Когато детето е родено мъртво, почине, е настанено по реда на чл. 26, ал. 1 от Закона за закрила на детето или е дадено в детско заведение на пълна държавна издръжка или за осиновяване, майката има право на парично обезщетение до изтичане на 42 дни от раждането. Ако работоспособността на майката вследствие на раждането не е възстановена след 42-ия ден, срокът на обезщетението се продължава по преценка на здравните органи до  възстановяване на нейната работоспособност. До изтичането на срока по ал. 1 (410 дни) това обезщетение се заплаща като обезщетение за бременност и раждане.

КСО, чл.50, Ал 3

За напускане - може да напуснете по всяко време по взаимно съгласие (ако работодателят е съгласен) или с предизвестие. Предизвестието се отработва или обезщетява. По време на представянето може да сте в болничен или със съгласието на работодателя да ползвате платен или неплатен отпуск
Съвет: гледайте си здравето! Изчакайте да изтече болничния. Евентуално и следващия (следващите). После си вземете отпуск и тогава напускайте. Освен ако не бързате за някоя друга работа.
Желая Ви здраве и повече късмет следващия път. Не се отчайвайте!
Можете да ползвате полагаемия платен отпуск за календарната година,когато поискате стига работодателят да разреши. Няма такова ограничение да се дава само пропорционалната част до съответния месец.
Това е важното. Не разрешават ползването на отпуск над 2 дни и толкоз. Защо им трябват тъпи обяснения.
По тяхната логика никой не може да ползва отпуск през януари и няма как да иде на море през май за 10 дни
"искам да напусна работа"
Щом Вие искате - няма проблем. Подавате си заявление за напускане по взаимно съгласие и ако работодателят е съгласен Ви освобождава още на следващия ден.
Ако не е съгласен - подавате предизвестие за напускане и отработвате това предизвестие /или ползвате остатъка от отпуската до края на предизвестието/. Освобождават Ви с изтичане на предизвестието
И в двата случая трябва да Ви бъде изплатена неползваната част от отпуска
Няма казус :)
Понеже още не е приключен месеца и не ми е дала документите
Ами изчакайте да приключи месеца. Или си искайте документите без да Ви приключва месеца.

Ако не ми даде - как може да се въведат начални салда?
Сигурно може по някакъв начин от оборотната ведомост за м.12 + всички останали документи. Срещу допълнително възнаграждение на новия счетоводител, разбира се.

Към кого мога да се обърна за да защитя правата си?
Обикновено споровете се решават от страните по договора, а когато това е невъзможно - от съда

 подозирам, че няма да ми даде необходимите документи.
Само подозирате или вече е свършен факт? Аз пък подозирам, че не сте си платили всичко по договор /само подозрения/

Дайте ми съвет как да разреша проблема, ако някои е имал подобен проблем-моля да сподели.
Не съм имала подобен проблем, но както са казали и колегите по-горе - четете договора и действайте според него. Там трябва да е описана процедурата по прекратяване на взаимоотношенията /сроковете, документите, неустойките.../, както и начините за решаване на спорове.

ПП Не е нужно да пишете едно и също през два различни профила и да изчезнете. По-добре пишете на едно място, но участвайте в дискусията
според мен 10-20-30 хиляди лева си е нормална заплата за управител.

