:good:

И въобще "големият" въпрос тука е " Следва ли работодателят да има грижа наетите от него работници да ползват след прекратяване на трудовия договор "максимална" борса ?

На практика така се оказва :) Като изключим желанието на всеки работодател да се отърве от началните точки на чл. 328, в много случай полата "грижа" и за "бъдещето" на работниците си :)
Добре де, ако се сключи до завършване на определена работа не може ли в ТД да се впишат обектите, които работят?
Тогава колко "определена" ще е тази работа? И нали работата трябва да се приключи и приеме за да има основание за прекратяване на ТД, а не всички обекти ще приключат едновременно или в желаното време :)
Да им прекратите настоящите трудови договори и да сключите нови за извършване на определена работа ?
Това ще е възможно, ако ще работят само на един строителен обект. Ако ги местите днес тук, утре - там, няма да стане

Иначе варианти много. Само да търсите в КТ или за по-лесно - в интернет :)
Да. В уведомлението за прекратяване на ТД вписвате кода на ТД според това, как е регистриран.
А относно прекратяването ще става по чл.325ал.1т.1 - може да стане, а може и да не стане :) Все пак за това се иска и съгласието на работниците. Пък като почнат да хленчат и за борса...
просто без ДС тези договори са вече безсрочни
Или по-скоро ЩЕ станат безсрочни след петия работен ден. Т.е. - от 08.10.
Като изключим, че 8+6 не е равно на 10, и приемем, че през м. 09 са отработени 8 мсм, пускате фактура 8 мсм * 300 лв = 2400 , приспаднат аванс 2400 лв, стойност 0,00, ДДС 0,00, общо 0,00.
От тук нататък зависи дали ще работите и през м.10. Ако ще работите - фактурирате извършеното и приспадате остатъка от аванса. Ако няма да работите повече - издавате КИ за двете неотработени мсм и връщате парите.

ПП. Пише се "машиносмени", с едно "н" и слято.
Както и да го иввъртате, никак не звучи логично. Работодателят по ТД не прави годишно изравняване на осигуровките, а при годишното изравняване на данъка /за което е рано!/ се интересува само от другите ТД. Осигуряването и данъците от самостоятелна стопанска дейност на работниците на са негов проблем.
Колкото за справката в сайта на НАП - явно не гледате подходящата. Има такава със задължения, вноски, дати и връзката между задължения и вноски.

След като Ви искат въпросната сплавка, да Ви кажат в каква форма трябва да бъде и от къде да я взамете. Задължително трябва да Ви обяснят защо я искат. Все пак личните данни не се предоставят туку така само за задоволяване на любопитството на шефа или секретарката, нали?
Може. Достатъчно е: 1.  Вие да пожелаете и 2. Работодателят да се съгласи. И трябва да са в този ред
 Не се признава за  тр. и ос. стаж или не е обвързан с месечното възнаграждение?
За трудов стаж не се признава
Не, не си отговорила. Това за Д1 е ясно, но защо не начисляват ЗО в моя случай до датата на Д1?

Прочети какво съм питала в 12.01ч

Не зная през коя година не са ти начислили ЗОВ за частта от последния месец. През 2013 дъщеря ми имаше начислени ЗОВ за наколкото дни преди започване на работа.
Подавате ли Д7 за край на осигуряването? Май- не. Нали? Е ако започнете работа и се осигурявате от средата на следващият месец, тогава как ще разберат на коя дата сте започнали да се осигурявате

Мисля, че и ти си наясно как - от Д1 :) Поне за последния месец. Имах такъв случай - започване на работа от средата на месеца. Нарочно изчаках с вноските и като се мина известно време се появи задължение, пропорционално на дните.

Колкото до задължението за ЗОВ до края на месеца на прекратяване на ТД - такова няма да се появи, ако подадете Д7 с дата от следващия месец.
Смятам, че е правилно и издържано Д7 да е с дата първия ден след ТД, но на практика често съветвам да се подава с началото на следващия месец или въобще да не се подава, когато става въпрос за дни.
В ТК се вписва основната заплата без "класа", така че всички ДС за увеличаване на добавката не се вписват. Вписва се само увеличението на осн. заплата.
Относно датите - за прекратяване 01.07, основание чл. 118 или 119, както е в ДС. На следващия ред за започване - пак 01.07. Двете дати са еднакви.
Начисляваш му и му плащаш само възнаграждението. С осигуровките и данъците да се оправя сам. Искаш документ с реквизитите на фактура и декларация, че е СОЛ.
чл. 167а (8) Времето, през което се ползва отпускът по ал. 1, се признава за трудов стаж
Защо да няма право?
Предполагам, че основанието за този 6-месечен неплатен не е чл.160 ал.1.
Какво значение има? Нали майката в действителност не работи. Договорът или ДС може да влезе в сила едва след сато служителката се върне на работа. Пък и това може да стане само с нейно съгласие /подпис/.
Едно пояснение: назначаването в друга фирма по време на действието на основния ТД може да стане единствено по чл. 111 при задължително спазване на междудневните почивки. Основанието би трябвало да е "Допълнителен труд по чл. 111, във връзка с чл. 68/1/1" . Предполагам, че горното е спазено и Назначаваме го за един месец във втора фирма по чл. 68 ал. 1 т. 1 е написано само за по-кратко.
Не е нужно да уведомявате работодателя си. Освен ако няма някакви изисквания за такова уведомяване, записани в трудовия Ви договор, длъжностната характеристика или вътрешните правила на фирмата.
Шефът Ви ще научи за дейността Ви, ако случайно направи справка, ако някой Ви наклевети, ако сам го информирате. Никой няма да го уведомява по служебен път.
 Или пък дали през сайта на НАП с ел. подпис мога автоматично да получа такава справка? Там видях, че има справка за осигурителния доход, но в нея няма колона за размера на платените осигуровки.

В сайта на НАП при достъп с КЕП или ПИК има справка за направените плащания и погасените с тях задължения.

Друг въпрос е, че това са лични данни, които не интересуват бъдещия Ви работодател.