Документите, които счетоводителят трябва да изготви преди или при прекратяване на договора за счетоводно обслужване не се регламентират в Закона за счетоводството или в друг норматив. Те са според конкретния Ви договор за счет.обслужване.
За да ползва болничен при друг работодател, трябва да има поне един отработен ден при него преди болничния. Вижте кога и дали може да се прекъсват болничните за бременност и раждане
Аз подадох със старата и е прието.  Нямам нулево ддс
Ако отчитането Ви не е на седмица, а на месец или повече - защо да не е възможно
Според мен уведомлението е попълнено правилно и според наредбата.
Като го отхвърлят, не изписва ли се каква е грешката?


Наредба 5, чл.6 ,ал.2
При изпращане на уведомление в случаите на чл. 3, ал. 1, т. 1, буква "б" се попълва ЕИК по регистър БУЛСТАТ/ЕИК по ЗТРРЮЛНЦ, служебен номер, издаден от НАП на работодателя, ЕГН (ЛН, ЛНЧ), служебен номер, издаден от НАП на работника или служителя, датата на сключване на трудовия договор, към който се отнася допълнителното споразумение, датата на сключване на допълнителното споразумение, основанието за сключване на трудовия договор (включително когато с допълнителното споразумение се променя и основанието на сключения трудов договор) и данните за промени в трудовия договор, отнасящи се до длъжността и срока, както и кодовете по НКПД, КИД-2008 и ЕКАТТЕ.

Изменение на трудовия договор, с което се променя длъжността и/или срокът на договора попада в чл. 3, ал. 1, т. 1, буква "б"
Може да се ретистрира по ДДС и без да е свободна професия.  И със и без св.професия регистрацияята е на ФЛ.
Ако се регистрира като св.професия ще трябва да се самоосигурява минимум на 710 лв, а в края на годината ще изравнява. В този случай по ГД не се удържа нищо. За данъка ФЛ подава Д55
Ако не е св.професия,  по ГД се удържат осигуровки и данък и на края не изравнява осигуровките (нали не е СОЛ)
семейството ми, които сме  СОЛ.

С магазин може да е по-сложно, а ако говорим за апартамент, защото предполагам законовата позиция ще е същата.

И за апартамент, и за магазин, че и за телефон ако щете - все едно е. Щом ще го ползвате за лични нужди, едва ли ще имате право да ползвате целия данъчен кредит. На всичкото отгоре вероятно ще трябва да платите и "данък уикенд".
Та тези тънки сметки първо ги обсъдете с компетентен колега, за да не се окаже че вместо да вземате, трябва да внасяте в бюджета
Не, не се събират данъчните основи от 12/2021 до 06/2022. Събират се данъчните основи от 01/2022 до 06/2022, т.е всичко платено от 01.01.2022 до 30.06.2022.
Както сама казахте "Заплата за 12.2021г., получена през 01.2022г., от гледна точка на ЗДДФЛ е доход за 2022г." и влиза в данъчната основа за определяне на данъка през м.01.2022.
Да, ако като управител е бил осигуряван за безработица (ДУ, ТД) и отговаря на останалите условия за отпускане на обезщетение.
Не, ако като управител не е бил осигуряван за безработица (СОЛ) или не отговаря на някое от останалите условия за отпускане на обезщетение.
Условията са в чл.54а от КСО
Възможно ли е това и как може да се направи или ако не по този начин по някакъв друг начин? всичко е възможно, но не всичко е редно. Този работник няма да работи сам. Освен това покрай трудовия договор възникват и още други ангажименти. Все трябва да има и управител. Някои икономии може да излязат скъпо.
И аз да цитирам НМЕ :
Чл. 12. Не се издава болничен лист за временна неработоспособност:
1.  на неосигурени по Кодекса за социално осигуряване (КСО) лица с изключение на случаите по чл. 42, ал. 3 КСО;

Написано е "неосигурени по КСО", а не "неосигурени за ОЗМ". Както и да се тълкува записа.
И още:
Това лице работи ли другаде?
Посочените суми преди или след приспадане на НПР са?
През кой месец е положен труда?
Ако Ви устройва мастилено -струен, вижте серията CANON PIXMA. Има на много ниски цени. Работят добре и траят дълго. Бих Ви препоръчала да е с глави (черна и цветна), а не с пълнители (жълто, синьо, червено, черно), защото вторите по-бързо се "задръстват"  Е, малко вдигнаха консумативите, но всичко се вдига :)
А кога е извършена работата? През м.06 само платено ли е или е и работено? Кога е приета извършената работа/услуга?
в бъдеще ще се осигурява по ДУК    А в момента има ли подписан ДУ и определено ли е възнаграждение?

ПП Не мисля, че такива въпроси могат да се задават от лице, предоставящо счетоводни услуги. Или поне не трябва да се задават в такъв "лаишки" вид
Вярно, че наистина се вижда там.

Няма да се лъжем, я  :wink1:
Например "упражнявам дейност  от дата"
Моля.
салдото по 401 може ли да се отнесе в 609, разходи в увеличение на фин.резултат? - може. Никой няма да Ви санкционира, че сте внесли повече пари в бюджета :)
Все пак вижте какво е купено с тези фактури, дали е получено, как е отразено....
трябва ли да си ги търся тези фактури въобще - аз бих ги търсила. Иначе как ще приемете, че има задължение за плащане, като няма първичен документ? Фирмата издател/доставчик може да си е измислила съдържанието на фактурите, вменявайки Ви несъществуващо задължение. Това, че не може да ги включите в дневниците по ДДС не е причина да си затваряте очите.
Добре, значи може само да увеличим заплатата му по дук в старото дружество и в новото да не получава заплата и да не се осигурява, щом е така?

Е, точно това не съм казала :)
Липсата на възнаграждение по ДУ /безвъвмезден ДУ/, особено когато управителят не е  собственик на капитала не е много добра идея. Не, че не е възможно, но не се гледа с добро око. Вижте и чл. 16 от ЗКПО