9261
принцип борсата изобщо не се води за трудов стаж. И платената и неплатената. Платената се води за ОСИГУРИТЕЛЕН стаж.
След като изтече платената борса вече няма да имате осиг.стаж, няма да Ви се внасят осигуровки и ще трябва сама да си внасяте здравните.
От мен съвет - тъй като ще почвате работа при съпруга си -започнете веднага след борсата. Ако не Ви се работи и не ви плащат осигуровки - ползвайте неплатен отпуск. Има някои добри страни: Първо - 30 работни дни /около месец и половина/ ще Ви се зачетат за трудов и осигурителен стаж без да има осигуровки; второ - няма да се разправяте с декларация 7 и лични вноски за здравно - това ще е задача на счетоводителката на съпруга Ви, а сумата е същата; трето - винаги може да се "добави" някой работен ден преди болничния .
След като изтече платената борса вече няма да имате осиг.стаж, няма да Ви се внасят осигуровки и ще трябва сама да си внасяте здравните.
От мен съвет - тъй като ще почвате работа при съпруга си -започнете веднага след борсата. Ако не Ви се работи и не ви плащат осигуровки - ползвайте неплатен отпуск. Има някои добри страни: Първо - 30 работни дни /около месец и половина/ ще Ви се зачетат за трудов и осигурителен стаж без да има осигуровки; второ - няма да се разправяте с декларация 7 и лични вноски за здравно - това ще е задача на счетоводителката на съпруга Ви, а сумата е същата; трето - винаги може да се "добави" някой работен ден преди болничния .
9262
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: платена борса
12.12.2013, 16:51При такава комбинация от дати може да си изкарате борсата до края. Трудов договор ще ви е нужен някъде към края на април
9263
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: платена борса
12.12.2013, 16:17Трудовия договор трябва да е няколко дни преди първия болничен. Трябва да имате поне 1 работен ден, за да имате право на обезщетението.
Ако можете да изчакате да изтече срока на обезщетението - добре, но ако сте на зор във времето -по-добре прекратете борсата и сключете трудов договор.
Имайте предвид следното - 8-те месеца борса са от датата на отпускане на обезщетението, а не от датата на първото плащане. В решението не е ли посочен срокът на обезщетението като дата?
Ако можете да изчакате да изтече срока на обезщетението - добре, но ако сте на зор във времето -по-добре прекратете борсата и сключете трудов договор.
Имайте предвид следното - 8-те месеца борса са от датата на отпускане на обезщетението, а не от датата на първото плащане. В решението не е ли посочен срокът на обезщетението като дата?
9264
Данъци и счетоводство » Re: Документиране на СМР и данъчно събитие
12.12.2013, 16:04Залагам на акт 19 или както е правиллното - Приемо-предавателен протокол.
Добре е и фактурата да е от същата дата
Добре е и фактурата да е от същата дата

9265
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: заплата
12.12.2013, 13:53Как защо - всяка фирма трябва да си има счетоводителА защо се назначихте като счетоводител?

Пък и на заплата от 300 /триста/ лева. Дано само да не е на 8-часов работен ден

9266
Данъци и счетоводство » Re: Изплатени дивиденти в м.10 и данък дивидент
12.12.2013, 13:52Що и ЗКПО-то? Не е ли достатъчно ЗДДФЛ-то?Предлагам да поразгледате ЗКПО-то и после да насочите служителката от НАП какво да прочете.
9267
Данъци и счетоводство » Re: Изплатени дивиденти в м.10 и данък дивидент
12.12.2013, 13:42Щом толкова искаш - повярвай им. Решението си е твое.Въпроса ми беше.Изплатени дивиденти през м. Ноември в какъв срок трябва да се подаде дек.по чл.55 и да се внесе данъка.Отговора и беше
- г-жо два пъти ви повтарям за 4-то тримесечие декларация не се подава

9268
Ами договорът се прекратява с изтичане на срока. Независимо дали сте в болнични или не.
9269
Данъци и счетоводство » Re: Изплатени дивиденти в м.10 и данък дивидент
12.12.2013, 11:38Или ти не си обяснила за какви доходи става въпрос, или тези от НАП нещо не са доразбралиЗатова се обърках Разговарях с НАП на тел.посочен за информация дамата ми отговори че, за 4-то тримесечие декларация не се подава. Посочват се в ГДД .

