Не.
След справката има указание. Щом сте решил да се справяте сам, добре би било да го прочетете.
Няма ДУК, а само съгласие за приемане на управлението.
Да попитам:
1. Този "управител", който е поел управлението, вписан ли е в ТР като управител?
2. Ако случайно в офиса мине проверка от ИТ, как ще се обоснове работата на този човек без договор?

Повече няма да питам. Нито ще давам устни и писмени консултации, устни и писмени становища по правни въпроси, включително и по счетоводно-данъчни закони, осигурителното законодателство, финансовото законодателство и др. и каквито и да било съвети на адвокат

Адвокатите много обичат при регистрация на фирма да вписват ДУк. Интересно защо не го правят за собствените си дружества?
Естествено че ги имам впредвит тези 70 процента. Винаги така съм си смятала болничните.
Обезщетението за първите три дни е 70% от бртния доход, но осиг.доход не трябва да е под МОД за отработените дни + трите дни от работодател.
Ако заплатата е равна на МОД или близо до МОД, съвсем вероятно е със 70-те процента да падате под МОД.

Срокът на изпитване е допълнително условие към ТД (основния или допълнителния). Ако с втората фирма сега сключите допълнителен, а после го направите основен ТД, мисля, че срокът на изпитване трябва да е сумарно до 6 месеца за двата ТД (примерно 1 месец по допълнителния и останалите 5 по вече основния ТД).
Аз не съм съгласна, че основния ТД може да бъде със срок на изпитване, ако не е за нова длъжност. Все пак човекът е работил при Вас на ТД, макар и по чл. 111, със или без срок на изпитване. Имали сте възможност да го тествате и щам го назначавате на основен ТД на същата длъжност, означава че сте го проверили и сте доволни от него.
Не, не ги бъркам двете понятия, но имам едно ООД без дейност и за това се чудя какво да правя.
Благодаря!
Нямате място за чудене - обявявяте ГФО в ГР и не публикувате другаде.
1. Може. Само че този дето не е на ТД с длъжност управител, не трябва да управлява. Ако не се регистрира И като СОЛ, разбира се.
2. Може. Във всякаква комбинация
След като е напуснал по чл.328 т.3 аз съм длъжна да му изплатя за 1 месец обещетение за това ,че не си е намерил работа по чл.222
Да.
Но това е по чл. 222, ал.1
ок
счетоводна пак 1 единица , а КД с 0 така ли?
Пишете  каквото си изберете, за да Ви се изравнят баланса и ОПР-то. Не е грешка за убиване :)
Май е задължително да се направи корекция. Явно трябва да отидете при възложителя по ГД за съответния период и да поискате да коригира СИС, сл.бележка и Д1. Ако сте била декларирала точния размер на осиг.доход през месеца, е нямало да се надскочи максимума. Ако не сте декларирала точно - на зная как ще принудите възложителя по ГД да се навие на корекциите....
Обърнете внимание и тези ГД за какъв период се отнасят. Може разхвърляно по месеци да не се надвишава максимума.

ПП Пиша само за ГД, защото не вярвам грешката да идва от ТД.
и аз да попитам по темата;
лице напуска през и трябва да му изплатя обезщетение по чл.224 от КТ
За база вземам м.01, но там е бил в болничен за 5дена.
Въпроса ми е освен осн,РЗ взема ли се впредвид и сумата от 3-ти дни от работодателя?

Вземате заплатата за отработените дни и делите на броя на отработените дни. Ако са повече от 10, разбира се.

Нещо много се усукаха проблемите, въпросите и отговорите....
Цитат на: потребител393 linг17229.msg103458#msg103458 date=1457880005
Тъй като през 2015 г. не съм упражнявала дейност, то мога ли да си плащам авансовия данък на всяко тримесичие на сума по-висока от 420 лв, а с ГДГ просто да нямам какво да довнасям, защото така ще е по-лесно за мен?
Доколкото имам спомен от КСО, самоосигуряването е върху ИЗБРАН осиг.доход между минимума и максимума, така че няма да Ви откажат парите. Ако в края на годината нямате дохода, върху който сте внесли авансови осигуровки, ще трябва да правите корекции и да връщате болнични, ако сте получавали.
А Вие като какъв сте СОЛ? щото говорите за НПР, за данък, за постоянни приходи....
Къде Ви "излиза" тази грешка?
Доколкото съм наясно печалбата в ОПР и тази в СБ обикновено не са равни, но в повечето случаи тази в баланса е по-малка.
Проверете си какво и къде сте вписали.
От датата на която е издадено разпореждането за пенсия.Ако има надвнесени осигуровки - искане за връщане.
1. Дали точно от датата или от началото на месеца след това? Сигурна съм, че го пишеше някъде...
2. На какво основание ще иска връщане на осигуровки? Нали има право и възможност да продължи да се осигурява И за пенсия?
Едва ли. Няма активна опция за подаване на ДДС от ЗП с ПИК.
Моят не е регнат по ДДС, ако това има значение.
Значи: попълвате стойността в кл. 9 и кл.11. В кл.10 и кл.12 пишете 0,00 и не обръщате внимание на съобщението за грешка.
Повярвайте ми :-)
Не помня коя клетка е  N12, но Вие определено не попадате в чл. 82. Вие не сте получател, а доставчик по сделката.
Задължително ли предприятията трябва да водят САПЛ и ДАПЛ , когато са възприели в чет. политика 700 лв. праг на същественост и Счетоводните амортизации са равни на данъчните?
Задължително е. Едното е за счетоводни цели, другото - за данъчни.
Ако Ви мързи - направете една таблица със заглавие "Данъчен и счетоводен амортизационен план" :) И дано в бъдеще не се появят някои отклонения
Ако това плащане е от външен възложител - има право. Ако самата фирма си му плаща  като "личен труд"/ независимо от начина на оформяне на договора/ - не само че няма право на 25%, но и трябва да се е регистрирал като самоосигуряващо се лице и сумата се включва в годишното изрявняване на дохода.
Другия вариант - да му платите тези пари като премия към ТД. С осигуровки и данък. /По подразбиране приех, че ТД е във същата фирма/
А не е ли доставки по чл. 82,ал. 2-5?
В края на краищата Вие продавате ли скрап /получавате приход/ или сте лицензирана фирма и купувате скрап?
В първия случай - както съм описала по-горе. Във втория - по Вашето предложение.