8441
Доклад не се носи. Съгласно СС 1 Съставните части на финансовия отчет са:
а) счетоводен баланс;
б) отчет за приходите и разходите;
в) отчет за собствения капитал;
г) отчет за паричните потоци;
д) приложение.
а) счетоводен баланс;
б) отчет за приходите и разходите;
в) отчет за собствения капитал;
г) отчет за паричните потоци;
д) приложение.
8442
ТРЗ и осигуряване » Re: Осигуровки със задна дата на СОЛ
25.03.2014, 14:58"пише главница 0 лв" - това означава, че осигуровките за м.май, юни, юли са платени. Или са покрити с някаква друга вноска. Има лихви, защото плащането/погасяването/ е било със закъснение.
8443
ТРЗ и осигуряване » Re: Осигуряване по чл.114
25.03.2014, 12:08Никакво
8444
Данъци и счетоводство » Re: служебна бележка за наем
25.03.2014, 11:24Наемателят -ФЛ не издава никакъв документ. Би трябвало наемателят да издаде поне някаква разписка за получените пари.
Към ГДД не се прилага нищо.
Към ГДД не се прилага нищо.
8445
Данъци и счетоводство » Re: ГДД на ЕООД, заплати и осигуровки
24.03.2014, 11:38Заплатите на кого? На работницита по ТД, на управителя по ДУ, личния труд на собственика?
Прочетохте ли какво пише в ЗКПО за увеличането на фин.резултат в различните случаи?
Едно е сигурно - заплатите не се показват в намаление в ГДД.
Прочетохте ли какво пише в ЗКПО за увеличането на фин.резултат в различните случаи?
Едно е сигурно - заплатите не се показват в намаление в ГДД.
8446
ТРЗ и осигуряване » Re: Документи ИТ
24.03.2014, 11:32Управителят на фирмата издава заповед кой да изготви съответните документи и в последствие ги утвърждава.
СТМ само съдейства - с информация, с образци, с акъл...
СТМ само съдейства - с информация, с образци, с акъл...
8447
ТРЗ и осигуряване » Re: Декларация 6 по новата програма
24.03.2014, 10:51http://www.nap.bg/news?id=1804
Заповед за реда и начина на заявяване на вида на публичните задължения
05 Март 2014
Със Заповед № ЗЦУ-273/04.03.2014 г. на изпълнителния директор на НАП е определен редът и начинът на заявяване на вида на публичните задължения, които се погасяват по реда на ДОПК чрез подаване на заявление по образец в съответната компетентна териториална дирекция на НАП.
Заповед за реда и начина на заявяване на вида на публичните задължения
05 Март 2014
Със Заповед № ЗЦУ-273/04.03.2014 г. на изпълнителния директор на НАП е определен редът и начинът на заявяване на вида на публичните задължения, които се погасяват по реда на ДОПК чрез подаване на заявление по образец в съответната компетентна териториална дирекция на НАП.
8448
ТРЗ и осигуряване » Re: Декларация 6 по новата програма
24.03.2014, 10:20Щом плащате през м.03 и удържате данъка през м.03, но ДАНЪКА Е МАРТЕНСКИ!!!
В Д6 горе попълвате м.03, по средата - размера на целия удържан данък, а долу дата 31.03.2014 и подавате декларацията от 01.04. до 25.04!
В Д6 горе попълвате м.03, по средата - размера на целия удържан данък, а долу дата 31.03.2014 и подавате декларацията от 01.04. до 25.04!
8449
ТРЗ и осигуряване » Re: Период на осигуряване в Граждански договор
24.03.2014, 10:18Подкрепям. Щом имате протокол за приемането.Според мен в д1 трябва да запиша периодът до датата на извършване на услугата, констатирана с Протокол.
8450
Данъци и счетоводство » Re: Закупен автомобил с дог.за пок.продажба за 500 лв
23.03.2014, 19:44Според мен статията при покупката не е правилна. По правилно е първо да го "заприходите" в гр.30 аналитично актиив под прага, а при бракуването за го "изпишете" на разход: Дт гр.60/ Кт гр.30
Ако имате някакви приходи /пари от вторични суровини, резервни части.../ при бракуването - отчитате ги като Други приходи от продажби или като Материали.
Това, което сте направили, означава че сте го отписали /изписали на разход/ още при покупката и при последващия брак /бракувате нещо, което вече е отписано?!?/ не правите никакъв запис. Освен ако няма приходи, разбира се
Ако имате някакви приходи /пари от вторични суровини, резервни части.../ при бракуването - отчитате ги като Други приходи от продажби или като Материали.
Това, което сте направили, означава че сте го отписали /изписали на разход/ още при покупката и при последващия брак /бракувате нещо, което вече е отписано?!?/ не правите никакъв запис. Освен ако няма приходи, разбира се
8451
ТРЗ и осигуряване » Re: 2 ЕООД-та и осигуряване
23.03.2014, 19:36Може да изплащате "личен труд" по всяко време, стига да има решение за това. Може собственика въобще да не получава възнаграждение за личен труд.
