6761
Може да не е имало закон за кеш-а, но имаше закон /наредба/, че плащанията се документират с касов бон, освен ако не са по банков път. Та всички плащания с разписка, квитанция от ПКО и други подобни "документи" са просто незакони. Опитайте се да обясните това на шефа си. И изискайте всички документи за плащанията! Нищо че не са при Вас и не са осчетоводени. Все пак трябва да имате яснота по плащанията. Иначе нищо не става!!![/u]Не може да се приспадне несъществуващ аванс а преди време нямаше Закон за кеш-а
Най-елементарното е шефът Ви да се бръкне за онези пари, дето са му дадени срещу хвърчащо листче и да ги внесе в банковата сметка на фирмата от името на фирмата купувач. После осчетоводявайте както знаете.
Успех!
6762
ТРЗ и осигуряване » Re: Осигуровки, бюро по труда и евентуално майчинство
20.10.2015, 18:22За периода на болничния се внасят само здравни. 4,8% от 420. Поне до края на 2015. После - според поредните промени :-)
При изчисляване на майчинството, когато е имало болнични, се взема доходът, от който е сметнат самия болничен, т.е. - според доходите 18 месеца преди болничния. Както казах по-горе - за времето на борсата се смята минималната заплата. Колкото повече време сте на борсата или без осигуровки, толкова по-ниски ще са следващите обезщетения за болнични и за майчинство.
Надявам са да разбрахте.
При изчисляване на майчинството, когато е имало болнични, се взема доходът, от който е сметнат самия болничен, т.е. - според доходите 18 месеца преди болничния. Както казах по-горе - за времето на борсата се смята минималната заплата. Колкото повече време сте на борсата или без осигуровки, толкова по-ниски ще са следващите обезщетения за болнични и за майчинство.
Надявам са да разбрахте.
6763
ТРЗ и осигуряване » Re: Осигуровки, бюро по труда и евентуално майчинство
20.10.2015, 17:50За периода на борсата няма осигуровки за майчинство и за болнични. Когато се изчисляват болничните или майчинството, за времето на борсата се смята минималната работна заплата.
Най-изгодният вариант е веднага да си намерите работа на добра заплата. Останалото е стъкмистика. Следва вариантът без борса, започване на работа при близък и дъъъълги болнични. Дълги,дълги - до 6 месеца.
Най-изгодният вариант е веднага да си намерите работа на добра заплата. Останалото е стъкмистика. Следва вариантът без борса, започване на работа при близък и дъъъълги болнични. Дълги,дълги - до 6 месеца.
6764
ТРЗ и осигуряване » Re: Прехвърляне от УПФ към НОИ
20.10.2015, 16:41Няма никаква разлика в начисленията. Вижте наредбата. Разпределянето на вноските между фондовете се извършва служебно. От НАП или от НОИ - не помня. За работодателя е все едно
6765
Данъци и счетоводство » Re: КИ
20.10.2015, 15:55с реалната дата - 21.09.
6766
ТРЗ и осигуряване » Re: Прехвърляне от УПФ към НОИ
20.10.2015, 15:53По първият въпрос - мисля, че щом едно нещо е задължително, то трябва да се администрира от държавата. Вярно, пенсионният фонд на НОИ е продънена кошница, но да не забравим, че само преди 1-2 години се канеха да продадат един от големите частни пенсионни фондове на офшорка... В края на краищата - всичко е въпрос на личен избор. Основно правило е, че по-голямата доходност е свързана с по-висок риск
По вторият въпрос - работодателят няма право да агитира работниците си. Те не са длъжни да го уведомяват в кой УПФ са се записали. Това по никакъв начин не интересува работодателя.
По вторият въпрос - работодателят няма право да агитира работниците си. Те не са длъжни да го уведомяват в кой УПФ са се записали. Това по никакъв начин не интересува работодателя.
6767
Данъци и счетоводство » Re: Хелп при осчетоводяване без доказване на приход
20.10.2015, 12:05"Предварителното" плащане на цялата сума, не означава непременно, че всичко е платено преди два месеца. "Предвавително" може да означава "непосредствено преди полагане на подписите в НА". Плащането може да е в деня на сделката. Плаща се остатъкът от фактурата, която е трябвало да издадете в деня на сделката. А как собственикът си е получил парите или не - негов проблем. Твоят проблем е да го накараш да покаже как /в брой, по банков път, под масата/ и къде /коя сметка/ са получени. Или ще го минете на дарение...
6768
ТРЗ и осигуряване » Re: Записвания в трудовата книжка
20.10.2015, 11:03В трудовата книжка се вписва основната заплата. Това няма отношение за пенсионирането.
