Искате си от банката потвърждение на салдото към 31.12 и си го отразявате каквото е.
Ако е на минус, намалявате паричната наличност по баланс и паричен поток.
Това не е грешка, а административно нарушение.
Не можете да включвате данни от 2013 в справка за 2014.
 Не правете нищо....
Тъй като няма събитие свързано с прехвърляне собствеността върху стока или оказване на услуга, а се връща аванс, то според мен трябва да се приложи текстът за изискуемост на данъка при авансово плащане и в този смисъл е правилно КИ да е от датата на плащането, т.е. м. 02.2015. Иначе какво фактурират в КИ?!?
Скрит текст :
Според чл. 26, ал. 5, т. 3 - можете.
deny51@abv.bg, грешките се поправят по реда на чл. 75 от ЗКПО:
Скрит текст :

На практика Вие не сте допуснали счетоводна грешка, а грешка при попълването на ГДД.
Отчели сте "преждевременно" от данъчна гледна точка отписване на вземания, което води до непризнаване на разходи за данъчни цели.
Когато отписваме вземания, това са други разходи - 609 / 411
Когато те не са признати за данъчни цели, поради неизпълнение на изискванията на чл. 37, с тях следва да се увеличи  финансовия рзултат. А Вие сте го намалили... Ето това описвате в писмо до НАП и те предприемат необходимото за коригиране на данъка.
Счетоводно не предприемате нищо. От миналата година сте си осчетоводили отписването на вземането. Тази година временната разлика има обратно проявление и разходът може да бъде признат за данъчни цели. Сега вече го показвате в намаление.

Да съставяте статии за отсрочени данъци няма смисъл.
Какво имате?
Приспадане на загуба в ГДД или покриване на загуба по решение на общо събрание?

Приспадането на загуба намира отражение само в декларацията по чл. 92.
Покриването на загубата става при приемането на отчета в следващата година и за него през 2014 се взема операцията 123 / 121.

Уточнете се, ако обичате.
Хм, чл. 161 касае времето от 01 януари до датата на подаване искането за заличаване чрез ликвидация, т.е. последния данъчен период от дейността на дружеството преди започване на ликвидацията....

А Вие описвате във въпроса ситуация по продажбата на актив по време на процедурата по ликвидацията.
Ами без да съм съвсем сигурна, мисля, че преоценките на активи и пасиви след края на 2007-ма не се правят и справедливата стойност се формира при самите продажби.
Като салдо в началото на отчетния период за 2014 преписвате реда със салдото в края на отчетния период за 2013.Правилно непокритата загуба е в колона 9 - 2 хил. и текущата печалба е в колона 10 - 3 хил.
По-надолу имате ред "Разпределяне на печалбите", където в колона 8 пишете 3, а в колона 10 - минус 3.
На ред "Финансов резултат за текущия период", колона 10 пишете нула.
 Има ли вече качена Данъчна декларация по чл.50 с баркод за 2015
Още не, но има по чл. 92. Подавайте първо фирмите и после - физическите лица :smile1:
Тези 77 000 лева са приходи от ликвидационни продажби и се приключват с 124 Резултат от ликвидация и несъстоятелност.
Ако 124 има положително (кредитно) салдо, то отива в увеличение на ликвидационния капитал:
124 / 104
След което следва окончателно разпределяне на полагащите се дялове на собствениците :smile1:

Та и аз съм за отнасяне на положителния резултат от продажбите в ликвидационния капитал :good:
Аз съм ги отписала през 2013 и съм намалила данъчният резултат със стойността на отписаните вземания.И сега трябва ли да коригирам резултата в ГДД за 2014 г.
И на какво основание сте намалили финансовия резултата с отписаните вземния, които са непризнат разход за данъчни цели, но в годината на счетоводното им отписване, защото не е настъпило все още обстоятерство за признаването им?

Самите текстове от ЗКПО по въпроса са в глава "Данъчни временни разлики"

За тези разлики се формират активи по отсрочени данъци, които имат обратно проявление в годинат на признаване на разликата.

