Имам продаден ps4 и няколко игри втора ръка!
Не зная какво сте продали. Ако сте продали лични използвани вещи - дохода е необлагаем и не се включва в ГДД. Но ако сте продали нещо, което преди това сте закупили с цел да продадете (вкл. когато е втора употреба) - това си е търговска дейност. Вижте ЗДДФЛ, чл. 26, ал. 7. За задължителното осигуряване - КСО, чл.4, Ал.3, т.2. За регистрацията на самоосигуряващо се лице и декларациите, които се подават - НООСЛБГРЧМЛ и Наредба Н-13.
Цитат
.И да направено е сложно и тромаво!
Направено е така точно заради такива като Вас, които искат да печелят без регистрация по ТЗ. За да може всички играчи на пазара да са равнопоставени.
Моля да ме извините за горните квалификации, ако сте продали само старите си лични вещи.
И щак може в 2024г да е толкова сложно човек да си декларира едни пикливи 700лв!!?
Нито е сложно, нито е от 2023(2024). Просто като се упражнява някаква дейност трябва да се спазват и определени правила. Щом сте си избрали да сте търговец  дори без регистрация, ще трябва да дпазвате правилата за търговците. При това в най-неудачния вариант - едноличен търговец
Да не зачеквам и "сложнотията" с осигуровките, защото по всяка вероятност дължите и такива.
.
Да, за лицата по чл.51, ал.1 срокът е до 30.06 . Проверих го вместо Вас.
Колкото до годишен отчет за дейността - да, длъжни сте да подадете в НСИ прези подаването на ГДД.
Върху тези 200 лв дължите и осигуровки. Вероятно и върху повече от 200 лв. Плюс декларация Д6-13. Вероятно и някои други декларации и регистрации.
Касова бележка, фактура или друг финансов документ, не съм получавала. .

Касова бележка би трябвало да се издава винаги при плащане в брой. Освен в предвидените в наредбата изключения. Или при работа "на черно"
Като фирма, ЕТ или свободна професия сте длъжни да издавате фактура за извършените услуги на юридически лица, а на физическите - ако Ви поискат. Последното не означава, че приходите от услуги към ФЛ не се отчитат

Следователно, не разбирам как се осчетоводява дейноста
И не Ви е работа да го разбирате. За целта си има счетоводители
Няма за 2023. И няма да има.
Ако ще я ползвате за калкулатор или проверка - ползвайте миналогодишната
да
И ако не изплатят, няма да е заради това, че е пенсионер
Ами опитайте не колеги :)  Или ще го приемат или не.
Лично аз съм пращала по имейл ГОД на ЗП за минали години и са били приети. Но това беше миналата година.

