Клаузата, която са вписали е възможно най-естествената и съответстваща на предмета на ДУ клауза.
Друг е въпроса какви затруднения ще създаде, относно осигуряването.
При това положение осигуряване на МОД и в края на годината корекции.
И какво и етолкова естествено на клаузата "възнаграждение,определено в зависимост от финансовите резултати и постигнатата печалба"? Особено когато управителят и собственикът са едно и също лице. Как и кой ще определя финансовите резултати всеки месец? Какво ще получава управитела по ДУ всеки месец? Или ще му се плаща само след годишното приключване? Ами ако е на загуба?
Освен това - плащането на собственика от печалбата под формата на дивидент е много по-евтино.
Не мога да разбера защо адвокатите толкова държат да впишат наличието на ДУ още при регистрацията на фирмата. Нали вписването на ДУ в ТР не е задължително? Или на адвоката се плаща за всеки обявен документ?
Колкото до "осигуряване на МОД и в края на годината корекции" - може би на Вас, като служител, така Ви е най-лесно, но за собственика, дето трябва да плаща, това едва ли е много приятно решение
За мсеците, през които няма доход /или няма осигуровки за безработица/ се взема  МРЗ.
Това няма нищо общо с продължителността на работния ден през останалите периоди.
Ако тези "бележки" съдържат рекизите, изисквани от Закона за счетоводството и ако покупката е сързана с дейността Ви - би могло да се отчетат като разход.
След като доставчикът не е регистриран по ЗДДС, то той не начислява ДДС и  Вие нямате право на данъчен кредит по сделката. /няма да можете да намалите дължимия ДДС за месеца/
Помолете Вашия счетоводител да Ви обясни тези неща с конкретни примери.
За "оправяне" на  ДДС-то можете да ползвате САМО фактури от регистрирано по ЗДДС лице. Няма проблем, ако това лице е ЗП. Дали тези фатури може да са без касов бон - вижте Наредбата за отчитане на плащанията в търговските обекти.
Не се признава за стаж при изчисляване на прослужени години.
За стаж за пенсия може да се брои, а може да не се брои - зависи дали по ГД са внасяни осигуровки или не, дали през това време сте работил и на друго основание или не....
Не, няма да се разберем така. На час по лъжичка :(
Какво сте вписали в тези Д1 и Д6, след като не сте начислили осигуровки?
Или счетоводителят е начислил, а Вие не сте удържали при плащането?
Питам се как е попълнена СИС.

Аз вдигам ръце
1. По ГД няма служител, а изпълнител. Такава "грешка на езика" се наказва с глоба от 1500 до 15000 лв.
2. Изпълнителят НЯМА нито начин, нито право сам да си внесе осигуровките. Може само да Ви въстанови тази част от осигуровките, които е трябвало да му държите от възнаграждението.

Ако сумата не е много голяма и извършената работа позволява - защо не увеличите срока на договора от един на два месеца?
платен е през Април, а аз съм секретарка:) на която са поверили задачата да работи с гражданските договор
Значи не сте си свършила работата както трябва и сега трабва да си носите последиците. Незабавно се обърнете към счетоводителя!!! Може би все още има начин да се "замажат" нещата.
А плащането по банков път ли е или на каса? Подавани ли са някакви декларации във връзка с този ГД?
Аз правя договорите, но не съм счетоводител, става въпрос за Април месец
Работата по договора е свършена през април? Или е платено през април?
А Вие сте: 1. адвокат, или 2. собственик/управител?
При отговор 2 - обърнете се към счетоводителя си. ГД може да може се направи и така, че да няма осигуровки. А може да не е късно за внасянето
При отговор 1- напускам темата.
1. Вие ли сте счетоводителя на възложителя?
2. Кога е платено по този ГД?
Благодаря Ви ! Аз говорих с НОИ и казаха да подадем  и ТК  - втора в която е отразен 4 месеца стаж и наново ще преразгледат документите.
Казали са Ви да занесете втора ТК?!? А казали ли са законовото основание за издаване на такава трудова книжка?
Отивате при бившия си работодател и искате да Ви нанесе трудовия стаж на поредното свободно място в НАСТОЯЩАТА Ви трудова книжка. Нищо, че може да не е спазена хронологията.
Все пак не съм сигурна, че проблемът е в трудовата книжка.
 Искат се 9 месеца осигурителен, а не трудов стаж.
Не се иска нито трудов, нито осигурителен стаж, а стаж с осигуровки за безработица. Един месец работата на 4 часа е един месец стаж с осигуровки за безработица.

