Ами да ги отпишат. Нали те ги отписват?
Какво основание цитират?
Здравей,
Задълженията с изтекъл давностен срок не подлежат на принудително изпълнение и това значи, че в случая може да се ползва отстъпката.
При 69 лв. те са нула в баланса :smile1:
Здравейте,
Това, че не можете да ползвате ДДС-то не значи, че не трябва да го осчетоводите точно като разчет, но без да го включвате в дневника. В дневника ще отразите фактурата като такава без право на данъчен кредит. В резултат ще трябва да внесете тези 2000 лв.
А счетоводно разчетът ще се закрие с кредитното известие.
Въпросът не е формулиран ясно.
За да получите коректен отговор, трябва да  опишете:
1. Чия собственост е сградата?
2. На какво основание се предоставя за ползване? За колко време? С какъв документ?
3. Насрещна престация има ли?
Здравейте,
В чл. 37 от ЗКПО е уточнено, че когато има влязло в сила съдебно решение за определяне на едно вземане като недължимо, това е основание за неговото отписване.
Счетоводно се дебитира сметка "Други разходи" и се кредитира партидата на длъжника.
С отчетения разход не се преобразува счетоводния финансов резултат за данъчни цели.
Прилагам един материал с основните счетоводни записвания
Здравейте, СтивиМ,
Правилно разсъждавате. При учредяване право на строеж срещу задължение за построяване на готова строителна продукция имаме бартер, при който, ако сделката е между две регистрирани по ЗДДС лица, и двете няма реално да внесат данък.
По документи, по-скоро заради липсата им, им дължи :smile1:
(4) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2017 г., в сила от 01.01.2018 г.) При доставка с периодично или непрекъснато изпълнение, с изключение на доставките по чл. 6, ал. 2, всеки период, за който е уговорено плащане, се смята за отделна доставка и данъчното събитие за нея възниква на датата, на която плащането е станало дължимо. При доставка на стока или услуга, за която е уговорено поетапно изпълнение, завършването на всеки етап се смята за отделна доставка и данъчното събитие за нея възниква на датата на изпълнението на съответния етап.
(5) (Нова - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., доп. - ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г.) Алинея 4, изречение първо не се прилага при доставки с непрекъснато изпълнение с продължителност за период, по-дълъг от една година, за които не е налице дължимост за плащане за период, по-дълъг от една година. За такива доставки се счита, че данъчното събитие настъпва в края на всяка календарна година, като за календарната година на прекратяване на доставките данъчното събитие настъпва на датата на прекратяване на доставките.
Отпишете вземането от доставчика  и нямате задължение да преобразувате финансовия резултат.
Скрит текст :
Здравейте,

А какво Ви възпира да отразите неотразената фактура?
Ако продавате на регистрирано по ДДС в Румъния лице, то имате ВОД и той се облага с нулева ставка:
"Чл. 53. (1) Облагаеми с нулева ставка на данъка са вътреобщностните доставки по чл. 7, с изключение на освободените вътреобщностни доставки по чл. 38, ал. 2.
(2) Документите, удостоверяващи извършването на вътреобщностната доставка, се определят с правилника за прилагане на закона.
(3) Ако доставчикът не се снабди с документите по ал. 2 до изтичането на календарния месец, следващ календарния месец, през който данъкът по доставката е станал изискуем, ал. 1 не се прилага. Ако впоследствие доставчикът се снабди с документите по ал. 2, той коригира резултата от прилагането на тази алинея по ред, определен с правилника за прилагане на закона."
Да Ви попитам следното :
Ако не беше сграда, а примерно произвеждахте мебели. Разходите за материали, за труд и прочие щяхте да ги давате директно на разход или все пак щяхте да формирате себестойност на производството си?
Инвеститорът не извършва директни разходи за труд, материали и прочие. Той финансира строителството, което се извършва от изпълнителя.
Инвеститор
Ако сте инвеститор - отчитате разходите си по НСС-2
Ако сте строител - по НСС 11
Здравейте,
Вие изпълнител ли сте или инвеститор, или и двете?
С каква цел се строи сградата - за продажба или за собствени нужди /офис/?
Според мен това е директен разход за реклама.
В §1 от ДР на ЗКПО има следното определение:
"33. "Разходи за реклама" са разходите за популяризиране на стоки и услуги, включително подаръци, които носят търговското наименование или търговската марка на данъчно задълженото лице, в рамките на обичайното за извършваната от лицето дейност."
Не мисля, че фирменото лого, колкото и да струва, може да се третира като ДМА, защото не може да се проследи дали ще има икономическа изгода (уверичаване на приходите или намаляване на разходите) където и да го местиш и поставяш.
Здравейте,

Предлагам Ви да прочетете този коментар:
https://www.tita.bg/page/416
Здравей,
Здраве и късмет в новата година!
Права си:
"Въпрос: Как се определя „основната дейност” по чл. 96 от ЗДДС?
Отговор: Понятието „основна дейност” няма легално определение съгласно Закона за данък добавена стойност. Законово е определено,че разпоредбите на нормативният акт ако не могат да се приложат съгласно точния им смисъл, е прието да се тълкуват съобразно смисъла на разпоредби от други нормативни актове.
Най-подходящо при определянето и е прилагането на § 1 от допълнителните разпоредби на Закона за регистър Булстат, т. 3:
“Основната икономическа дейност” на единиците в регистъра се определя съгласно най-ниското ниво на Националната класификация на икономическите дейности, като последователно се прилага избраният критерий при определянето на раздела, групата и класа.
Изборът на критерий е в съответствие с наличните данни за единицата, при спазване на следния приоритет:
а) най-голям дял в нетния размер на приходите от дейността;
б) най-голям размер на брутното производство на стоки и услуги, продукт на съответната дейност;
в) най-голям размер на изплатените надници и заплати за дейността;
г) най-голям брой заети в дейността.”