Пенсията не е доход, а периодично плащане, което се получава при изпълнението на определени законови условия. По тази причина тя няма място в ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ.
Ще попълните само дохода от наем в Приложение 4.
Зависи от договора.
Ако имате обща цена за услугата и материалите, ще имате съпътстваща доставка по чл. 128., определена в съответствие с чл. 21, ал. 2.
Ако отделно продавате стъклата и отделно имате договор само за монтаж, ще имате две доставки - ВОД на стока и услуга по чл. 17, ал. 4.
Tanya Georgieva,
Управитерят пенсионер съдружник ли е в ООД-то?
- Ако е съдружник, как ще пуска фактури и за какъв личен труд от другата си фирма (ЕТ)? Личен труд е трудът на собственика в собствената му фирма. Ако полага такъв, то той е приравнен на трудово правоотношение и по него се дължат осигуровки в зависимост от годишното изравняване и след приспадането им се формира и облагаем доход.
- Ако не е съдружник, няма личен труд. Управлява си без възнаграждение и по повод други търговски взаимоотношения между ЕТ и ООД може да си пуска фактури.
Привет! Аз пак с моите ЧФЛ, на които изплащаме наеми ( Юридическо лице плаща наем на ЧФЛ). Въпросът ми е на тези лица, трябва ли ежемесечно да им се издават служебни бележки и сметки за изплатени суми? А като свърши годината за тях ще подваме ли някаква информация към НАП?
За тези лица не се издават СИС и служебни бележки, защото такива се издават по чл. 35, 43, 44, 49. Вижте чл. 45 за удостоверяване на изплатен доход и удържан авансово данък.
ЧФЛ, получили само доход по чл. 37, са освободени от задължението да подават ГДД по чл. 50:
Освобождаване от задължение за подаване на годишна данъчна декларация
     чл. 52. (1) (Предишен текст на чл. 52 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Не са задължени да подават годишна данъчна декларация лицата, които са получили само:
........................ .......................
               5. (доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., предишна т. 4 - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) доходи на чуждестранни лица, обложени с окончателен данък, с изключение на случаите по чл. 37а.

Логично, след като ЧФЛ не подават ГДД, и вие не сте длъжни да ги включвате в справката по чл. 73.

За удържания и внесен данък подавате декларация по чл. 55 до края на месеца, следващ тримесечието на изплащане на дохода.
     чл. 65. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., изм. - ДВ, бр. 19 от 2011 г., в сила от 08.03.2011 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Данъкът по чл. 46 за доходите по чл. 37, ал. 1, т. 1 - 9 и чл. 38, ал. 10 и 12 се удържа и внася от предприятието или от самоосигуряващото се лице - платец на дохода, в срок до края на месеца, следващ тримесечието на начисляването на дохода от предприятието или изплащането на дохода от самоосигуряващото се лице.

С това ангажиментите Ви се изчерпват.

ЧФЛ могат да си поискат от НАП справка за удържаните данъци:
Удостоверение за платен данък от чуждестранно физическо лице
     чл. 58. (1) (Доп. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., предишен текст на чл. 58, изм. и доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Удостоверение по образец за внесен по реда на този закон данък от чуждестранно физическо лице се издава по искане на лицето. Искането се подава в териториалната дирекция на Националната агенция за приходите, в която е подадена или подлежи на подаване данъчната декларация по чл. 50 или по чл. 55.
Явно нещо не можем да се разберем ::)

Сумата 420 лв. е минимален праг за осигуряване на СОЛ, който не е по ДУК срещу възнаграждение и числото 420 е база за осигуряване ВЪРХУ него. Това число е виртуално и ОТ него не може да се удържа нищо.

Личният труд на управителя не е обвързан с осигурителни прагове. Размерът на възнаграждението за личен труд е реално и се договаря и определя с решение на собствениците.
Холдинг ли сте?
Доходите от личен труд на управителя на ООД са приравнени на доходи от трудови правоотношения. Годишната данъчна основа за такива доходи се определя по реда на чл. 25, ал. 2 от ЗДДФЛ:
Скрит текст :
Вие питате, възможно ли е да се удържа на управителя данък. Да, възможно е, ако след намаляване със задължителните осигурителни вноски като СОЛ, остава сума за облагане.
Трябва ли да се сключва договор? Трябва да има някякво основание за изплащането на личен труд на управителя и да е определен размера на това възнаграждение. Най-малкото е необходимо решение на съдружниците.
така е, но за да не му откажат,мисля да поразхвърлям и имам предвид разчетна на собственика
Варианти много...
Може да преместите някакви пари в други дебитори, например. Пак са вземания, пак е актив....
Защо трябва да Ви притеснява наличността по 501-ва? Банката не са данъчни и няма да Ви начисли 5% данък дивидент.
А и нали знаете - за да получиш кредит е добре да демонстрираш, че не ти трябва :laugh:
Дивидент се разпределя на собственици.
В този смисъл няма стари собственици, които да имат право на дивидент - старият собственик не е собственик.
Би следвало старият собственик да е включил в продажната цена на сделката и печалбата, и всички активи, в т.ч. краткотрайните. След като веднъж си е получил парите от продажбата не може вече да има претенции към продаденото дружество.
След като не съставяте баланс, нагласете си нещата според действителното състояние и първичните документи за последната година. Микроинвеста е много благодатен за редакции, защото не изисква вземането на сторнировъчни статии.
И за напред внимавайте като работите. :smile1:
Откровенно казано, не знам какво да Ви посъветвам :blink:
Ако следваме стриктно действащия норматив за корекция на счетоводни грешки, то би следвало да преработите всички предшестващи баланси за периодите с грешки и да уведомите писмено НАП (чл.75 от ЗКПО). Как ще стане това при тези стоки, които очевидно се продават без фактури, само с фискален бон? Очевидно и корекцията не може да е достоверна....
Всичко е много досадно и трудоемко.
Не знам! Правени ли са инвентаризации? Явно не са, щом като грешката не е открита... Опитайте с инвентаризация сега и на тази база коригирайте салдата по 304.