Нелка, проверете дали за този период, който не е нанесен в трудовата книжка, са подавани декларации обр.1. Можете да проверите сама с ПИК или да питате бившия си работодател.
Можете да проверите дали случайно не са ви "водили" дъъълъг неплатен отпуск.
Обръщам внимание, че изискването е 9-те месеца да са през последните 15 преди прекратяване на трудовия договор.
1. Може
2. Може
3. Отраниченията на чл. 333 не засягат чл. 331
Защо само 3 дни ще се осигурявате като ЗП? Прекратявате ли тази дейност или я започвате през месеца? Имате ли подадена декларация ОКД5 за тази цел?
 Началото на осигуряване по трудов договор не е основание за спиране на самоосигуряването като ЗП.
Или по трудов договор Ви осигуряват на 2600 лв?

Иначе - щом искате да въведете само определен брой дни в самоосигуряване, то в т.14 трябва да има дата на начало и/или на край на осигуряване.
Недопустимо е в т.16 да има 22 дни, а сумата от дните в подточките на т.16 да е по-малко от 22.

Указания за попълване на декларация 1 има на гърба на самата декларация /при хартиен носител/, във фунцчия "помощ" /клавиш F1/ в програмата на НАП, както и в приложенията към наредба Н8.
Ако счетоводната гилдия най - накрая се регламентира като такава и пояснявам какво имам в предвид  / всеки счетоводител да има регистрационен номер , т.е. да бъде разпознаваем от примерно "Регистър на счетоводителите" / , който номер да се издава на база изисквания , ....

Хайде пак темата за регистрация /сертификация/ на счетоводителите и за задължителното членство в професионална организация :(
Нами този въпрос го дъвкахме преди година-две и именно за това повечето колеги бяха против  проекта за нов ЗСч. Особено, ако е свързано с допълнителни изпити и т.н.
При приемането на ЗСч не се стигна до такива "изцепки". Да се надяваме, че здравият разум ще надделее и няма да се стигне до правния абсурд за всяко езно заявление или молба за тичаме до адвокат.

ПП Аз съм "за" някакъв регистър на счетоводителите имащи право да съставят ГФО. Но само по диплома и стаж, каквито са изискванията ан ЗСч.
Добре, аз си купувам вода за 20 лева. Давам ги на някой тези пари и отделно трябва да си начисля и данък 10% - още 2 лева да внеса. Ок, признават ми се за разход 22те лева, но какво от това, като се набутвам с още 2 лева.  :blink:
Нещо и на мен не ми е ясен този данък, ще съм супер благодарна, ако някой го обясни по-подробно...
Ако не си купиш вода и не отчетеш разход, ще си имаш 20 лв печалба и ще платиш 2 лв. данък върху тази печалба. А водата, ако мноого ти е нужна, ще си я купиш с пари  от личния джоб и пак ще платиш 22 лв.
Законодателят е решил, че тази вода не ти е нужна за дейността и/или ще се ползва за лични нужди, затова "изравнява" двата варианта: 1. Ако отчетете разход и намалите печалбата, вместо данък върху печалбата плащате данък върху разхода.  Ако не направите и не отчетете такъв разход, имате по-висока печалба. При равни други условия.
И не само че не е задължение на изпълнителя, но и той сам няма как да си внесе осигуровките, нито да подаде нужните декларации.
Какво да направи - да отиде при възложителя и да оправят нещата.

ПП Това "над МРЗ" при ГД за един месец ли е? И след НПР ли е?
Ако ги назначите по чл. 114, то в ТД трябва да е упоменато в кои точно дни от седмицата или месеца ще работят и с какво работно време. Едва ли предврително ще знаете точно кога ще  имат работа и са реално на обекта. В същност по който и друг член да ги назначите - пак ще трябва да имат работно време. А ГД за строителството не са препоръчителни, поради наличието на работно място.
В крайна сметка - няма възможност да работят само при нужда. Можете да опитате нещо със СИРВ и изготвяне на график за по-кратки периоди.
Друга възможност, която е на ръба на закона - всеки път когато няма работа работниците си пускат молби за неплатен отпуск .
Не трябва да информирате работодателя по ТД за гражданския. Освен ако в трудовия Ви договор, длъжностната Ви характеристика, вътрешнофирмените правила или в друг фирмен документ няма такова изискване.
Задължително трябва да информирате възложителя по ГД за трудовия.
Нали няма да се ползва за лични нужди?
Какъв данък уикенд тогава?
И защо да не ползвате ДК?