След като ще продавате компютъра, защо е нужно преди това да си усложнявате живота с бракуване?
Ако Ви е представил служебна бележка и сте включили дохода от другия работодател в годишното изравняване - да
1. Както Ви е удобно.
2. Зависи. Ако плащате "личен труд" и искате да приспадате осигуровките - има смисъл. В този случай трябва да "извъртите" нещата така, че да може да се приеме, че са внесени чрез фирмата.
Да не искате да кажете, че сте СОЛ, който е получил доход по ГД, и сега питате как да го декларирате?
Да

КСО
Чл.4, ал.3, т.2
2. (доп. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 102 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.) лицата, упражняващи трудова дейност като еднолични търговци, собственици или съдружници в търговски дружества, физическите лица - членове на неперсонифицирани дружества и лицата, които се облагат по реда на чл. 26, ал. 7 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица

ЗДДФЛ, чл. 26, ал.7
(7) (Предишна ал. 6, изм. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) По реда на ал. 1 - 6 се облагат и доходите от стопанска дейност на физическо лице, което е търговец по смисъла на Търговския закон, но не е регистрирано като едноличен търговец.
И защо да е пладнешки обир?
Плащате 100 лв наем, признава Ви се за разход и внасяте 10 лв корпоративен данък по-малко.
Майка Ви получава 100 лв наем, дължи 9 лв данък.
Значи сте 1 лв на далавера :)
Само малко повечко бюрокрация, декларации и банкови такси
За 2.-я , ако беше тъй, не трябваше ли да е 1 Д1, вместо  4 (или 5)?... но както и да е, аз съм ги сметнал и дори направил /5 бр. Д1 , от които 3 бр. за сумата от 1/4 от общата сума от ГД и 1-та и последната за 1/2 от последната 1/4 от тази сума. + 1 бр. Д6 - сумарна.

Не, не трябва да е една Д1. Д1 се подава за всеки месец, през който е положен труда, като се посочват съответните дни в осигуряване. Няма как в една Д1 да посочите 4 месеца осиг.стаж.
Коментарът беше заради това: "не видях никаква връзка за частично внасяне на осигуровки /за непълен месец/". "Частично внасяне на осигуровки" е ако дължите 100 лв, а внесете 50. Разликата между осигуровките за пълен и непълен месец в осигуряване е само в размера на дохода, върху който се дължат.

И тъй като се оправяте сам, проверете отново колко броя Д6 /или  колко колони/ трябва да попълните. Отговорът е в Наредба Н13.
През този период се е работило на 6-дневна раб. седмица.
За стажа: явно проблемът е в "оня" месец. Явно не е зачетен цял месец за стаж. За съжаление ще се наложи да си изясните защо. Вижте в досието дали няма някакви заповеди за отпуск. Ако имате документи....
Последно - имате два жокера от мен:
1. Не намесвайте осигуровките по ТД в осигуряването по ГД.
2. Осигуровките са върху определен доход, а не върху пълен или непълен месец.

Колкото до чл.4, ал.3, т.6 - прочетете я поне няколко пъти.  Вижте и т. 5 и осмислете каква е разликата между тях. Успех!
При мен при вход с ПИК в новия портал виждам три данъчнозадължени лица: 1. ХХХХХ - ФЛ с ЕГН, 2. ХХХХХ - осигурител с ЕГН, 3.  ХХХХХ - осигурител с БУЛСТАТ.
От вчера. Или поне вчера го видях
В стария портал на същото лице имах и едно ЮЛ - ЕТ с ЕИК /заличено/. Сега не мога да го проверя, защото като вляза в стария портал - Е-услуги с ПИК, автоматично ме препраща към новия.

ПП  Не казвам, че не е каша :)
Не, няма проблем за въпроса... Не е ли ясен отговорът?... /не, не съм... предполагам, за разлика от Вас, нали/... И ако бях, едва ли щях да питам тук.

И да , /поне се надявам, да  знам/ какво правя...

Ясно :)
Тези грубо казано 20 лв разход за работодателя при болничен много добре знам какви са. Учудих се, че ги наричате "някакви" и че ги замесвате в ГД.
Колкото за осигуровките в първия и последния месец - лицето попада в т.6 от чл.4, ал.3 на КСО.

Толкоз с консултациите. Останалото - срещу заплащане.
Но е СОЛ и се обърках, трябва ли да се променя нещо във връзка с промяната на булстата или при него няма да има никаква промяна.
Вие разбрахте ли на кои лича се променя булстата? Вашият СОЛ имал ли е булстат? В смисъл - бил ли е вписан в регистър БУЛСТАТ? Най-вероятно не е
 (аз, както казах, гледах в 1 калкулатор за Осигуровки на служител по ТД, при 100% болнични за месеца, дава някакви 20 лв. разход за работодателя)
thejaguar, много се извинявам за въпроса, но не се сдържам да не попитам: Вие счетоводител ли сте? И имате ли поне някаква представа от това, което се опитвате да правите?
Реално за 1-я и последния месец (08 и 12) сумата, след приспадане на НПР, остава под МРЗ + 3 пълни (1/4 от Общото възнаграж.) и 30 лв. по-малко общи разходи за възложителя и 20 лв. повече чиста сума за получаване на изпълнителя. :)
И какво от това, че за някои месеци сумата след приспадане на НПР е под МРЗ? Нали лицето през цялото време е осигурено по ТД? Независимо, че е в болничен. Дано работодателят по ТД или НОИ не се сетят да обжалват тези болнични
 А лицето, което получава наем и е стелк и не му се удържа данък и има сеамо доход от пенсия, освен наема не подава декларация.

Ако цитирате текст от закона, където е предоставена такава възможност на наемодателите - пенсионери с ТЕЛК, ще съм благодарна.
Приемам, че под "не подава декларация" имате предвид "не подава декларация по чл.50 от ЗДДФЛ"
Да разбирам ли, че то няма да подава деклар. по чл. 50, след като има само доход от пенсия, телк и наем. А другото лице работи по тр. договор и е пенсионер. То трябва ли да подава по чл. 50 декларация?
Какво не разбрахте от отговора ми днес в 10:47?
:(
Най-добре е да последвате съвета на delphine  Днес в 12:43

ПП. А как се документира заплащането? /надали ФЛ. може да ми издаде Фактура/. С Констативен протокол?

Защо да Ви издава фактура? При плащането попълвате Сметка за изплатени суми.
Освен ако това ФЛ не е СОЛ по КСО. В такъв случай лицето издава документ с реквизитине на фактура, но Вие пък не подавате Д1, Д6, Д55....
За лицето получило наем за 2021 г. през 2021 г.
Ако питате за лицето:
- подава ГДД по чл.50
- Д55 се подава, ако попада в хипотезите за подаване
Какъв по-красноречив отговор от този:

Удържате данък - подавате Декларация чл.55.
Не удържате - не подавате..
Прощавайте, при СОЛ, който полага личен труд в ЕООД, трябва ли от името на дружеството си да подаде декл по. чл 62 ал.5?
А личния труд по трудов договор ли ще е ?