма говори, че аргументите на гласувалите с НЕ и съмненията за нещо не особено почтено са основателни. Вече се появи достатъчно информация относно реалните мотиви за въвеждане на изпити.
Първоначално предположих, че това би била добра практика за поддържане квалификацията на счетоводителите. Изобщо не предполагах, че става дума за събиране на едни пари за курсове и лицензи, нито ми мина през ум, че одиторите целят да изместят колегите от пазара на счетоводни услуги по един не съвсем пазарен начин. Е, по-старото поколение сме по-наивни… :smile1:
След всичко прочетено, включително предлаганите промени в ЗСч., стигам до заключението, че се прави опит за приемане на поредния лобистки  закон. В този случай оттеглих гласа си ДА.
Мисля си, обаче, как повечето закони, приети с цел едни  групи да си набавят през тях предимство пред други групи, в крайна сметка се обърнаха против създателите си.
Не е нереално и с такъв закон да се постигне обратен ефект за прокарващите го. Когато всички влезнат в една обща Камара на съставителите на финансови отчети, полагайки изпит или по право, кое гарантира на даден одитор, че той ще бъде предпочетен пред счетоводител?!
Т.е. май отново целта на занятието е „Не на мен да е добре, а на Вуте да е зле!”
Да, можете да заплатите дневни от 2х20 до 2х40 и сумата по фактура за нощувката.
Лекарите са частен случай.
Позволих си да обърна внимание върху общия, защото във въпроса не е казано нищо за характера на дейността. :smile1:
Фактура вероятно не е издадена от съображения да се "икономиса" ДДС. :smile1:
Това е преодоляно по един или друг начин.
Вземането на собствениците е учредено чрез нотариалния акт. То не може да бъде отписано просто ей така. Нека те първо решат какво искат да предприемат, да оформят намеренията си юридически и тогава вече са на ход счетоводителите. За жалост често от нас се изисква да "оправяме" счетоводно правни батаци.
Мисля, че към момента салдото по 412 си остава ...
И защо ще се фактурира през 2014-та, след като дейността е извършена през 2013-та? :hmmm:
Разбирам да се плати по-късно, но защо ще се документира прихода в следващ период? И, ако сте регистрирани по ЗДДС съобразете дали не нарушавате чл. 86 във вр. с чл. 25.
Е, ако и това е станало - да Ви прекратят трудовия договор без да Ви уведомят, без да Ви нанесат стажа в трудовата книжка, без да Ви изплатят полагащите се обезщетения - направо пишете жалба до инспекция по труда и си търсете документи. Поне ще може да получавате известно време обезщетение за безработица.
След като и те имат ключ, ситуацията е Вашата дума срещу тяхната. Вие имате да вземате пари, те твърдят, че им дължите стока. До къде може да се стигне с дело, може да Ви посъветва адвокат.
Според мен, много сте се забавили на такова място...
Дължат ли Ви пари за заплати? За нещо друго? Може да сте се карали с някого...
По принцип, доказва се не липса на вина, а наличие на вина (презумпция за невиновност).
Ако сте МОЛ, трябва Вие да имате пълен контрол над повереното Ви имущество. Ако и друг има достъп до стоката без Ваше присъствие, то не може да се докаже, че Вие сте отговорни за липсите.
Глава шеста.
СЪХРАНЯВАНЕ НА СЧЕТОВОДНАТА ИНФОРМАЦИЯ
     чл. 42. (1) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2007 г., в сила от 13.07.2007 г.) Счетоводната информация се съхранява в предприятието по реда, предвиден в Закона за Националния архивен фонд, в следните срокове:

               1. ведомости за заплати - 50 г.;
               2. счетоводни регистри и финансови отчети - 10 г.;
               3. документи за данъчен контрол - до 5 г. след изтичане на давностния срок за погасяване на публичното задължение, което удостоверяват тези документи;
               4. документи за финансов одит - до извършване на следващ вътрешен одит и одит на Сметната палата;
               5. всички останали носители - 3 г.
Имах подобен случай преди две-три години и искаха да е на стара бланка.
Здравейте,
Трябва да отидете в съответното поделение на НОИ и да подадете заявление за преизчисляване на пенсията като приложите документи за осигурителен и трудов стаж (УП-2 и УП-3).

http://www.noi.bg/pensions/grantpensions/425-pp
Съгласно чл.82, ал.1 и ал.3 от Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН) административното наказание "глоба" не се изпълнява, ако са изтекли две години. Независимо от спирането или прекъсването на давността, административното наказание не се изпълнява, ако е изтекъл срок, който надвишава с една втора този срок – т.е. след изтичането на тригодишен срок.

       01 юни 2009  | Росен Николов, адвокат |http://www.legalworld.bg

Дано това Ви помогне!
Здравейте,
Внимателно прочетох казуса, интересен е. :smile1:

По първия въпрос споделям изцяло Вашето мнение. При построяването на сградата, от нематериален актив правото на строеж се превръща в ДМА-сграда, като влиза в себестойността на сградата по балансова стойност. Един актив претърпява изменения и се превръща в друг актив. Обикновено правото на строеж се отчита като други разходи и влиза в разходите за незавършено производство, което след акт 16 се завежда като продукция.

По втората част от казуса разбирам, че 2/3 от правото на строеж върху терена за сграда А е закупено от собствениците срещу бъдеща готова продукция и е издадена фактура за авансово заплащане на 1/3 част от сградата чрез 2/3 части от правото на строеж. Самото право на строеж върху другата 1/3 от терена за построяване на сграда А не е предмет на сделката, което и дава възможност в последствие да бъде апортирано в капитала на дружеството. И тук съм съгласна с Вашите аргументи. :thumbup:
Здравейте , мога ли да изплатя дивиденти  в Евро и лева на собственика
Можете.
Само сумата в евро трябва да е преизчислена в лева по фиксинга на БНБ, защото решението за изплащане на дивидент определя сумата на дивидента в лева.
Значи собствеността на сградата ще се прехвърли на собственика на имота срещу погасяване на задължението по договора за наем на земята.
Възникват въпроси:
1. Как е описано това в наемния договор?
2. Как ще е организирано строителството? На чие име ще са разрешенията за строеж, за ползване след построяването?
3. Кога ще стане прехвърлянето на правото на собственост, което задължително се оформя с нотариален акт?
На основание ЗДДС се издава данъчен документ към момента на изискуемост на данъка.
Скрит текст :
В ел.услугата има няколко описа на активи. Проверете дали сте подали точно описа по чл. 74.