И все пак,каква сума от данъци,които внасям съм загубил поради тази причина?
Поради това, че нямате счетоводител и не сте знаели какво да правите при плащане (или преди плащане) явно сте загубили. Нищо чудно на всичко отгоре да имате и глоби

Имайте предвид, че доказано (осчетоводено) плащане без документи много често при проверка се тълкува като наличие на приходи без документи. И тогава става още по-страшно
Какви са тези фактури за наем от частно лице,нерегистрирано по ДДС?
Заплатения от Вас наем на ФЛ не издавате ли СИС?
Платен ли е този наем въобще?

По въпроса: каква сума  е загубата за фирмата ми  от това,че не съм получил фактурите -  предполагам никаква. Поне не и по тази причина
Имам от дълги години две лица свободни професии и нито съм подавала , нито възнамерявам да го правя.
Не казвам, че е има смисъл в подаването, ама... За разлика от ЗП, за които всичко се гледа под лупа преди да им дадат някакви жълти стотинки, свободните професии никой не ги контролира.
И тъй като трябва да сме точни, ще прикача отново един отговор от НСИ /вече е публикуван във форума/.
Да водят счетоводство заради НСИ ?
Да, бе :)
Съгласно инструкциите, които дадоха за ЗП - попълват брутните доходи като "нетни приходи от продажби", НПР като "други разходи", а внесените лични осигуровки като "разходи за осигуровки". Не виждам разлика и за СП
Абсолютно достоверна и полезна статистическа информация  :wink1:
Говорите за законови задължения. Уведомление те трябва да подадът при наличие на ТД, но такъв няма. Как тогава са подали уведомление?
Както са подали уведомлението, така могат и да то заличат. Нищо не им коства.
Не е добре да започвате да критикувате бъдещия си работодател още преди да сте се запознали със всички факти. Най-вероятно първо са Ви пратили договора и длъжностната характеристика по имейл, Вие сте го прочели, съгласили сте се /дали сте лични данни/ и сега Ви пращат подписания от тях екземпляр заедно със справка от подаденото уведомление. Предполагам, че куриерът ще трябва да върне подписаното от Вас копие на ТД, подписаната справка и подписана длъжностна характеристика. Хората са предпочели да спестят време и второ разкарване на куриера и за това са регистрирали договора.
Ако нещо не Ви хареса договора или длъжностната характеристика - не ги подписвате. Че дори и да ги подпишете, като не започнете работа в определения срок, пак могат да заличат уведомлението. Пък Вие ще си останете без работа.
Чл.20, ал. 3 от Закона за статистиката: Задължението по ал. 1 имат и физическите лица, включително земеделските стопани, за осъществяваната от тях стопанска дейност

Доколкото лицата, регистрирани като свободна професия са ФЛ, осъществяващи стопанска дейност.... Нищо не ги отличава от ЗП (60:40) и би трябвало да са задължени да подават ГОД.
Като изключим факта, че по ГД няма работодател, а възложител:
- нямам представа дали ще доведе до спиране на болничния или не. Бих казала "не", защото по ГД няма ОЗМ, но изчакайте и патили
- осигурителния доход е 780 лв само за здравните
Да,като осигурен по ДУК е с код 10.
Самоосигуряващ е с код 12 без значение дали полага личен труд или не.Поне така мисля.
Да
Не съм много добре с математиката, но все си мисля че при:
1000-850=150 данъчна основа
10% от 150=15 лв данък
няма как да не излезе 55-15=40 надвнесен данък
Не зная НОИ да издава удостоверение за професионален стаж. За осигурителен - да, но за професионален....
Единствено ако става дума за признаване на "трудов стаж и професионален опит" за начисляване на съответната добавка при евентуален бъдещ трудов договор, то съгласно чл.12, ал.4, т. 4 от НСОРЗ за такъв стаж се зачита времето, през което без трудово правоотношение българските граждани или гражданите на държава членка, както и членовете на техните семейства са упражнявали трудова дейност и/или професия на територията на държавите членки, която е същата или сходна с работата по сключения трудов договор в Република България, и са били задължително осигурени за общо заболяване и майчинство, инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт, трудова злополука и професионална болест и безработица или за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт, общо заболяване и майчинство, съгласно законодателството на съответните държави.

Относно юридическия стаж, който ще е нужен за придобиване на някаква правоспособност - попитайте в съответната професионална организация или регистър какви точно условия трябва да са спазени и документи са нужни
При регистрацията по ДДС ще Ви искат договор със счетоводител. Добре е да си намерите. И не само заради регистрацията.
Т.е. и ДУ и СОЛ:
- ДУК за стажа като юристконсулт
- СОЛ за управлението на фирмата,
правилно ли разбирам?
Не сте разбрали нищо
Или   - ДУК за управлението /само/
           - СОЛ за всичко останало - юридически услуги, почистване на кабинета, варене на кафе...
Или   - СОЛ за всичко
Стоките налични ли са към датата на регистрация? Ако "да", Вашият счетоводител би трябвало да знае може ли и как да приспадне внесения данък-
Той управлява и работи единствено
Щом ще работи и друго, извън управлението, няма начин да избегне самоосигуряването.
Но пък може да управлява като СОЛ

Какъв е този "осигурителен юридически стаж", който му трябва? Като СОЛ също ще има осигурителен стаж, а дали по ДУК ще има юридически стаж... едва ли
По т.1: При изравняването на осигуровките включвате и дохода от пенсия.
Когато не е на патент при това "очаква се да е на прилична печалба" може да се наложи да подава декларация по чл.55 и да внася авансов данък. ПРи такова очакване патентът е по-изгоден. Ако е възможен
След като за ползването на този отпуск трябва  писмено заявление  от майката или бащата  най-малко 10 работни дни преди датата, от която желае да ползва отпуска, то бащата трябва да е с ТД поне в този момент /т.е. поне 10 дни преди началото на отпуска/
Бащата не трябва да не губи правото си на отпуск през целия период, т.е. не трябва да прекъсва ТД поне 5 месеца след началото на отпуска.
Вижте НРВПО, чл. 49, 49а...
За можене - може. Но не трябва. После  ще Ви връщат осигуровки, няма да Ви зачетат осигурителния доход над 3750, сигурно ще трябва да правите корекции на Д1...
Ако очаквате някакво обезщетение или пенсия да бъде изчислено върху доход над 3750 - няма да стане.
Няма никакво значение кога ще пуснете заповедта или ДС. И без това ефектът ще е едва когато почне работа.
Аз не бих хабила хартията - докато жената се върне на работа кой знае колко пъти  ще се промени МРЗ.
За таблици 1 и 2 ли питате /където са осигуровките/ или за приложението, където е данъка?

Иначе: Щом осигуряването е на МОД, а личния труд е под МОД - нормално е да са внесени повече осигуровки
Ако МОД означава минимален осигурителен доход, то няма какво да правите - не може да се осигурява под минимума.
Ако МОД е "максимален осигурителен доход" - имате осигуровки за възстановяване.
За данъка - след като осигуровките се приспадат от данъчната основа, нормално е осигуровките за тези "няколко дни без личен труд" да намалят дължимия данък и да има надвнесено
Подавате справка по чл.73, ал.6 с размера на данъка, който е удържан и лицето си иска възстановяване с ГДД

Не Ви ли е искал служебна бележка да дохода, която да представи на основния работодател до 31.12? Какъв размер на данъка сте посочили там?