За осигурителния доход, който ще се взема за пенсиониране, се издава УП2 или се ползват данните от персоналния регистър на осигурените лица.
За осигурителния доход, който ще се взема за пенсиониране, се издава УП2 или се ползват данните от персоналния регистър на осигурените лица.
6769
Данъци и счетоводство » Re: Фактури за аванс
20.10.2015, 10:50Аз бих заложила на:
402/401 9000.00 лв
453.1/401 1800.00 лв
401/503 10800.00 лв
204/402 9000.00
453.1/401 0.00
Е. не съм сигуpна![Smiley :)](https://static.kik-info.com/forum/Smileys/aiwan_smiles/smiley.gif)
402/401 9000.00 лв
453.1/401 1800.00 лв
401/503 10800.00 лв
204/402 9000.00
453.1/401 0.00
Е. не съм сигуpна
![Smiley :)](https://static.kik-info.com/forum/Smileys/aiwan_smiles/smiley.gif)
6770
Данъци и счетоводство » Re: Хелп при осчетоводяване без доказване на приход
20.10.2015, 10:46Аз пък не зная ти какво искаш да направиш
Фактурата трябва да изглежда горе-долу така:
1. сграда 1000 лв
2. такси по прехвърлянето 50 лв
3. приспаднат аванс 300 лв
дан.основа 750
ДДС 150
Това, че няма документ за остатъка от стойността на сделката си е проблем на собственика. Да си търси парите от клиентите или да пие една студена вода, след като е направил невярна декларация пред нотариуса. Пък ДДС-то ще трябва да си го внесе. Независимо дали си е събрал вземанията или не.
Ако имаш други идеи, можеш да ги споделиш. Мнението: "Не начислявам ДДС, защото няма плащане", е меко казано несъстоятелно.
Фактурата трябва да изглежда горе-долу така:
1. сграда 1000 лв
2. такси по прехвърлянето 50 лв
3. приспаднат аванс 300 лв
дан.основа 750
ДДС 150
Това, че няма документ за остатъка от стойността на сделката си е проблем на собственика. Да си търси парите от клиентите или да пие една студена вода, след като е направил невярна декларация пред нотариуса. Пък ДДС-то ще трябва да си го внесе. Независимо дали си е събрал вземанията или не.
Ако имаш други идеи, можеш да ги споделиш. Мнението: "Не начислявам ДДС, защото няма плащане", е меко казано несъстоятелно.
6771
Данъци и счетоводство » Re: Хелп при осчетоводяване без доказване на приход
20.10.2015, 07:55как да начисля ддс
ДДС се начислява върху стойността на сградата и върху дължимите такси. Виж ЗДДС. Колкото и да не Ви харесва. Плащането няма общо с начисляването на ДДС.
Е, ако сградите са стари, можете /можехте!/ да изберете да е без ДДС. За подробности - ЗДДС.
6772
Данъци и счетоводство » Re: Хелп при осчетоводяване без доказване на приход
20.10.2015, 00:09Не бъркайте понятията сделка, фактура /ДДС по фактурата/, задълженния, плащания /парични потоци/ и приходи.
И като имате документ само за 30% от сумата, поискайте да Ви платят останалите 70%. Нали не продавате сградите само за 30% от договореното?
И като имате документ само за 30% от сумата, поискайте да Ви платят останалите 70%. Нали не продавате сградите само за 30% от договореното?
6773
ТРЗ и осигуряване » Re: Неплатен отпуск с трудов стаж
20.10.2015, 00:00Вижте в КТ кога неплатеният може да е по желание на работодателя. Аз не намирам подобно основание. Освен това за майките. То и в ЗЗО така си е написано.
По-добре оправете нещата навреме. Както казах - един ПКО ще свърши работа. Не става въпрос за символичната сума, а за неспазване на КТ и ЗЗО..
Вижте в КТ кога и при какви условия е отпуска по производствена необходимост и май ще се откажете от него.
По-добре оправете нещата навреме. Както казах - един ПКО ще свърши работа. Не става въпрос за символичната сума, а за неспазване на КТ и ЗЗО..
Вижте в КТ кога и при какви условия е отпуска по производствена необходимост и май ще се откажете от него.
6774
Данъци и счетоводство » Re: Хелп при осчетоводяване без доказване на приход
19.10.2015, 22:53Казах Ви и в другия форум - потърсете всички документи по сделката- предварителни договори, плащания и т.н. Ако не знаете кога и какво е станало, няма начин да го осчетоводите. И никой по форумите не може да Ви помогне.
