Нямате право на обезщетение тъй като са минали повече от 9 месеца след като сте почнали работа. Ще имате право на платена борса вече след три години отново.
И двете твърдения не са верни.
Има право на обезщетение. То няма да е остатъка от старото, а само 4 месеца по около 150 лв. Тъй като регистрацията е закъсняла с един месец, периодът на обезщетението ще бъде намален със закъснението.

ПП Избягвам да коментирам имената на потребителите, но БГесъздаденаслед... много ме обижда. Ако беше МоятаБГкъщаепостараотАме рика, щях да отговоря още снощи и с повече обяснения.
Това "на нивата" много прилича на работно място и ако след  "Нямахме проблеми" се добави "все още" или "защото не ни провериха", ще ми изглежда по-правдоподобно.
Орхидея21, дали може да сключите ГД или не, зависи от характера на работата. Ако няма работно време и работно място, не се изисква спазване на трудова дисциплина, има краен резултат, който може да бъде надеждно определен и измерен, наистина няма да има проблем с ГД. Всяко отклонение от горните изисквания носи риск в размер на 1500-15000 лева. Проблем може да възникне само при проверка от ИТ в момента на изпълнението.
Заявление за ползване на електронни услуги с КЕП на упълномощено лице
А за този сайт имате време? Или на готово е по-лесно?

ПП Като чета предходните Ви питания, май не си падате по четенето :(
Не, не е тайна! Обидно е колега да задава такъв въпрос. Недопустимо е да не можете да  търсите информация в сайта на НАП :(
Не бих отговорила на такъв въпрос, зададен от лице, професионално занимаващо се със счетоводно обслужване.
 :(
Предполагам, че и другите колеги са на същото мнение.
Или: дошъл да търси работа и сте го развели по обекта, за да му покажете, че работата е тежка и не е за него.

ПП Много зависи какво е писал в анкетата.
И какво значение ще има стажа, след като няма да работите? Болничният ще бъде малък. Майчинството едва ли ще се увеличи.
Най-добре помолете счетоводителя на фирмата на мъжа Ви да
Ви обясни нещата с дати и цифри
Почивни и празнични дни не се вземат под внимание?
Ако трите дни изтичат в събота или неделя, можете да отидете в понеделник.
 :hmmm:
Не съм юрист, ама не вярвам и съдружник, който не е управител, да може да назначава
Ако са двама съм съгласна :)
E, трябват поне двама за ТД. Иначе ако е сам, не може да се самоназначи :)
Освен това, което каза, само да допълня, че Управителя няма как да бъде назначен на по-малко от 8 часа.
Когато е "назначен" - може. Двама управители по ТД на 4 часа - никакъв проблем :)
Вземат се доходите 24 месеца преди оставянето без работа. Ако в този период влиза платено майчинатво или болничен - взема се дохода, от който е изчислен болничния/ майчинството.Ако влизаа период без осигуровки за безработица или неплатвн отпуск - взема се минималната работна заплата за периода.
А не може ли този управител да е на трудов договор, не с ДУК и да му се намалят часовете? Примерно да е на 4 часа?
Може, ако има друг управител на фирмата, който да го назначи. Той не може да бъде едновременно И работник/служител И представляващ работодателя. Доколкото знам Общото събрание също няма правомощия да сключва ТД.
КСО чл. 41
Скрит текст :
Управител ЮЛ? Възможно ли е?
Ако е СОЛ на основание, че е собственик на ЕООД, може да подава Д1 само чрез фирмата. Не може с ПИК на ФЛ.
ПИК се издава и на фирми. Не зная дали с такъв ПИК може да се подава Д1.
Това е така, защото бил на договор за управление и реално се водил че не работи и не полага труд (нещо такова май беше :) )

 :hmmm:
Интересно обяснение. Само дето глобата после няма да излезе от нейния джоб, а от този на собствениците :(

За щото ми казаха, че и за другите служители на фирмата, които са пенсионери може да не се плаща ДОО ако те били съгласни!
И това нововъведение е интересно. Остава да кажеш на какво основание ще става плащането на възнагражденията на тези служители...

Май ще трябва да питам официално НАП с писмо, за да съм сигурен все пак!
По-лесно ще е да прочетеш КСО, чл.4, ал.1, но ако пишеш и получиш отговор - покажи го та втората счетоводителка и го сподели тук. Има много "бизнесмени", които се опитват да тълкуват нещата както им изнася.
Та управителя на фирмата, който не е съдружник е пенсионер.
Не ми се проверяват сметките, но счетоводителката Ви е права.

тя ми каза че за пенсионер се внасят само Здравните (и за работодател и ра заботника) и ДОД - явно не сте обясниил точно за какво питате. А комбинацията "само знравни"+"работник и работодател" е възможна само при неплатен отпуск на работещ по трудов договор. Но тогава пък няма ДОД
А какво пречи ДИ да е с обща сума от 5лв. като основата да е 4.17 с ддс 0.83 и сума за плащане 5лв.?
Или Ви връщат оригинала, анулирате го и издавате нова.
Аз разбрах нещата така:
фактура със стойност 50 лв, ДДС 10 лв, общо 55 лв.
Не виждам как може да се коригира с ДИ 4,17+0.83=5