ми се струва че трябва да удържа и ЗОВ независмо от всичко - ааа, зависи от много неща - дали изрълнителят е СОЛ, дали сумата е над МРЗ, дали е осигурен другаде и върху колко...
Не съм чела скоро ЗДДФЛ, но когато едно лице е СОЛ в една фирма и сключва ГД с друга фирма, то втората фирма беше ли задължена да удържа ДДФЛ? До колкото помня - не. На СОЛ се удържа данък само при т.нар. личен труд в собствената фирма.
Или бъркам...
Това, че ДУ е с пенсионер, не го прави с нищо по-различен.
Отпуската по ДУ не е "по право", а според договореното в самия ДУ.
Осигуровки  лични и от  работодател са върху размера на платеното възнаграждение, но не по-малко от МОД за управител според дейността на фирмата.
Това за двете МРЗ от къде го измислихте?
И не търсете информчация по форумите, а в законите - КСО, ЗЗО, ЗДД и т.н.
всички ли соц, здр. осиг + данък трябва да се внесат
Няма друг вариант освен ТД. И внимавайте с графика на работното време - работникът може да е на работното място САМО 4 часа на ден според предварителен график
Не. Нали на първа страница са само лични /паспортни/ данни :)
нали съставителите на ГФО трябва да са в трудови отношения с фирмата - не е задължително. Може и в облигационни отношения :) Важното е да е платено :)
За малки предприятия може да не подавате всичките изброени форми. Вижте какво пише в Закона за счетоводството. Задължително трябва да приложите декларация за истинност на подаваните данни, копие от платежното за таксата, протокол от общото събрание за приемане на ГФО /за дружества - ООД, ЕООД, не и за ЕТ/

Извинявам се, че повтарям казани отговори, но като въпросът е зададен два  пъти..... :hmmm:
За регистриране - може. За обезщетение - зависи.
В случая е спазено условието лицето да не е осигурено на друго основание. Ако са спазени и другите условия за отпускане на обезщетение - да не е пенсионер, да има 9 месеца с осигуровки за безработица пред последните 15 календарни, да се е регистрирал в Агенцията по заетостта в 7-дневен срок от прекратяване ан трудовия договор - може да получава обезщетение.
Трябва да има приложение. Съдържанието е почти едно и също всяка година :) Сменяте само някои цифри и някои изречения, където е нужно.
Само да Ви предупредя, ако случайно се хвърлите на ДУ  - ако управителката по ДУ върши и някаква друга работа във фирмата, то освен че ще трябва да се осигурява като ДУ, ще трябва да се осигурява и като СОЛ.

Ако не вярвате на собствената си счетоводителка  -сменете я. Само че тогава ще казвате: "Нашата счети ни накара да се регнеме по ДУ, а други фирми са само като СОЛ"... Как да Ви се угоди?

прочетох, че от тази година ДУК е задължителен - Къде го прочетохте?
Предполагам от даестващия през 2005 г. КСО или Закон за безработицата /или както се казваше/
Ама като гледам Чл. 54а. е в КСО поне от 2004г...
Не може. Прекратявате този ТД и сключвате нов.
Преизчислете :)
При плащане в брой не трябва ли се издаде касов бон? Ако не е издаден такъв - оправете нещата с днешна дата.

ПП Никъде не видях за каква сума става въпрос. Отговарът е за сума под 15000 :)
А не е ли трябвало да се регистрирате преди да почнете за извършвате услуги в Германия?
Взема се БТВ от последния месец преди месеца на напускането, през който са отработени поте 10 р.д. БТВ за този месец се дели на отработените дни и полученото среднодневно възнаграждение се умножава по дните неползван отпуск.
От датата, посочена в заповедта като "считано от..."
Eдва ли сте уволнена по чл. 222 :))
Иначе - обезщетението се включва на отделен ред и месецът се признава за осигурителен стаж. В УП3 не се говори за трудов, а за осигурителен стаж. Обикновино в УП3 не се сумира стажът.
Относно печата - идете да Ви го оправят