Друг въпрос е самоосигуряването - щом дружеството има дейност и собственика работи в това дружество, независимо дали му се плаща личния труд или не, задължително трябва да се самоосигурява.
По въпроса - няма да сте в нарушение, ако самоосигуряването е започнало с началото на дейността.
Друг въпрос е самоосигуряването - щом дружеството има дейност и собственика работи в това дружество, независимо дали му се плаща личния труд или не, задължително трябва да се самоосигурява.
По въпроса - няма да сте в нарушение, ако самоосигуряването е започнало с началото на дейността.
8452
Данъци и счетоводство » Re: чл.68ал1т3
21.03.2014, 18:16Щом ТД на титуляра не е прекратен, то мястото се "пази" без ограничение във времето. Вие не сте "отстранен" от работа, а съвсем законно трудовият Ви договор е прекратен на основание чл.325, ал.1, т.5 със завръщане на замествания работник.
8453
Данъци и счетоводство » Re: Голяма наличност каса
21.03.2014, 16:31Може, но тогава в сметката е имало "голяма" наличност.
Да отнеса въпроса за голяма наличност на пари въобще - в касата и по сметки.
Да отнеса въпроса за голяма наличност на пари въобще - в касата и по сметки.
8454
Данъци и счетоводство » Re: Голяма наличност каса
21.03.2014, 16:18Сега може и да нямат, но след една ревизия може да се окаже, че тези недокументирани разходи са довели до недокументирани приходиМоже да нямат печалба за разпределяне
И един въпрос към по-знаещите - от къде може да се появи голямата касова наличност освен от приходи от клиенти, значително надвишаващи разходите /тогава има и печалба/, вноски от собствениците /те могат да се върнат/, получени заеми или финансирания /тук голямата каса не е проблем/? Изключвам кореспонденцията с внесения капитал, щото в този случай наличността едва ли е голяма.
8455
Данъци и счетоводство » Re: Голяма наличност каса
21.03.2014, 16:09Сигурно може, но ако платите дивидент ще Ви излезе с 5% по-евтино.
8456
Данъци и счетоводство » Re: Отписване на задължиние към собственик ЕООД
21.03.2014, 14:43Задържението към собственика не влияе на финансовия резултат!!!
Можете да увеличите печалбата с повече приходи или намаляване на разходите
Можете да увеличите печалбата с повече приходи или намаляване на разходите
8457
Данъци и счетоводство » Re: ЮЛНЦ с непокрита загуба и неразпределена печалба
21.03.2014, 13:27Щом собственикът иска - какъв е проблема? Вземате всичките решения на собственика или на съответния орган на сдружението, който има право да взема такива решения и покривате загубите според начина, описан в тези решения.
8458
Данъци и счетоводство » Re: ЮЛНЦ с непокрита загуба и неразпределена печалба
21.03.2014, 13:11Не зная как е при ЮЛНЦ, но при стопанските предприятия покриването на загубата от минали години с печалбата от минали години става след решение на Общото събрание и на едноличния собственик на капигала. Не е работа на счетоводителя да приспада загубата.
Ситуацията със салда едновременно и по 122 и по 121 не е ненормална.
Ситуацията със салда едновременно и по 122 и по 121 не е ненормална.
8459
Данъци и счетоводство » Re: Финансиране от наемател за СМР!!!
21.03.2014, 13:04Аз разбирам нещата така: Наемодателят трябва да построи офис върху негов имот, той да остане негова собственост и да го отдава под наем.
Наемателя има интерес да ползва този офис и дава някакви пари за по-бързото изграждане. После наемодателя му връща парите чрез наема.
Има два варианта за тълкуване и отразяване на стопанската операция:
1. Наемателя предплаща авансово 12,18,24 или колкото се разберете месечни наеми /приходи за бъдещи периоди/. Наемодателят си ползвате парите и всеки месец прави прихващане. Не съм наясно как стои въпроса с ДДС
2. Наемателя дава заем на наемодателя. Всеки месец наемодателя прави погасителни вноски по заема, а наемателя си плаща наема
Наемателя има интерес да ползва този офис и дава някакви пари за по-бързото изграждане. После наемодателя му връща парите чрез наема.
Има два варианта за тълкуване и отразяване на стопанската операция:
1. Наемателя предплаща авансово 12,18,24 или колкото се разберете месечни наеми /приходи за бъдещи периоди/. Наемодателят си ползвате парите и всеки месец прави прихващане. Не съм наясно как стои въпроса с ДДС
2. Наемателя дава заем на наемодателя. Всеки месец наемодателя прави погасителни вноски по заема, а наемателя си плаща наема
8460
ТРЗ и осигуряване » Re: ежедневен инструктаж
20.03.2014, 15:54след като е преминал инструктажът на работното място, обучението и изпитът и на лицето му е разрешено да работи