Според мен голямата част от ремонта - замазки, плочки, и т.н. трябва да се включат в стойността на актива. Това са разходи за привеждане в експлоатация. Без тези довършителни работи не бихте могли да ползвате магазина.
Колкото до подмяната /ремонта/  на дограма - би могло да мине и на разход.
 :hmmm: Да, явно ще се наложи да бъдат с различни длъжности. Тогава и първият ТД може да е със срок на изпитване. 
Назначете го или по 67/1, прекратете по взаимно съгласие и после по 68/1/3 във връзка с чл.7
или
Сега по 68/1/1 със срок до 31.07, а от 01.08 - чл. 68/1/3 във връзка с чл.70

Аз бих предпочела второто.
Не зная дали е правилно, но е съвсем законно и върши работа.
Само че не разбрах защо ще слагате чл. 70, след като ще прекратите първия ТД по взаимно съгласие. Само за подсигуряване, ако работникът не е "взаимносъгласен" ли?
Е, не съм запозната с конкретната работа на този тракторист. Може и да се окаже че е например Квалифициран работник в стопанство, смесени култури. А защо да не му се потърси и нещо от клас 9? Например Работник, полевъден?
И все пак си мисля, че ако основната му дейност е да кара трактора, длъжността трябва да е Тракторист.
А на каква длъжност ги "отвежда в клас 6 "Квалифицирани работници в селското стопанство""?
 В НКПД открих Тракторист само  с код 83412003 , което моментално го праща в клас 8 "Машинни оператори и монтажници". Не казвам, че няма някаква длъжност и в клас 6. Просто не намерих такава.
Като никакъв не се осигурява :smile1:  Изобщо не му и трябва да се осигурява в ЕООД-то,осигурява се при други работодатели. Въпроса ми беше свързан с това,че самия управител(има сключен ДУ без месечно възнаграждение) си води счетоводството на 2 фирми и дали е най-изгодно да се пуска  по един ГД за по 30 лв  месечно на фирма ? Осигуряване като СОЛ е изключено на този етап,защото сумата е прекалено малка  и е безумие да се направи.

води счетоводството на 2 фирми ...за по 30 лв  месечно на фирма - няма да коментирам цената. Може и работата да е толкова.
Осигуряване като СОЛ е изключено - а според КСО в конкретната ситуация неосигуряването като СОЛ е недопустимо.

Не съм човекът, който ще дава оценка на това "водене" , но всеки  счетоводител би трябвало да знае, че щом фирмата Му има дейност, и тази дейност я върши Самият Той, то ще трябва да се самооосигурява. Това не може да бъде избегнато нито с ГД, нито по друг начин.
Ако имаме ЕООД (счетоводна къща) която си я обслужва собственика и  200 лв приход  месечно  ?  Собственика  работи по два  ТД  в др.фирми (на 8 и 4 часа) и правилно ли е да сключа граждански договор за счетоводното обслужване като физ.лице   :question:
Този собственик на ЕООД-то като какъв се осигурява? ДУ? СОЛ? ДУ+СОЛ?
Какво значи "имаме ЕООД , която си я обслужва собственика"? Само собственика ли е единствения работещ във фирмата или този собственик е счетоводител на ЕООД-то?
ГД е последната грижа - може с него, може и без него.
Няма подобно ограничение. МРЗ е за отработените дни. За трите дни болничен се плаща обезщетение, а не заплата.
Колкото до осигурителния доход в този случай, сигурно ще е по-висок от брутото
Е, чак задължително :-)
Може да зи формира допълнителни резерви, може да си увеличи капитала....
А най-лесно щеше да е, ако беше регистрирал фирмата с малко повече капитал....
Сравнявате брутото с МОД-а за 8 дни. Осиг.доход е за всичките 8 дни и не се дели между болнични и отработени. Отработените нямат "по-голяма тежест" в осигуряването. Колегата Ви изглежда прав.
Студентството е без значение.
Почвайте работа. Ако ще и фиктивно. Когато осиг.стаж стане 12 месеца, ще Ви отпуснат майчински. Периодите с болнични се броят за осиг.стаж.
Като ще пестите - осигурявайте само единия. Другите няма да работят в ООД-то, няма да подписват нищо и така.
И не започвайте осигуряването, докато нямате дейност. Като започнете дейността или малко преди това, сключете договор със счетоводител. Така ще "спестите" най-много.
300 /МРЗ/? Това кога е било? И за какво работно време?

Иоще един принципен отговор - осигуряването е върху по-високото от МОД и заплатата.
Така е, защото книжката трябва да е в работника. На мен са ми правили и проблем и за тази декларация, че желае да се съхранява в досието му. Затова просто при проверка вадя книжките от досиетата :)
Инспекторите от ИТ правят забележка за всичко :-)  Когато ТК е в досието /с декларация/ - защо е там, когато не е в досието - защо не е.
Аз не задържам ТК на работниците, не превръщам дневника за издадените ТК в приемо-предавателен протокол и винаги трябва да се обяснявам с проверяващите. За сега - успешно :-)
Дневник на издадените ТК?
Не разбрах защо от ИТ много държат в този дневник да де описва всяко приемане и предаване на ТК.
А може и с една декларация с текст "получих попълнена ТК на дата, подпис"
Ако за седемте дни работа плащате 190 лв, какъв е проблема?
Ако искате заплащането да е мунимално - може и със 140 лв да минете. Е може и с някой друг лев по-малко, но нито ми се смята, нито ми се доплаща през м. май или септември, дето често са с по 19 р.д. :-)
 и се използва за дейността  .

И не се използва за управленски нужди...
И ако ползването за управленски нужди и за дейността могат надеждно да бъдат отделени...
Абе, я по-добре вижте за данъка въpху pазходите -  ЗКПО чл. 204л 2015 и около тях
Вузнаграждението се дели на месеците в периода на ГД - от сключването до приемането на работата.
Пример: ГД за 10000 лв, сключен на 01.01, приемо-предавателен протокол от 30.04., платено на 30.06. Осиг.доход от 7500 лв се дели на четирите месеца на договора и се дължат осигуровки върху 1875 за 4 месеца.
Много моля, ако някой има готово писмо до ЧСИ с което да уведомява, че спира плащане при заплата под МРЗ според тълкувателното решение, да го сподели с нас,