Може би:
При майката дебит съучастия / кредит стоки
При дъщерята  дебит стоки/ кредит капитал
В случая няма чудодейно или елегантно решение, поне според мен. Както каза пишещия преди мен колега(или колежка) единствения начин тези пари да се включат в данъчната декларация, да се обложат както си му е редът и да се "придобият" реално. И с уговорката, че приказваме най-вероятно да подозираме за какви бакии става дума в действителност. Споменават се и ДДС-та...
Най-умния вариант в тази ситуация е да си намерите действително компетентен счетоводител, да си му разкажете откровено всичко и човека вече да мисли какво може да се направи в тази ситуация... С форумни консултации и преразкази няма да се реши нищо...

Не съм казвала нищо подобно.  :smile1:
В ГДД не се включват "тези пари", а облагаемите доходи, евентуално приходи и разходи. Предполагам, че ЗП е получил някаква субсидия или финансиране, което е разделил с близки и познати и сега се чуди какво да прави. Или може би в "касата" са оставени едни пари, които са обложени с данък през миналите години, но не са "преместени" в джоба на ФЛ - ЗП.
Точен отговор търсете от счетоводителката, след като и представите цялата информация..
Не остава нищо друго, освен Вашият свекър да подаде ГДД, да изчисли какъв данък дължи, да го внесе и да си "вземе" обложената вече печалба. Накарайте счетоводителката да Ви даде точна информация за какви пари става дума и как би изглеждала ГДД..
Пък щом има такава демокрация при харченето, може да потърсите съпричастност и при плащането на данъка. Ей така - между тях си.
ЗП - ФЛ, пък има съдружник? Я пак...
И каква е тази печалба на ФЛ, дето се разпределя на три?
Според мен - не може. Трудовият договор се сключва именно за извършване на определената работа и се прекратява с приключването й, което обикновено се установява с констативен протокол, акт или нещо подобно.
:good:  :good:
Прекратявате единия ТД със свършване на работата или по взаимно съгласие и сключвате друг за другата работа. Или безсрочен за работа на обектИТЕ на фирмата.
Тогава и двамата подават ГДД за по 1/2 от дохода.
Обърнете внимание каква сума се вписва. По спомен - разликата между прихода от продажбата и от цената на придобиване.
Може да си остане по ДУ.
Може да прекрати ДУ с решение на Общото събрание и да започне да се осигурява като СОЛ. Ако продължава дейността си във фирмата. Прекратяването на ДУ се обявява в ТР, само ако преди това е обявено сключването му. В НАП се обявява чрез последен ден в осигуряване в Д1.

Всъщност горните варианти могат да се приложат независимо от пенсионирането.
Интересно ми е какво става, ако работника не декларира сугласие за удръжката? Или декларира несъгласие?

По-добре горната декларация да спре до "децата ми .... на възраст до 18 г. са на моя издръжка".
Възстановявате ня работника цулата сума на надвнесения данък /200, 220 или колкото е/. Не само колкото му е данъка за м.12. После си приспадате сумата от общия дължим данък за внасяте за фирмата като цяло за м. 12 и следвящите месеци до исчерпването.
1. Какво ще им въвеждаш на дневниците? