Щом майката иска.... преназначете я на друга длъжност със срок на изпитване. Да отработи (макар и фиктивно) няколко дни и прекратете ТД по чл. 71 по инициатива на работодателя. Не си играйте със съкращения и следващите обезщетения по КТ.
За липсата на вноски за безработица - вижте в КСО кога се признава и времето без вноски. Вижте и какъв доход се смята за втората година майчинство. Мисля, че беше МРЗ.
Здравейте,искам да попитам имам ли право на платена борса,тъй като последно януари ми е прекратен трудовият договор и сега намерих фирма да ме назначи фиктивно за няколко дни?Има ли значение,това че от януари до сега не съм била на трудов договор?
От янури до октомври са 8 месеца. С такава пуза няма как да имте 9 месеца с осигуровки за безрботица през последните 15 календрни месеца. Нямате право на обезщетение за безрботица.
Щом има едно плащане, значи една СИС. Данъкът се удържа при плащането, декларира се и се внася според датата (месеца) на плащането. Ако плащането е през четвъртото тримесечие, данък не се удържа. Освен ако лицето писмено пожелае данъкът да бъде удържан.
И защо включвате ГД във ведомостите? Плащането се документира със СИС. Осигуровките също се начисляват при плащането и се отнасят като разход за месеците, през които е положен труда. За всеки месец се подава отделна Д1.
За осигуровките това е принципа. Сметките няма да проверявам. За данъка вижте ЗДДФЛ. Като сума сигурно е същото, но начина на определяне и деклариране са различни.
Вашата приятелка да гледа да не се бави много с ДДСто. Още преди да е изтекъл този месец сигурно ще ѝ пратят писмо, че е в забава. Ще трябва да се пазари с нападжиите, да залага, да отлага.,.. Ако не отговори на писмото става и по-лошо.
В допълнение:
Всяко предприятие може да постави допълнителни изисквания за длъжностите. Тези изисквания се определят предварително в щатното разписание или ДХ.
Виж в методиката на МТСГ за НКПД. Ако не се лъжа петата цифра от кода показва минималното образование.
В момента съм в движение и не мога да открия точния документ.
При договор по чл.114 КТ вече има осигуряване за безработица.
Осигурявана е 9 м. през последните 15.
Не се искат 9 м. осиг. стаж, а 9 м. осигуряване.
Да, 9 месеца с осигуровки за безработица. При работа по чл. 114 има прекъсвания в осигуряването. Осигуровки, в т.ч и за безработица, се внасят само за определените дни в месеца, през които се работи. Та за това отговорих уклончиво.
Може да ма право, може да няма, знам ли....
През последната година и половина на работещите по чл. 114 се внася осигуровки за безрабтица. Въпросът е колко дни в месеца е работила и дали е натрупала девет месеца с осигуровки през последните 15. Например ако е работила по 14-15дни месечно.
Във Вашия случай въобще не си играйте с калкулатор. Тъй като заплатата Ви е ниска. До 410 -ия ден ще получавате по една минимална заплата /420 лв през 2016 и както обещават - по 460 за 2017/. След това, до края на втората година - колкото дадат. Сега дават по 340. До май 2018 нещата могат и да се променят.

Това, че се осигурявате на  4 часа има значение само за осигурителния стаж. Надявам се вече да имате 12 месеца стаж. Или 24 месеца на 4 часа.
А е тряввало, ако сте клащали наема. Непознаването на закона не Ви освобождава от спазването му и от глобите за неспазването.
Сега си подайте Д55 с глобите и си платете данъка с лихвите.

И си наемете счетоводител. По-евтино ще излезе.
Хем самоосигуряващо се лицЕ /единствено число!/, хем сте /множествено число!/. Как става така?
Иначе: Щом сте СОЛ и плащате наем на ФЛ, трябва да държате и внасяте данък  и да подавате декларация по чл.55. Изключение - сумите, платени през четвъртото тримсечие И писмено желание на наемодателя.

ПП  Икономията от счетоводител обикновено се оказва лоша икономия.
Сътрудник си е взел неплатен отпуск за цял месец. Какво сме длъжни да му заплатим ние? Колко сме длъжни да заплатим от данъците и осигоровките?
За същия човек ли става въпрос?
И "сътрудника" на трудов договор ли е?
Колкото до осигуровките - ЗЗО, чл.40.

В края на краищата - кой пита - "сътрудника", шефа, счетоводителя, ТРЗ... ?
Щом е на трудов договор ще трябва да има и осигуровки и данък. Още повече - за осигуровките трябва да се съобразите с минималния осигурителен праг за длъжността, пропорционално на работното време по ТД, а за възнаграждението - с минималната месечна работна заплата за страната.

Какво значи "в този месец - доход не е отчетен" ? Служителят бил ли е на работа? Или е ползвал отпуск?
Предстои ми покупка на фирмен лаптоп. Ще се ползва предимно за служебни цели, но няма да стои заключен в офиса от 19 до 09 часа :) . Какво ми предстои във връзка с новите данъци:
- да върна част от ползвания данъчен кредит /или да не го ползвам целия/. Колко трябва да върна? 20%? По-малко? Няма да стоя с хронометър и да засичал точно колко минути на ден служителят си проверява личната поща :(
- как технически става самото "връщане" на частта от ДК? Само със СД или... /е, това май ще трябва да го прочета в закона/
- в края на годината с ГДД плащам 10% данък върху 20% от отчетените разходи, свързани с ползването на този лаптоп /вероятно само амортизация/. Как да отделя каква част от месечната такса за интернет е отишла за този лаптоп, при положение че имаме няколко служебни компютъра /стационарни/ и един рутер?

И един по-практичен въпрос - мога ли да "преценя" че въросния лаптоп се ползва САМО за служебни нужди и да не се занимавам с простотии. Как при проверка може да се докаже лично ползване, ако се ограничи запомнянето на лични файлове и при влизането на проверяващия нашият служител не си рови из фейсбука?
Пише се заплатата по договора. Информацията няма никакво значение.
ТД със срок на изпитване сам по себе си не е срочен договор. Информацията за срока на изпитване не се посочва в уведомлението. Самият ТД може да е безсрочен със срок на изпитване ( код 01) или срочен със срок на изпитване ( код 02, 03 и т.н.)
Срокът на договора се посочва само при код 02.
По-евтино ще излезе нов подпис. Пък и по-разумно.
Това е лично мнение и можете да не се съобразите с него.
Към този момент не дължите допълнителни осигуровки. Ще дължите такива при годишното изравняване. Евентуално.
За данъка - вижте ЗДДФЛ и чл.55
За документа, който ще издадете - не е задължително да е фактура.

Най-добре говорете със счетоводителя си. Ако няматв такъв - жалко.
Всеки може да предостави някакво ЕГН, но дали това ЕГН е на този човек или не....
Имах подобен случай. Назначих едно момче само по ЕГН с уговорката да си извади лична карта по бързата процедура. Той се съгласи и до там. Не видях нито лична карта, нито друг документ, а на втората седмица не видях и работника.  Не видях и една бормашина и няколко по-дребни инструменти.
В крайна сметка анулираз договора и заличих уведомлението
Теоритично може да бъде на непълно работно време или за определени дни в месеца. Щом е на ТД, може да ползва всички облаги на КТ, но трябва да се съобразява и с ограниченията на този кодекс. Например да работи САМО в определеното работно време или определените дни. Ако подпише документ по друго време, ще е проблем. Недай боже да го потърсят за сделка или за проверка в неработно време/неработен ден. Или от ИТ да го хванат, че работи по това време....
Аз няма да питам кой ще управлява докато управителя не е на рбота, но други ще питат...