9270
Данъци и счетоводство » Re: пари по банкова сметка
11.12.2013, 16:15МИСЛЕХ СИ ВМЕСТО КАСОВ БОН ДА ПУСНА ПКО.
Недей! Все пак има изисквания за отчитане на продажбите в търговските обекти.
Пък и това с тока... При търговия с куриер не сте ли длъжни да издавате бончето предварително, когато предадете стоката на куриера. Точно в този момент ли спря тока?
9271
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Неплатен отпуск без тр. стаж
11.12.2013, 16:08Виж Наредба Н8 и по-точно указанието към Д1
28 - за лица, които внасят само здравноосигурителни вноски (вкл. за лицата по чл. 40, ал. 1, т. 7 от Закона за здравното осигуряване - служители на Българската православна църква и други признати по нормативно установен ред вероизповедания, които не получават възнаграждение за извършвана дейност);
28 - за лица, които внасят само здравноосигурителни вноски (вкл. за лицата по чл. 40, ал. 1, т. 7 от Закона за здравното осигуряване - служители на Българската православна църква и други признати по нормативно установен ред вероизповедания, които не получават възнаграждение за извършвана дейност);
9272
Данъци и счетоводство » Re: Счетоводство на ЕООД дистрибутор на Орифлейм.
11.12.2013, 16:05Не мога да ви кажа как да постъпите с вече продадените /"раздадени"/ стоки, но не е зле при продажбите в брой да издавате касов бон.
9273
Данъци и счетоводство » Re: пари по банкова сметка
11.12.2013, 15:54За 20 лв /или 16.67?/ ДДС ли става въпрос?
И 10 /или 8,33/ лв данък?
Я ки коригирайте ДДС-то!
И 10 /или 8,33/ лв данък?
Я ки коригирайте ДДС-то!
9274
" Според мен ДЕС трябва да решат - дали ще са ДЕС или ще са счетоводители."
Ами решили са го - искат и двете !
То добре да са и двете, ама как хем ще съставят отчетите, хем ще одитират?
9275
Данъци и счетоводство » Re: пари по банкова сметка
11.12.2013, 15:12Човекът не е длъжен да иска касов бон - вие сте длъжни да му издадете такъв.Продадена е стока на човек, който не е искал нито фактура, нито касов бон,
9276
Данъци и счетоводство » Re: Аванс за материали - осчетоводяване?
11.12.2013, 15:04Според мен има и правилни записи, но по-голямата част не са верни по смисъл или по дата на съставяне.
Дали ще се ползва ДК или не зависи от други условия, а не от ползваната счетоводна сметка.
Дали ще се ползва ДК или не зависи от други условия, а не от ползваната счетоводна сметка.
9277
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: платена борса
10.12.2013, 22:1211, а за по-сигурно 12 дни
В рамките на 15-те
В рамките на 15-те
9278
Подкрепям тези три точки, но с малки забележки.
1. Няма нужда от изпити. Нито входящи, нито периодични. Нали за това имаме дипломи и за съставителите на ГФО има изискване за стаж.
2. Добре е да има публичен регистър на съставителите на финансови отчети. Вписването в този регистър е един вид регулация на професията. Най-вероятно вписването в този регистър трябва да е свързано с някаква годишна такса - някакъв процент от годишните приходи на счетоводителя или минимум МРЗ. Правя аналогия с Централния професионален регистър на строителите. Регистрацията е по документи, доказване на техтически възможности и наличие на компетентен персонал. Всяка година се внася представя ГФО и се внася такса.
3. Нужно е всички съставители на ГФО да преминават през някакви 2,3,5 дневни курсове или семинари за опресняване и актуализиране на знанията. Такива курсове или семинари да се финансират /изцяло или частично/ от годишните такси на вписаните в Регистъра. Добре е да се регламентира и някаква периодичност на курсовете - например веднъж на две години. Тъй като Регистъра на строителите ми е болна тема - те не организират такива неща, а изискват от вписаните фирми да представят документи за повишаване кварификацията ан работниците си.
4. Нужен е контрол върху правоимащите съставители на ГФО - от една страна да се проверява кой съставя и подписва отчетите /напр. под подписа на съставител да се посочва някакъв регистрационен номер/, а от друга страна - да се следи за нарушения от съставителите, като при две/три,../ нарушения да се отнемат правата за една, две... години.
5. Все пак трябва да се остави въздух за малките фирми и за тези като мен, дето сами съставят отчетите на собствените си фирми
А аз работя в определена сфера, научила съм това, дето ми е нужно и далеч не ме интересуват всички проблеми на счетоводството и данъците.
1. Няма нужда от изпити. Нито входящи, нито периодични. Нали за това имаме дипломи и за съставителите на ГФО има изискване за стаж.
2. Добре е да има публичен регистър на съставителите на финансови отчети. Вписването в този регистър е един вид регулация на професията. Най-вероятно вписването в този регистър трябва да е свързано с някаква годишна такса - някакъв процент от годишните приходи на счетоводителя или минимум МРЗ. Правя аналогия с Централния професионален регистър на строителите. Регистрацията е по документи, доказване на техтически възможности и наличие на компетентен персонал. Всяка година се внася представя ГФО и се внася такса.
3. Нужно е всички съставители на ГФО да преминават през някакви 2,3,5 дневни курсове или семинари за опресняване и актуализиране на знанията. Такива курсове или семинари да се финансират /изцяло или частично/ от годишните такси на вписаните в Регистъра. Добре е да се регламентира и някаква периодичност на курсовете - например веднъж на две години. Тъй като Регистъра на строителите ми е болна тема - те не организират такива неща, а изискват от вписаните фирми да представят документи за повишаване кварификацията ан работниците си.
4. Нужен е контрол върху правоимащите съставители на ГФО - от една страна да се проверява кой съставя и подписва отчетите /напр. под подписа на съставител да се посочва някакъв регистрационен номер/, а от друга страна - да се следи за нарушения от съставителите, като при две/три,../ нарушения да се отнемат правата за една, две... години.
5. Все пак трябва да се остави въздух за малките фирми и за тези като мен, дето сами съставят отчетите на собствените си фирми

9279
Защо само счетоводните къщи да са с лиценз? Аз искам да работя сама. На ТД или на ГД. Защо да нямам това право.
Ще ходя и на изпит, ако трябва
Ще ходя и на изпит, ако трябва
9280
Данъци и счетоводство » Re: Командировка през две фирми за един и същ период
07.12.2013, 18:19А Вие от къде знаете за двете фирми? И двете ли обслужвате? Ако е така - бих се замислила дали да включа една фактура в счетоводството на различни фирми.
За дневните - ако дневните са под двойния размер на определените суми по закона за командировките -едва ли има проблем. Ако сумарно дневните надвишават двойния размер, независимо че са получени от различни фирми, тъй като се остасят за един и същ период, би трябвало надвишението да се облата с ДДФЛ и доколкото помня - върху надвишението да се внасят осигуровки. Относно разхода на фирмата - ЗКПО не отраничава разходите за командировки, но санкционира при отчитане на разходи, които не могат да бъдат доказани документално.
Трите фактури да самолетни билети да си ги завре .... Или поне двете от тях. Нали плаща само веднъж!!!
За дневните - ако дневните са под двойния размер на определените суми по закона за командировките -едва ли има проблем. Ако сумарно дневните надвишават двойния размер, независимо че са получени от различни фирми, тъй като се остасят за един и същ период, би трябвало надвишението да се облата с ДДФЛ и доколкото помня - върху надвишението да се внасят осигуровки. Относно разхода на фирмата - ЗКПО не отраничава разходите за командировки, но санкционира при отчитане на разходи, които не могат да бъдат доказани документално.
Трите фактури да самолетни билети да си ги завре .... Или поне двете от тях. Нали плаща само веднъж!!!