Ще спомена само, че при продажбата сте били длъжни да издадете фактура за цялата стойност на сделката по НА + дължимите такси + ДДС върху всичко това. Пък плащането е само паричен поток...
Ще спомена само, че при продажбата сте били длъжни да издадете фактура за цялата стойност на сделката по НА + дължимите такси + ДДС върху всичко това. Пък плащането е само паричен поток...
6775
ТРЗ и осигуряване » Re: Неплатен отпуск с трудов стаж
19.10.2015, 22:43Не зная как "избрахте" осигурителни вноски за сметна на работодателя? Ако работодателят не е успял да си вземе парите от работника, това си е негов проблем. Вземането си стои. Може да поиска доброволно плащане от работника. Може да го съди. Ако мисли, че си заслужава за 1-2 лв. По-добре да "оправи" нещата "по документи" и да си гледа работата. Един ПКО ще свърши работа.
Доходът, върху който се дължат ЗОВ е 1/2 от минималния осигурителен доход за СОЛ, пропорционално на работните дни в месеца. Понеже виждам, че не сте наясно със ЗЗО, ще дам пример: При месец с 21 работни дни и 2 дни неплатен, в т. 27 се попълва 20 лв /420:2:21*2/. В т. 28 - 8%. И няма отделно за сметка на осигурен или за сметка на осигурител. Пpочетете ЗЗО, а не само указанията към Д1!
Доходът, върху който се дължат ЗОВ е 1/2 от минималния осигурителен доход за СОЛ, пропорционално на работните дни в месеца. Понеже виждам, че не сте наясно със ЗЗО, ще дам пример: При месец с 21 работни дни и 2 дни неплатен, в т. 27 се попълва 20 лв /420:2:21*2/. В т. 28 - 8%. И няма отделно за сметка на осигурен или за сметка на осигурител. Пpочетете ЗЗО, а не само указанията към Д1!
6776
ТРЗ и осигуряване » Re: Неплатен отпуск с трудов стаж
19.10.2015, 18:13С 01.
Особеното е, че трябва да отразите дните като дни без осигуровки, зачетени за стаж /в подточките на т.16/. Попълвате и т. 27 и 28 за ЗОВ за тези два дни. ЗОВ са за сметка на лицето и ги удържате от заплатата.
Особеното е, че трябва да отразите дните като дни без осигуровки, зачетени за стаж /в подточките на т.16/. Попълвате и т. 27 и 28 за ЗОВ за тези два дни. ЗОВ са за сметка на лицето и ги удържате от заплатата.
6777
"Връзва" Ви до 5040 лв. + всички налични активи.Капиталът е 5040лв, толкова беше минималния когато го учредявахме. Беше позволено да се внесат по малко и сме внесли 3600. Това вързва ли ни до тази сума?
А разликата от 3600 до 5040 отдавна трябваше да е внесена в дружеството. Отсрочката на тогавашния закон отдавна е изтекла.
6778
Данъци и счетоводство » Re: СИС
19.10.2015, 17:45ЗКПО, чл.65, ал. 13
Заявяват желанието си в свободен текст. Не съм разглеждала СИС за 2015 - може да има някоя отметка.
Заявяват желанието си в свободен текст. Не съм разглеждала СИС за 2015 - може да има някоя отметка.
6779
ТРЗ и осигуряване » Re: Еднодневни трудови договори ЗП
19.10.2015, 16:52За Д1 - ако е работил няколко пъти по един или няколко дни с паузи, то подавате една декларация с коректно попълнени полета за начало и край на осигуряването. Напр. -в т.14 - 01, 08, 18, 25, в т. 15 - 03, 08, 21, 29. Е, не съм гледала дали са почивни или не :-)
За Д6 с данъка - подавате от 01-ви до 25-ти на месеца, следващ плащането. След като плащате веднага, логично е да се подава заедно с Д6 за осигуровките
Има указание на НАП за декларациите при еднодневните ТД. Тези в НАП Казанлък би трябвало да са запознати...
За Д6 с данъка - подавате от 01-ви до 25-ти на месеца, следващ плащането. След като плащате веднага, логично е да се подава заедно с Д6 за осигуровките
Има указание на НАП за декларациите при еднодневните ТД. Тези в НАП Казанлък би трябвало да са запознати...
6780
ТРЗ и осигуряване » Re: Неподадени в срок Д1 и Д6
19.10.2015, 12:37Проблемът ще е само в Д1 и Д6 за осигуровките.
Д6 за данъка се подава според датата на плащане на заплатата и удържане на данъка. Това може да е станало вчера или да стане на по-късна дата
Д6 за данъка се подава според датата на плащане на заплатата и удържане на данъка. Това може да е станало вчера или да стане на по-късна дата