ПП. Не мислех да пиша, но след такива комплименти....
Ако управителят е собственик/съдружник, може да управлява и без подписан ДУ. Само по силата на дружествения договор. Е, за целта трябва да се регистрира като СОЛ.
Ако управителят е трето лице - задължително трябва да има някакъв договор /ДУ или трудов/. Макар че управлението по ТД е мааалко спорно. Особено при единствен управител
Продажна цена 200 000, цена на придобиване 110 000, положителна разлика 90 000, разходи /10% НПР/ - 9000, облагаем доход 81 000
В чл. 123 ясно е записано, че се декларират:
1. сумата на налични парични средства в касите;
2. размер на вземанията (включително от предоставени заеми) от собственици физически лица;
3. размер на вземанията (включително от предоставени заеми) от работници, служители, лица, наети по договор за управление и контрол, и подотчетни лица.
когато в края на календарно тримесечие общата им сума надхвърля 50 000 лв.
Четете какво е вписано като предмет на дейност на фирмата. Ако пише "и други, незабранени със закон" - започвате си допълнителната дейност. Ако дейностите са изброени конкретно - допълвате предмета на дейност в ТР /сами или със съдействието на адвокат/
Ако самата дейност като Агенция за Недвижими имоти изисква някакви специфични формулировки в предмета на дейност или някакви допълнителни разрешителни, лицензи или подобни - съобразявате се с тях.
Пък регистрацията по ДДС няма никакво отношение към питането.
Няма такова нещо.  Срочния ТД се прекратява с изтичане на срока. Не се дължи предизвестие.
Предизвестие се дължи единствено ако искате да прекратите договора преди срока. В този случай предизвестието е 3 месеца, но не повече от оставащия срок на договора
Щом ТД е с определен срок, с изтичане на стока договорът се прекратява. Единственото, което трябва да направите, е няколко дни преди изтичане на срока да напомните на работодателя да оформи документите за прекратяването и да попълни трудовата Ви книжка. И след като изтече срока просто спирате да ходите на работа
За 5 месеца от 2024 при 20 дни платен годишен отпуск имате право на 8 работни дни отпуск. Може да поискате ползването им с молба (заявление). Работодателят може да разреши или не разреши ползването. Ако отпуска или част от него не е ползван да прекратяване на договора, трябва да Ви платят обезщетение за неползваните дни
По втория въпрос: приспадането на загуба за данъчни цели не кореспондира с наличието или неналичието на счетоводна загуба.
В 7-дневен срок след като Ви връчат заповед за прекратяване на трудовия договор отивате в Бюрото по труда и се регистрирате.
Надявам се, че не сте пенсионер. Това, че сте собственик на фирма няма да е проблем, след като не работите в нея и не сте подали декларация за самоосигуряване  и начало на дейност.
"Предизвестие" обикновено се свързва с "пълна борса" - според стажа и дохода
Благодаря, малко се обърках вече защото отново се консултирах с НАП и отговора от там беше: "Вие решавате през кой булстат да се осигурявате(ЗП или ООД) и да внасяте и да подавате Д1 .
Да,Вие решавате. И с така подадената ОКД вече сте избрали за се осигурявате като ЗП

това деклариране за упражняване на дейсност като ЗП  не променя предишната декларация за самоосигуряване".
Не променя, колко да не променя  :hmmm: Не е променено това, че упражнявате дейност като съдружник в ООД, но сте прехвърлили осигуряването от основание "работещ съдружник в ООД" към основание "действащ ЗП"

Ако не ми вярвате, направете си Справка за история на осигуряването на самоосигуряващите се лица №2400 и погледнете какво точно пише на статуса Ви като ЗП и като съдружник в ООД. Едното е "активен" другото "активен с осигуряване".
 
Информирайте счетоводителя на ООДто  за това, което сте сътворили, за да не стане дублиране на Д1!!!!
Щом е така, значи:
 от 01.03.2024 самоосигуряването Ви вече е като ЗП и Д1 трябва да подавате като ЗП, а не като съдружник в ООД. Информирайте счетоводителя на ООДто за този факт
Д1 с код 13 подадена от осигурител "ЗП с БУЛСТАТ..."
Привет,

Посочено е стартовата дата на самоосигуряването и вид дейност земеделски производител за всички соц.рискове.
Не разбирам какво точно сте отметнали с ОКД5. Но ако е "начало на осигуряване - от 01.03.24" и отметка на всички соц.рискове, то от 01.03.2024 самоосигуряването Ви вече е като ЗП и Д1 трябва да подавате като ЗП, а не като съдружник в ООД. Информирайте счетоводителя на ООДто за този факт
Прочетох вместо Вас:
КСО, чл. 54б, ал.6
Лицата, наети на работа на непълно работно време в срока за изплащане на паричното обезщетение и получаващи възнаграждение по-малко от минималната работна заплата, установена за страната, получават обезщетение за безработица в размер 50 на сто от полагащото им се парично обезщетение за оставащия период на изплащането.

Не зная какво имате предвид като "преди", но поне от 2010 г  безработните, наети на ТД на непълно работно време получават само половината от обезщетението за безработица, а не цялото.
1. Не споменавате каква е тази "друга дейност като ФЛ" и дали доходът от тази дейност е осигурителен доход .
2. Самоосигуряването е по ЕГН, т.е. авансово се самоосигурявате на едно основание (по избор) и внасяте авансови осигуровки върху избран осиг.доход между минимума и максимума.
3. В края на годината правите годишно изравняване на осигуровките върху реалния годишен осиг.доход, като включите доходите от различните основания