Но пак Ви обръщам внимание, че оборотите по 123-та са странни!!!
Че 204-та също е за оглеждане!
Здравейте,
аз съм на мнение, че има доста грешки.

Виждам, че водите дребен търговски обект и не сте регистрирани по ЗДДС.
Всичко минава през 501-ва сметка, но съм озадачена от кредитния оборот по нея за годината. Ако нямате задължения към доставчици (според баланса) и сте платили в брой разходите за дейността плюс доставените стоки по дебита на 304 и задълженията към бюджета, то сумата е 47 570, а не 30 205. Да не говорим, че се увеличава с още 1 084 за сметка на други дебитори, защото не виждам какво освен пари в брой сте предоставили срещу тези вземания?!
Това, което водите по 204 на стойност 625 лв. предполагам, че е касов апарат. Съдейки по амортизациите, той е почти напълно аморгизиран към началната дата на баланса, а Вие го включвате в баланса?!
Началните салда не са верни - първото, което прави впечатление - отбелязал го е веднага и bobo.
Какви приключвателни операции вземате? Оборотите по 123 са, меко казано, странни. А и според тези данни за разходи за дейността и приходи от продажбата на стоки Вие сте, по-скоро, на сериозна загуба.

Това е моето мнение и можете да не се съгласите с него. Ако искате да Ви се помогне, трябва сериозно да се "бръкне" в счетоводството и да се редактират взетите операции, започвайки от началните салда. По интернет няма как да стане.

Изпращам Ви обратно файл с отбелязани в цвят проблемни места в оборотката и баланса, които биха могли да Ви помогнат да си оправите счетоводството. Поне от това е редно да започнете, а когато балансът придобие що-годе нормален вид, може да се търсят козметични или технически пропуски.

Не ми се струва логично да приемем, че при договор за наем имаме периодична доставка, защото наемът е постоянен във времето. Вие не доставяте услугата "наем" на определена дата периодично, а за целия срок на договора.
Според мен, когато има плащане, тогава се издава и фактурата.
Може ли счетоводство /текущо месечно и годишно приключване/ на фирма да се осчетоводява от физическо лице, чрез сключен граждански договор?
Може, стига лицето да отговаря на изискванията за съставител на финансови отчети, посочени в ЗСч.
 
Скрит текст :

Месец за месец ли се сключва договорът или може да е за цяла календарна година като абонамента такса да се заплаща наведнъж?
Обикновено договорът за счетоводно обслужване не зависи от месечната и годишна заетост като функция на времевия срок, а е функция на поетите ангажименти - брой документи, брой заети лица, допълнителни счетоводниуслуги, извън договорените в абонамента и др., за които се договорят страните.
Периодичността на заплащането също се записва в договора.

Физическото лице няма други доходи. Какви осигуровки и данъци се дължат?
Действително, при заплащане на месечни суми на неосигурено лице, под МРЗ, няма да се дължат осигуровки. Всеки месец си е сам за себе си. :smile1:
Ето какво пише в Правилника:
Скрит текст :
Не видях да има срок... :hmmm:
Истината винаги е някъде по средата, но от това което споделяте може да се направи извод, че работодателят иска да Ви принуди да напуснете по собствено желание, за да не връща парите. Т.е. от Вас зависи - щом искате да продължите работата, не може да Ви изгони.
Относно задълженията, които Ви се вменяват, мога само да Ви посъветвам да се придържате стриктно към длъжностната характеристика, която сте подписал при сключване на договора и която следва да Ви е била връчена. Ако не Ви е връчена длъжностна характеристика, може да се оплачете в инспекция по труда.
Оставам привърженик на мирното решаване на споровете, но същевременно считам, че за никакви пари не си струва човек да размени достойнството си. 
Здравейте, моля да ми обясните разликата между член 50 и член 55 (декларациите) , каква е разликата?
Здравейте,
Най-добре ще разберете разликите при прочитане на самия закон.
А иначе, декл. по чл. 50 се подават от физическите лица и ЕТ за годишните облагаеми доходи по ЗДДФЛ.
Декл. по чл. 55 на практика замества кодовете за вид плащане, съществували до въвеждането на единната сметка, и се подава от физическите и юридическите лица, задължени да удържат и внасят данъци от най-различно естество както по ЗДДФЛ, така и по ЗКПО.
Ами сега, как да определя наема ? :hmmm:
Задължително проверете сходни сделки и наемът трябва да е приблизително идентичен, защото става дума за свързани лица.
Алфа, нали разбираш, че лекият упрек беше на майтап (никой не може да следи всички теми при този калабалък в нашия стохиляден форум)  :smile1: Как иначе да ти кажа, че точно този отговор ми липсваше. И то точно какво се попълва (кодове, суми), защото се наложи да го правя с програмата на НАП.

Накратко, ето тук са терзанията ми по въпроса http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,8344.0.html

Още веднъж - мерси :bow: