Най-горе в дясно има БУЛСТАТ. Той за красота ли е? :(
Аз ги отписах като подадох тази бланка
Писах сумите и съответната лихва ,а те си правят проверка и ме привикаха за справка...след което ги отписаха.
Споделете, ако обичате, в коя ТД на НАП са отписали задължения по давност вече?! Аз съм подала искане със суми на главници и лихви по номера на документи и още няма реакция :blink:
Вижте дали това ще Ви е от полза:

Писмо № 3-1716 от 14.06.2010 г.           

 Според изложеното в запитването дружество организира конференции и семинари с участието на клиенти, на които презентира (представя и популяризира) стоките - строителни материали на немска фирма. Във връзка с това е издадена фактура от организатора на конференцията, в която е записано „Провеждане на конференция (семинар) за представяне на строителни материали”. В стойността на посоченото мероприятие са включени - нощувки за участие в конференцията (семинара); обеди и вечери; наем зала; използване на аудио- и видеотехника в залите; кафе-паузи и т.н. Общата сума от тези услуги е посочена във фактурата на организатора. Също така във връзка с популяризиране на стоките на фирмата са организирани пътувания на клиенти и посещения на панаири и изложби в Германия, където се представят продуктите на немската фирма, с която търгуват. В тази връзка са извършени разходи за самолетни билети и други разходи за клиентите относно престоя им по повод посещенията на панаири и изложби.

    При така изложената фактическа обстановка са поставени следните въпроси:

    1. Как се третират разходите по издадената от организатора фактура по ЗКПО, като представителни или като разходи за реклама? Как се третират разходите за клиентите за посещения на панаири и изложби в Германия?

    2. Има ли дружеството право на приспадане на данъчен кредит по издадената фактура за провеждане на конференция?

    При така изложената фактическа обстановка и с оглед разпоредбите на ЗКПО (обн., ДВ, бр. 105 от 2006 г., посл. изм., ДВ, бр. 95 от 01.12.2009 г.), ЗДДС (обн., ДВ, бр. 63 от 4 август 2006 г., посл. изм. ДВ, бр. 95 от 01.12.2009 г.) и Правилника за приложението му (ППЗДДС, обн., ДВ, бр. 76 от 15.09.2006 г., посл. изм., ДВ, бр. 6 от 22.01.2010 г.) изразяваме следното принципно становище:

    1. Данъчно третиране по ЗДДС

    По смисъла на чл. 69, ал. 1 от ЗДДС, когато стоките и услугите се използват за целите на извършваните от регистрираното лице облагаеми доставки, лицето има право да приспадне данъка за стоките или услугите, които доставчикът - регистрирано по този закон лице, му е доставил или предстои да му достави, начисления данък при внос на стоки и изискуемия от него данък като платец по глава осма.

    В чл. 70 от ЗДДС са посочени ограничения на правото на приспадане на данъчен кредит.

    Съгласно чл. 70, ал. 1, т. 3 от ЗДДС правото на приспадане на данъчен кредит не е налице, независимо че са изпълнени условията на чл. 69 или 74, когато стоките или услугите са предназначени за представителни или развлекателни цели. Представителни или развлекателни цели по смисъла на чл. 70, ал. 1, т. 3 от закона са посрещане, престой и изпращане на гости и делегации, нощувки, консумация на храна и напитки, организиране на делови срещи, тържества, развлекателни мероприятия; екскурзии (чл. 62, ал. 1 от ППЗДДС). Тази разпоредба не се прилага по отношение на организиране на симпозиуми, конгреси, конференции и други подобни мероприятия, които са пряко свързани с представяне или тестване на предлаганите от лицето стоки или услуги в рамките на независимата му икономическа дейност (ал. 2 на същия член).

    За да се приложи визираното изключение на чл. 62, ал. 2 от ППЗДДС, следва да разполагат със съответните доказателства, относими към посочените в нормата условия. Следователно в тежест на дружеството е да представи доказателства, удостоверяващи, че организираните от същото конференции са пряко свързани с представяне или тестване на предлаганите стоки в рамките на независимата му икономическа дейност.

    2. Данъчно третиране по ЗКПО

    Съгласно чл. 204, т. 1 от ЗКПО с данък върху разходите се облагат документално обоснованите представителни разходи, свързани с дейността.

    ЗКПО не съдържа дефиниция на понятието „представителни разходи'. За целите на корпоративното облагане би следвало да се ползва определението за представителни цели, дадено в чл. 62 от ППЗДДС. Тази разпоредба по смисъла си до голяма степен е сходна с понятието „разходи за реклама' за целите на ЗКПО. 'Разходи за реклама' са разходите за популяризиране на стоки и услуги, включително подаръци, които носят търговското наименование или търговската марка на данъчно задълженото лице, в рамките на обичайното за извършваната от лицето дейност (§ 1, т. 33 от ДР на ЗКПО).

