Ами подавате си ДДС декларация, вписвате КИ в дневника за покупките в месеца на издаването и плащате ДДС
И защо са датите?
При така представената информация - 13 години непрекъснат стаж с 1 месец "дупка" и прекратяване по чл.71 по инициатива на работодателя, има право на обезщетение за безработица според стажа и осигурителния доход. Освен ако: не е пенсионер, не подлежи на осигуряване на друго основание и ако през последната година и половина не е ползвала 4-5 месеца неплатен отпуск
Ако януари е последния работен месец, но има отработен 1 ден, за база вземате декември. Разбира се, ако е отработил поне 10 р.д.  Ако не е, вземате ноември. И т.н.
Обезщетението за неползван отпуск не влияе върху обезщетението при пенсиониране.
Чл.73а от ЗДДФЛ не Ви ли върши работа?
КСО, ЗЗО
Здравейте. Предстои ми  регистрация на ЕООД и имам няколко въпроса. След регистрация в ТР в 7 дневен срок трябва да отида в НАП и да подам заявление за започване на дийност, Нали така?
Не, не е така. Декларацията, която се подава в НАП е за начало на самосигуряване и се подана в 7-дневен срок от започването на дейност. Докато нямате дейност, не правите нищо.
И втория ми въпрос е свързан с осигуряването. Работя на ТД и възнамерявам да се осигурявам като СОЛ. Ще се осигурявам на Високия процент. Ежемесечно ще подавам Д1, и накрая годишна Д6.  Правилно ли съм се ориентирала.
Правилно.
Относно възнаграждението за положен труд нещо ми се губи връзката. Ще разпределям дивидент или ... 
Може само дивидент /ако имате печалба/, може да си плащате възнаграждение за личния труд, може и едното и другото.
1. Оформете договор за заем между фирмата и ФЛ. Добре е да договорите лихва, близка до пазарната.
2. Погасяването на задължението на фирмата към ФЛ оформете като разчет със собственика или чрез "реално" плащане в брой /предполагам, че сумата е под 10000/.
3. Всяка вноска по ЛИЧНИЯ кредит на ФЛ оформете като разчет със собственика.
4. Подайте справка по чл. 73 и евентуално по чл. 55 за платената лихва, а лицето да си подаде ГДД.
Здравейте,
Това важи ли и за служителите в отпуск по майчинство?
В случая, аз съм в такъв отпуск от 2015 г.

Благодаря!
Минималната заплата  важи за всички, които работят на пълно работно време. При Вас едно подобно увеличение няма нито смисъл, нито ефект, нито полза. Подписването не е нужно до момента, в който тръгнете на работа. Е, не е нито невъзможно, нито забранено увеличаването на заплатата на работник в болнични, майчинство или болничен.
Значи: ако през този период нямате неплатен отпуск и самоотлъчки повече от три месеца, то ще имате право на обезщетение 4 месеца по 9 лв за работен ден (около 190 лв месечно). Написала съм защо е минимума. Не зависи от основанието за прекратяване.
Зависи за какво е запора. Ако е за издръжка - правилно е. Ако е за просрочен кредит - не е правилно. Обърнете внимание на работодателя и/или на счетоводителя му, че при нетен доход под МРЗ не могат да се правят такива запори. Освен след изричното писмено желание на работника.
Задавате въпрос като собственик, а не като счетоводител. Няма лошо. Не знаете - питате. И се готвех да Ви отговоря.... Обаче видях, че имате над 100 включвания и се порових в историята - назначава е на работници, декларации 1 и 6, заеми, имоти.... И от нито един въпрос не проличава, че имате счетоводител :(
Е, време е да си намерите. Още повече, че и "стария" го няма.

А щом сте издали фактура, няма законен начин да не я включите в дневниците и да не внесете дължимото ДДС.
 Не, нямате право на пълна борса, защото от  08.08.2016 до днес /утре,  и т.н. до 07.08.2019 г./ не са изминали три години от отпускането на последното обезщетени за безработица.
Ако сега,14.03.2018 /според мен датата е 05.03.2018, но това не променя нещата/, прекратят трудовия Ви договор и отново отидете на борсата и Ви отпуснат обезщетение, то до 14.03.2021 пак ще имате право само на минимума.

ПП  Вие не давате достатъчно данни, но ако през последните 18 месеца преди прекраяването на договора нямате 12 месеца с осигуровки за безработица /най-вече трудов договор/, въобще нямате право на обезщетение за безработица. Дори и на минималното.
А ако тези разходи попадат в т."г" - покупки с цел печалба?

Няма ли вече някакво указание какво точно се подава от фирми с приходи и/или разходи под 500 лв?
За НСИ е ясно - декларацията за неактивност. За НАП -би трябвало да има ГДД, но как се въвежда вх.номер на ГОД от НСИ?
А в ТР? Особено ако има само 450 лв разходи, от които се очакват приходи в бъдеще?
Осигурителният стаж при двичасовия работен ден е по-малко от три месеца. На 8  часа ще има малко повече от 5 месеца. Сумарно ще ги докара до 9. Ако това е единствения ѝ осиг.стаж, първите (около) три месеца от майчинството ще са без обезщетение. После ще ѝ плащат.
а дивидент за 2015 изплатен през 2017  трябва ли да се включи в справката или е изтърван срока
Какво значи "дивидент ЗА 2015 г."?
За справката по чл.73 има значение само датата (годината) на вземане на решението за разпределяне.
За да ползва лицето възможността да се запише в бюро по труда и да си ползва пълния размер на обезщетението оттам, задължително бюрата го изискват+фиша за обезщетението или банково извлечение, от което да е видно, че обезщетението е платено.
Е, не изискват нито фиш, нито банково извлечение :)
Искат (не изискват) запис в трудовата книжка и Д1 + внесени осигуровки  в определения срок
Не след 3, а и след 50 може да плати.
Няма ли давност?
И видя ли, че трябва да е ПЛАТЕНО?
Да, когато е платено. Само че може да бъде поискано и платено след три години, но стажът ще е точно ЗА този месец/и, непосредствено след приключването на ТД.
А от НОИ не задължават, те само подканят работника да си търси правата. Както казва дон Корлеоне: "Една покана, на която не може да откажеш" ;) Или не е желателно да го правиш.