Когато имате непризнат разход в дадена година, но се очаква да го признаета в следваща, имате намаляема временна разлика, защото при обратната проявление финансовия резултат ще се намали.

Правилното е в годината на възникване на намаляемата разлика да формирате актив по отсрочени данъци (АОД)

4971 / 123 (непризнатия разход * 10%)

А в годината, когато вече разхода се признава:

 123 / 4971

Но при това трябва да се има предвид, че съгласно СС12 АОД се признава само ако има достатъчна сигурност, че той ще бъде реализиран в бъдещ период, а именно, че се очаква да се реализира печалба или има достатъчно облагаеми разлики, чието обратно проявление да неутрализира това на намаляемите .

С други думи, ако се прецени,че в следващите години няма да се отчете данъчна печалба, или тя ще бъде в недостатъчен размер, може да не се отчита АОД по намаляемите временни разлики. Това означава, че при обратното им проявление в следващи години те няма да се намаляват при преобразуването на финансовия резултат. В текущата година с тях ще се увеличи финансовия резултат при преобразуването и на практика те ще се превърнат в постоянни разлики...

Явно Вие вече сте постъпили с временната разлика като с постоянна...
Давността е изтекла на 31.12.2013-та:
Скрит текст :
При от­пис­ва­не през 2014 г. на взе­ма­не от бю­д­же­та, чи­я­то дав­ност за въз­с­та­но­вя­ва­не е из­тек­ла към 31.12.2013 г., на­чис­ле­ни­ят сче­то­во­ден раз­ход ще бъ­де приз­нат за да­нъч­ни це­ли на ос­но­ва­ние чл. 34, във връз­ка с чл. 37 от ЗКПО.
Доколкото си спомням за трудови възнаграждения давностният срок е три години.
Обаче, договорите за управление са приравнени на трудови правоотношения единствено за целите на ЗДДФЛ, а иначе си остават облигационни отношения по ЗЗД.

Мисля, че това е случай, при който консултация с адвокат не е излишна :smile1:
Мисля, че действително имате известно объркване с изчисляването на сроковете за давност.

Публичните задължения (данъци и осигуровки) имат точно определен падеж.
Например, за доходи на физически лица това е 30-ти април на годината, следваща тази на придобиване на дохода. Съгласно чл. 171 от ДОПК "публичните вземания се погасяват с изтичането на 5-годишен давностен срок, считано от 1 януари на годината, следваща годината, през която е следвало да се плати публичното задължение..." Т.е., ако имате доход от 20.03.2007, то данъкът за него е дължим до 30.04 2008 г. Давността започва да тече от 01.01.2009 и приключва на 31.12.2013. На 01.01.2014 може да отпишете задължението.

Вие, обаче, говорите за вземания, а те могат да бъдат по търговски сделки.
Давността на тези вземания/задължения се изчислява, считано от момента на тяхната изискуемост. Прието е, че изискуемост по една сделка настъпва най-често с издаването на фактурата. Т.е., ако имате фактура от 20.03.2007, погасителната давност по тази фактура настъпва на 20.03.2012 г. и в ГДД за 2012 можете да я отпишете.

Най-добре е да ги опишете в нещо като фактура, за да си ги заведете в счетоводството на фирмата и да ги изпишете после без проблем.

Продажбата не формира облагаем доход за управителя (чл. 13, ал. 1, т. 2 от ЗДДФЛ), а ще си му преведете сумата по банка и така ще си върне парите.
Колегите са посочили какви са критериите за одит и обобщено те зависят от:
1. Юридическата форма на дружеството
2. Икономическите показатели
3. Конкретно изброени дейности от обществен интерес.

Преценете дали попадате в някоя от тези категории и, ако имате съмнения по някой показател, задайте конкретен въпрос :smile1:

Понеже в такива случаи физическото лице трябва да издаде документ по чл. 7 от ЗСч.
Скрит текст :
аз практикувам оформянето на нещо като добрата стара опростена фактура с минимално количество реквизити и подписите на продавач и купувач.