    Видно от дадената дефиниция в § 1, т. 33 от ДР на ЗКПО в приложното поле на определението за разходи за реклама попадат само тези разходи, за които са изпълнени следните условия:

    - те да са пряко свързани със стопанската дейност на фирмата и

    - да са свързани с популяризиране на стоките и услугите, които фирмата предлага.

    В случай че за направените разходи от дружеството за организиране на конференции, семинари, както и посещенията на панаири и изложби на клиенти не са изпълнени кумулативно горепосочените условия, те ще се третират като представителни разходи.

    Въпросът дали направените разходи в случая е възможно да се квалифицират като разходи за реклама или представителни разходи следва да се преценява и с оглед дейността на лицата, спрямо които те се извършват. В тази връзка, за да бъдат признати разходи за реклама, е необходимо стопанската дейност на лицата, които участват в организираните конференции, семинари и посещенията на панаири и изложби да е свързана с предлаганите от тях стоки и услуги (в случая със строителството). Тези обстоятелства се доказват както с издаваните първични и вторични счетоводни документи, така и с частните документи, съставените между страните.

    С оглед изложеното дотук, ако разходите във връзка с конференциите и семинарите, посещенията на панаири и изложби в Германия са пряко свързани с представяне или тестване на предлаганите от дружеството стоки или услуги и поканените гости са потенциални клиенти на дружеството, то направените разходи могат да се отнесат като разходи за реклама. В останалите случаи същите са с характер на представителни разходи, свързани с дейността на дружеството – организатор, и подлежат на облагане по реда на част четвърта от ЗКПО. Необходимо е да се има предвид, че за установяването на условията в закона следва да разполагат със съответните доказателства, квалифициращи разходите като такива за реклама или за представителни мероприятия.

    Освен изложеното следва да се отбележи, че в ЗКПО се съдържат специални разпоредби, които определят признаването на счетоводните разходи за данъчни цели. Документалната обоснованост на осчетоводените разходи се преценява съгласно изискванията на чл. 10 от посочения закон. Алинея 1 на чл. 10 от ЗКПО определя, че счетоводен разход се признава за данъчни цели, когато е документално обоснован чрез първичен счетоводен документ по смисъла на Закона за счетоводството (ЗСч), отразяващ вярно стопанската операция.

    В разпоредбите на чл. 10, ал. 2 от ЗКПО и чл. 7, ал. 3 от ЗСч се допуска, че счетоводен разход се признава за данъчни цели и е налице документална обоснованост и когато в първичния счетоводен документ липсва част от изискуемата информация по ЗСч при условие, че за липсващата информация са налице документи, които я удостоверяват.

    Видно от посочените нормативни основания, за дружеството е от значение да са изпълнени условията, посочени от ЗКПО и ЗСч, относно наличието на първичен счетоводен документ, който да съдържа задължителните реквизити, предвидени в чл. 7 от ЗСч и същевременно документите да отразяват вярно извършената стопанска операция.

    Директор на Дирекция „ОУИ” – Велико Търново: (п)

    (не се чете)

 
1. Да
2. Ако ще работи като управител, няма значение от гледна точка на сумата за осигурителни вноски дали ще е по ДУ или по ТД - все ще е на МОД.
Хубаво е тези разходи за лихви да ги водите в отделна аналитична подсметка, за да Ви е по лесно при изчислението за слабата капитализация.

чл. 26. Не се признават за данъчни цели следните счетоводни разходи:
               6. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) разходи за начислени глоби, конфискации, включително по чл. 307а от Наказателния кодекс и други санкции за нарушаване на нормативни актове, лихвите за просрочие на публични държавни или общински задължения;

Тези лихви не се включват в разходите за лихви по чл. 43 съгласно т. 3, ал. 3 на същия член.
Глава шеста.
ОКОНЧАТЕЛЕН ДАНЪК ЗА ДОХОДИ ОТ ИЗТОЧНИК В БЪЛГАРИЯ И ЧУЖБИНА
.............
 Доходи на местни и чуждестранни физически лица
     чл. 38.  (12) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) С окончателен данък се облагат доходите от наем или друго възмездно предоставяне на имущество в режим на етажна собственост с форма на управление общо събрание на собствениците, начислени/изплатени от предприятия и самоосигуряващи се лица.   

чл. 46. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2011 г., в сила от 08.03.2011 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Ставката на данъка е 10 на сто за доходите по чл. 37 и чл. 38, ал. 5, 8, 10, 11, 12 и 13.
          (2) Ставката на данъка е 7 на сто за доходите по чл. 38, ал. 8 в случаите на получаване на суми след изтичане срока на договора за застраховка "Живот", който е 15 или повече години.
          (3) Ставката на данъка е 5 на сто за доходите по чл. 38, ал. 1.
          (4) Окончателният данък по глава шеста се удържа и внася в сроковете и по реда на чл. 65 - 68.

     чл. 65. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., изм. - ДВ, бр. 19 от 2011 г., в сила от 08.03.2011 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Данъкът по чл. 46 за доходите по чл. 37, ал. 1, т. 1 - 9 и чл. 38, ал. 10 и 12 се удържа и внася от предприятието или от самоосигуряващото се лице - платец на дохода, в срок до края на месеца, следващ тримесечието на начисляването на дохода от предприятието или изплащането на дохода от самоосигуряващото се лице.

За четвърто тримесечие декларирате и внасяте до 31 януари на следващата година :smile1:
Ако пенсионерът декларира, че не желае да се осигурява - НЕ, не дължи осигуровки.
Ето извлечение от калкулатора:
http://www.kik-info.com/calculators/cache.php?id=4ad9b7af2833ed7e873bc7f358590dd18652443

А законовото основание се съдържа в чл. 4, ал. 3 от КСО, която е обявена за противоконституционна по отношение на работещите пенсионери, включени в кръга на задължително осигурените лица по този законов текст.
Друг е въпросът, че може фирмата да няма такива правила или да не е направила такова стриктно прецизиране на понятието "сходност на професиите".
В случая на Nick83 не виждам на какво основание не се признава предходния трудов стаж за "сходен" и бих го посъветвала да отправи въпроса си към Инспекция по труда. Те могат да разрешат спорния проблем :smile1:
Да, ако не само е регистриран, но и се осигурява като ЗП, дължи осигуровки, защото:
         
 (3) (Обявена за противоконституционна по отношение на работещите пенсионери, включени в кръга на задъл-жително осигурените лица по този законов текст - РКС, ДВ, бр. 55 от 2000 г.) Задължително осигурени за инвалидност поради общо заболяване за старост и за смърт са:
................
               6. (нова - ДВ, бр. 119 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г.) лицата, които полагат труд без трудово правоотношение, които са осигурени на друго основание през съответния месец, независимо от размера на полученото възнаграждение
Нямам такъв случай, но ЗДДФЛ казва следното:

чл. 46. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2011 г., в сила от 08.03.2011 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Ставката на да-нъка е 10 на сто за доходите по чл. 37 и чл. 38, ал. 5, 8, 10, 11, 12 и 13.
          (2) Ставката на данъка е 7 на сто за доходите по чл. 38, ал. 8 в случаите на получаване на суми след изтичане срока на договора за застраховка "Живот", който е 15 или повече години.
          (3) Ставката на данъка е 5 на сто за доходите по чл. 38, ал. 1.
          (4) Окончателният данък по глава шеста се удържа и внася в сроковете и по реда на чл. 65 - 68.

чл. 56. (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Декларацията по чл. 55, ал. 1 се подава в сроковете за внасяне на дължимите данъци.

     чл. 65. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., изм. - ДВ, бр. 19 от 2011 г., в сила от 08.03.2011 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Данъкът по чл. 46 за доходите по чл. 37, ал. 1, т. 1 - 9 и чл. 38, ал. 10 и 12 се удържа и внася от предприятието или от самоосигуряващото се лице - платец на дохода, в срок до края на месеца, следващ тримесечието на начисляването на дохода от предприятието или изплащането на дохода от самоосигуряващото се лице.

Като чета тези текстове стигам до извода, че трябва до 31.01.2014 година  да удържите, внесете и декларирате по чл. 55 данъка за изплатения през четвърто тримесечие наем на чуждестранно лице.
Сменя се собствеността в предприятието или друго предприятие придобива собствеността на обекта?
Не. Не задължава изпращача да заплати превоза. Товарителницата е договор за превоз на товари, но в него не се уточнява за чия сметка е заплащането.

Чл. 49. С договор за автомобилен превоз на товари превозвачът се задължава срещу заплащане да превози с превозно средство до определено местоназначение товар, който изпращачът му предава.

