Моля да ми отговорите на още един въпрос.

 се осигурява по ДУК на максимума, ще подава ли декл 1 с код 12 и попълнена клетка 31А за удържания данък при положения личен труд.

Благодаря предварително!

Вижте Наредба Н-8 и указанията към Д1 относно код 90 в т.12.
Да. Трябва да се регистрира като СОЛ. Дали ще подава Д1 с код 12 - зависи от избрания процент на осигуряване. Дали ще подава Д1 с код 90 - зависи дали ще си плаща личния труд.
ТАзи така наречена фактура се издава от ФЛ и съдържа данни на лицето  ,описва се услугата и датата на издаване ,няма специален формуляр предполагам ..
Тази фактура трябва да съдържа всички реквизити по Закона за счетоводството. Формулярът не е задължителен, но можете да ползвате кочан фактури от книжарниците.
1. Все едно. Върху обезщетението за неползван отпуск няма осигуровки за пенсия.
2. Не, не дължите обезщетение за ползвания в повече отпуск. Друг въпрос е дали ще Ви разрешат да ползвате пълния размер на отпуска, след като знаят, че скоро Ви предстои напускане.
По принцип клиентите ми са  от много държави и всяка от тях си има собствен праг за ДДС... За нас нямам намерение да го достигам
Говорите за електронен бизнес (разбирам вид услуга) и клиенти от много държави (разбирам и от ЕС) - в такъв случай регистрацията  Ви по ДДС може да е задължителна независимо от оборота. Възможно е да се изисква регистрация поне 7 дни преди извършване на услугата. Послушайте колегата bobo!
Май така се оказва. Осигуровки на максимума и данък върху целия доход (евентуално след приспадане на осиг.вноски).
Само да напомня, че и "само дивидент" при работещ собственик, няма да мине без никакви осигуровки.
Да е готова имате в предвид, да си носа копие от прекратяването на договора ли ?
При регистрацията в агенцията по заетостта се носят:
- заповед за прекратяване на последния трудов договор
- оформена трудова книжка /книжки/
- последния трудов договор - при нужда
- документ за самоличност
- документи за образование и квалификация
- банкова сметка /това май се изисква от НОИ/

Ако нещо не е представено, дават срок да се представи.
Ъкхъм... аз доколкото съм си приказвал с НОИ, те изобщо не следели за този маркер в електронния регистър... Даже една дама ме пита "Ние чухме, ама къде точно е това нещо?"...
По този повод:
Прекратих един ТД през последните дни на м.май. Чл. 325/1/3. Още не съм подала Д1. Човекът си е подал документите в БТ и НОИ и вече /!?!/ има отпуснато обезщетение.
Та към момента май нещата са както казваш.
Дори не е нужно текста "Осигурителния стаж е равен на зачетения трудов стаж" да е на печат. Може да е написан на ръка. Важното е да има подпис и печат /обикновено кръгъл/ на фирмата.
Когато прекратяването на ТД по чл.71 е по инициатива на работника, борсата е минимална. Когато е по инициатива на работодателя - "пълна". И това е откакто помня.
В уведомлението за прекратяване на ТД никъде не се посочва основанието. В трудовата книжка се пише само члена, а в заповедта се вписва по чия инициативата е. За това от бюрото по труда търсят и заповедта.
От тази година в декларация 1 при прекратяване на ТД се вписва един код, който показва дали се ограничавате до минимума или не. Кодът се вписва на база на заповедта и ако има разлика, трябва да се коригира.
Благодаря много! А става дума за общината по район, нали, не за централната в Пловдив например?
За София е по райони. Предполагам, че и за Пловдив е така.
За настоящ адрес се издава документ от общината по местонахождението на адреса. Представя се договор за наем, документ за собственост (на  място ще Ви кажат какво точно искат) и се попълва декларация по образец. Има и някаква дребна такса. В нашата община става за 10-15 минути.
Смяната на постоянния адрес е свързана със смяна на личната карта. При смяна на постоянния адрес от МВР искат документ от общината, че сте регистриран на този адрес. Иначе останалото е почти същото.
Уведомление за определяне  дл по защина на данните- ВСИЧКИ ли фирми трябва да подават?
Не
Можете, но трябва да платите таксата за обявяването.
А получава ли  лицето пенсия по инвалидност ? Ако има вече пенсия може ли да получавава и обезщетение по безработица
Ако пенсията не е поради прослужено време и възраст, а инвалидна, има право на обезщетение за безработица.
Брои се само осигурителния стаж от 01.01.2002година насам (КСО , чл.54в) за който има осигуровки за безработица. При осигуряване като СОЛ няма осигуровки за безработица. Щом сте ползвала майчинство като СОЛ, няма основание този стаж да се отчита при определяне периода на платената борса.
Има такива, дето успяват.
Да Ви дам още едно пояснение: ако преди да изтече срока на обезщетението започнете работа по трудов договор и работите по-малко от 12 месеца, след това имате право да се върне на борсата и да ползвате останалия срок.
Времето с майчинство и неплатения отпуск за гледане на дете се зачитат за осигурителен стаж както за пенсия, така и за безработица.
Когато в 24-месечния период, от който се определя обезщетението за безработица, влизат месеци с болнични и платено майчинство, за тях се взема дохода, от който са изчислени. За периодите с неплатен отпуск, вкл. за гледане на дете, се взема минималната работна заплата за съответния период.
Относно правото на обезщетение за безработица - при така описаните факти имате право на "пълна борса".
Относно прекратяването от НОИ - има такава вероятност, но не помня след кой отказ беше (първи, втори или трети).
ще имате право на 10 месеца борса, приемайки, че притежавате осигурителен стаж между 11г. 1д  и 15 години. 

Да напомня, че този стаж трябва да е от 01.01.2002 г. насам
тъй като собствениците не искат да продължат дейността си,му предлагат да я изкупи.
Аз разбирам, че Вашият шеф като ФЛ ще си купи още една фирма. Ще изкупи дяловете на настоящите (за сега собственици) и ще стане собственик на капитала на тази фирма. Колко ще плати за дяловете (номинал, повече или по-малко) - въпрос на договаряне. Оттам нататък старата фирма продължава по старому само дето аналитично капитала няма да е на Иван, а на Стоян.