Освен да са имали предвид нетния размер на обезщетението. След приспадане на данъка
Не важи. Прочетете чл. 333
248.44=141.78*12*10%+145*12*4.5%
Нещо не разбрах от сметките Ви. Какви са тези 10%? 5%?
По Вашата схема:
Вариант III: Личен труд 145 лв месечно+ Дивидент
1.   Лични осигуровки на СОЛ Осигуровки: 1701,36 = 141,78*12
2.   Годишно няма да има осигуровки за довнасяне.
3.   Данък по Декларация чл.50: 3,86=(145-141.78)*10%*12
4.   Няма годишен данък за довнасяне по Декларация чл.50.
5.   Корпоративен данък: 400 = (10000-6000)*10%
6.   Данък дивидент : 180= (4000-400)*5%
Общо платени: 2285,22 = 1701,36+3,86+400+180

Ако пък му плащате по 141,78 лв месечно, можете да спестите още 3,86.

Е, в единия случай разхода за фирмата ще е 12*500=6000, а в другия 12*141,78=1701,36 и  вместо ДДФЛ, ще платите аналогична сума като корпоративен данък... Ама щом правите такива тънки сметки....

Да подкрепя Делфинчето - ако мине на вариант само с дивидент, тези 1700 лв, дето е внесал като осигуровки, няма от къде да се приспаднат и при равни други условия ще внесе в държавата 170 лв повече под формата на данък.
Ще имате право на обезщетение за майчинство след  като имате 12 месеца с осигуровки за този риск. Ако родите по-рано, платеното майчинатво ще започне малко по-късно. Във Вашия случай около десетина дни. Не е болка за умиране ;)
Благодаря! Да това беше "упражнението" за му покажа, че трабва да мине на личен труд+дивидент.
А какво се получава при варианта "личен труд 145 лв и дивидент", че не ми се смята
Минималното обезщетение е 4  месеца по 9 лв на работен ден (около 200 лв месечно).
За да не е минимална, не трябва да напускате по взаимно съгласие, по Ваше желание или поради Ваше виновно поведение. И не трябва да сте ползвали обезщетение през последните 3 години.
За регистрацията в Агенцията по заетостта - май вече може да става и по местоживеене, но не съм сигурна.
Критерии трябва да бъде брой продадени вещи за годината и общо приходи . Например 100 пратки или 5000 лева. Макар че някой ако си продаде професионалният фотоапарат за 5000 лева и ще трябва да му плаща данък.
Критетият е бройка продажби. Ако сте продал един фотоапарат за 5000 лв може да твърдите, че е старият Ви апарат. Ако продадете 5 фотоапарата по 200 лв, това си е търговия. Ако всяка година продавате по един фотоапарат, също може да се тълкува като търговия.
 А ако не е регистриран и не плаща няма, или някаква минимална по възраст ще му дадат ? Което звучи справедливо.
Кое звучи справедливо? Да не внася осигуровки, а да получава пенсия? Макар и минимална. Не! Това не е справедливо!
И тъй като съм на кеф - ще Ви посоча и още един проблем, следствие Вашето нехайство - за начина на плащане по граждански договор /документиране, удръжки за данък и осигуровки, авансово внасяне на данъка и т.н./ има голямо значение дали сте били осигурен по трудов договор, самоосигуряващ се или безработен.

Няма да питам защо като фирмата няма дейност или има някаква, но Вие не участвате в тази дейност, защо се самоосигурявате? Вноските за самоосигуряване са за Ваша сметка и колкото и лоша да е комуникацията, един ден ще трябва да ги връщате, ако до сега не сте ги дали.
И на Вас не Ви липсват опити за сарказъм, но не познахте - съвсем съм на кеф. Кефя се на слънцето, на цветята, на пчеличките, играя си с кучето и почивам след като съм си свършила работата за този месец.

А това, което не ми беше ясно във Вашата ситуация е не защо е станало, а как са станали неща, които би трябвало да стават със Ваше съгласие или поне след писменото Ви уведомяване /прекратяване на трудов договор/ или само по Ваш избор и с Ваш подпис /начало и вид на самоосигуряване/.
И още един жокер  - внасяните пари по Вашето /само/осигуряване, без декларация за начало на самоосигуряване и да е подавана Декларация 1, са отишли ... никъде. Най-вероятно стоят неразпределени по нечия партида /Вашата или на фирмата/. Докато счетоводителят на фирмата не вкара нещата в ред, няма никакъв ефект от тези вноски.

Подценили сте много неща и някой е забъpкал сериозна каша от Ваше име и за Ваша сметка. Оправяйте се.
В сайта на НАП и а указание за данъчното облагане на приходи като Вашите.
http://www.nap.bg/page?id=704

Май е по-изгодно да си регнете едно ЕООД
Най-добре провери отново всички цифри. Особено в т.14 и 15
Между другото от 24,02-до 28,02 са работни 3 дни.

ПП Отново пробвах с програмата на НАП. Оказва се че приема както с 0388, така и с 0488 за периода 24-28.02. Защо и как - не мога да кажа :(
Струва ми се , че следва да запишете не 0488 , а 1488 .
Не си права. Откакто т.16 вече е в 4 позиции,  не се попълва "0" или "1" за пълен или непълен месец. "04" са дните.
Тези декларации самостоятелно ли ги подавате или в комплект с декларациите за м. 03? Ако е в комп.ект - да не би грешката да е в някоя друга Д1?
Не виждам грешка.
Попълвам Д1 с програмата на НАД точно по начина,  който описвате. Създавам файл и го проверявам пак с програмата на НАП - пише, че го приема.
Не мога да разбера - съдружник сте, а не знаете какво става във фирмата Ви. Не знаете, че трудовия Ви договор е прекратен, не знаете, че не получавате заплата от една година насам... Говорите с някакъв човек, дето нищо не знае, питате тяхната (?!?) счетоводителка, която е правила нещо за Вашето осигуряване без Ваше знание... И на края питате нас, дето въобще не познаваме Вашия случай, какво да правите?
Отговор: намерете счетоводителят на Вашата фирма (тази в която сте съдружник, в която сте работил и където още Ви "осигуряват на минималния доход") и я принудете да оправи нещата.
Единственото, което мога да кажа, че ако сте осигурен като съдружник, сам не можете да си подадете Д1. Трябва да е чрез фирмата.
И си извадете ПИК от НАП!
Колко Д1 попълвате? Трябва да са две. С една няма да стане.
И какъв код попълвате в т.12?
По тези данни - има прво на обезщетение, но на минималното.
Които се отнасят за периода от януари до декември.
Няма значение плащането.
При нас имаме служителка на допълнителен трудов договор по чл. 111 от КТ на 2-часов работен ден. През 2017 и 2018 г. е в платен отпуск по майчинство. Колко платен отпуск й се полага след изтичане на отпуска по майчинство?
По 5 работни дни на година.