Чл. 53. (1) Товарителницата трябва да съдържа най-малко следните данни:
1. мястото и датата на съставянето;
2. името и адреса на изпращача;
3. името и адреса на превозвача;
4. мястото и датата на приемане на товара за превоз и мястото на доставянето му;
5. името и адреса на получателя;
6. наименованието на вида на товара и вида на опаковката, а за опасните товари - тяхното общоприето наименование;
7. брутното тегло или изразеното по друг начин количество на товара;
8. броя на колетите (пакетите), особената им маркировка и номерата им;
9. превозната цена, допълнителните разходи, митническите сборове и други разноски, които възникват от момента на сключването на договора до доставянето на товара;
10. необходимите инструкции за митническите формалности и други подобни;
11. при необходимост - данни относно забрана за претоварване, разноски, които поема изпращачът, обявената стойност на товара, инструкциите на изпращача до превозвача относно застраховката на товара, срока за превоза и опис на документите, връчени на превозвача.
(2) Страните могат да вписват в товарителницата и други данни.
Това нали важи и за доходите за личен труд на съдружници? :)
Да :thumbup:
И по-конкретно буква "и" от т. 26 на §1 от ДР на ЗДДФЛ:
               26. "Трудови правоотношения" са:
         и) (нова - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) правоотношенията, независимо от основанието за възникването им, със съдружници и член-кооператори, както и с акционери, притежаващи повече от 5 на сто от капитала на акционерното дружество, за полагане на личен труд в дружествата и кооперациите, в които те са съдружници, член-кооператори или акционери;
Ще се види дали ще има изравняване на осигурителния доход на ЗП при подаване на годишната декларация и попълването на Таблици 1 и Таблица 2 към нея .
alfa, доколкото си спомням, земеделските производители не правеха годишно изравняване на дохода.

Скрит текст :
Тук има теми с подобно съдържание.
Накратко, ремонтът е данъчно признат текущ разход и от 01.01.2013 г. се признава и правото на ДК, независимо от срока на наема.
Здравейте,
Проектът за изменение на ЗДДС не предвижда промени в изискванията за регистрация по същия закон. Обратното начисляване на данъка касае регистрираните производители на зърнени и технически култури.

Тук са публикувани очакваните изменения и мотивите към тях:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,7659.msg43196.html#msg43196

Предложенията на г-н Дянков едва ли ще се вземат под внимание. Подобна традиция на политическа приемственост не съществува у нас :smile1:
Вие сте извършили ремонт, без който не бихте могле да ползвате наетия актив за дейността си. В този смисъл ремонтът е разход, свързан с дейността Ви, защото възстановявате потребителните свойства на актива. Тези разходи не подлежат на регулация по ЗКПО и са данъчно признат текущ разход.
От 01.01.2013 г., независимо от срока на наема, имате право и на ДК по фактурите. :smile1:
Неотменимото право на работника се явява императивно задължение на работодателя. :smile1:
Освобождаване от задължение за подаване на годишна данъчна декларация
     чл. 52. (1) (Предишен текст на чл. 52 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Не са задължени да подават годишна данъчна декларация лицата, които са получили само:
               1. (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) доходи от трудови правоотношения, когато към 31 декември на данъчната година лицето има работодател по основно трудово правоотношение и той е определил годишния размер на данъка за всички придобити през данъчната година доходи от трудови правоотношения и пълният размер на данъка за данъчната година е удържан до 31 януари на след-ващата година, и/или
               2. (нова - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) доходи от трудови правоотношения, когато към 31 декември на данъчната година лицето няма работодател по основно трудово правоотношение или има такъв, но той не е определил годишен размер на данъка за всички придобити през данъчната година доходи от трудови правоотношения, ако са изпълнени едновременно следните условия:
                    а) данъкът върху общата годишна данъчна основа е равен на авансово удържания по чл. 42, и
                    б) лицето не ползва данъчни облекчения по реда на чл. 23, и/или
               3. (изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., предишна т. 2 - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) необлагаеми доходи, и/или
               4. (доп. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишна т. 3 - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) доходи, облагаеми с окончателен данък по чл. 38 с изключение на доходите по чл. 50, ал. 1, т. 3, и/или
               5. (доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., предишна т. 4 - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) доходи на чуждестранни лица, обложени с окончателен данък, с изключение на случаите по чл. 37а.
          (2) (Нова - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Независимо от обстоятелствата по ал. 1 местните физически лица са задължени да подават годишна данъчна декларация в случаите по чл. 50, ал. 1, т. 4 - 5 и ал. 3.

Независимо какъв данък Ви е удържан правомерно или не, щом сте получили облагаем доход, различен от заплата, или ако сте предоставили някому/ получили сте от някого заем над определена сума, сте длъжни да подадете ГДД по чл. 50.

     чл. 80. (1) Лице, което не подаде в срок данъчна декларация по този закон, се наказва с глоба или имуществена санкция в размер до 500 лв., ако не подлежи на по-тежко наказание.