При такива месечни възнаграждения е "на кантар" кое е по-изгодно - дали високо възнаграждение или дивидент.
Една проста сметка: при високо възнаграждение осигуровките върху 3750 са съответно 1042,50 /при "ниския" процент/  и 1173,75 /при "високия" процент.  Това са 5% данък дивидент от 20850 лв , съответно  23475 лв.
Повечето ДДФЛ и по-малкото корпоративен данък  са съизмерими
Е, не отчитам, че осигуровките върху 933 са задължителни и при определяне на ДДФЛ се приспадат внесените осигуровки - това всеки, който желае, може да си го сметне.
Изводът е, че при едно месечно възнаграждение за личен труд под 20-25 000, плащането на високи осигуровки е по-скъпо от евентуален данък дивидент.
Това къде го пише?
В наредбата имаше нещо подобно .
Защо трябва да подава Д1, ако тези 3750 са за непълен месец или за непълно работно време - за да се признае допълнително осиг.стаж като СОЛ до пълен месец
Изравняването си е изравняване. Прави го при всички случаи след като е СОЛ през някаква част от годината.
Това, че осиг. зоход ще се лимитира до максималния и няма да има за довнасяне е резултат, а не причина
Т1 и Т2 се попълват задължително, да, но ако до края на годината лицето остане осигурено на макс, то няма да има нищо за изравняване.
Как се доказват пазарни нива ?
С гледане в тавана  :wink1:
Общо взето една от средна, прилична до висока заплата за бранша е пазарно, 180000 на месец е подозрително,
Щом се осигурява само за пенсия и по ТД е осигурен на макс, не подава Д1. Пише го в наредбата. Освен ако не си плаща възнаграждение за личния труд
Т1 и Т2 попълва задължително.
Д6-13 подава само ако има какво да пише в нея
Това е за осиг.стаж. За допълнително възнаграждение за ТСПО според наредбата за СОРЗ се взема ТС по КТ. В НТКТС е описано какво е трудов стаж. Там няма приравняване към трета категория труд.
Аналогия с ТС при 4-часов работен ден - там за ТС се зачита всеки календарен ден и "клас" се начислява след първата отработена календарна година, а не след 1 г. придобит ОС
Нямам представа от софтуерни специалисти,  но за архитектите знам, че когато включват в портфолиото си чертежи от проект, по който са работили в колектив или по трудов договор, задължително искат разрешение от колектива или работодателя какво точно могат да включат.
Съветвам Ви да говорите със собственика на сайта
И представете си , че по пътя на развитие бизнесът ви с тези продукти се разширява и започвате да печелите много повече . Мислете мащабно , бъдете в разширението  :)
Колега, питащата е пчелар и продава мед. Колко мислите, че може да се развие един такъв бизнес? И колко мислите, че продава на дребно? 200-300 буркана годишно? Повече? Дай боже.
Аз също съм пчелар и отвреме на време продавам мед на дребно. Вкл. по Еконт. Без касов бон, защото закона ми дава това право. За какво смятате, че заради ЕКОНТ ще проверяват от НАП? След като чинно си декларирам дохода в прил.3 на ГДД, няма никакъв проблем.
Кйм питащата: да, за директни продажби от пчелина и по Еконт не трябва касов бон. По Еконт рябва да працате и декларация по наредба 26.
За друтите въпроси не мога да кажа. Един-два пъти продавах на едно квалтално магазинче. Доста умувахме със собственичката и счетито й и решихме плащането да е по банка. Не че бяхме сигурни, но за всеки случай
Цитат
 ако може да споделите мнение.
Моето мнение е: бягайте от този клиент
КТ, чл.228
(3) Обезщетенията по този раздел, дължими при прекратяване на трудовото правоотношение, се изплащат не по-късно от последния ден на месеца, следващ месеца, през който правоотношението е прекратено, освен ако в колективния трудов договор е договорен друг срок. След изтичане на този срок работодателят дължи обезщетението заедно със законната лихва.
КТ не предвижда възможност неизползвания отпуск при предходен работодател да се ползва при следващ.
Служебна бележка се издава само ако сте ползвали повече отпуск от полагащия Ви се при този работодател, за да се намали отпуска, който бихте ползвали при следващ работодател.
Преди беше по лична карта. Сега не стана ли навсякъде? В момента не мога да проверя.
Явно някой някъде е декларирал,  че е изплатил еди какви си пари на Съпругата за недвижим имот и срещу това плащане няма деклариран доход. Никой от НАП не си прави труда да проверява дали дохода е облагаем или не, дали трябва да се декларира или не.  Светва червената лампичка за несвръзка и автоматично пращат писмо.
Изход:
Вариант 1. Свържете се с НАП на посочените контакти и обяснете, че сте продали наследствен имот. Още по-добре напишете писмо (документирайте пращане - обратна разписка,  вх.номер...)
Вариант 2. Попълнете дохода в приложение 13 на ГДД. Трябва да попълните и другите приложения, по което имате доход.
"Отърваването" от фирмата е само чрез закриване. То е свързано с определена процедура и проверки от НАП и НОИ.
Изход: оставете фирмата да ди съществува и не упражнявайте дейност (нито приходи, нито разходи) поне 5-6 години за да мине давност и после закривайте.
Междувременно подайте дукларации за неактивност към статистиката и ТР.
А за годината (годините), през която сте имали дейност - отчети в НСИ и ТР и ГДД в НАП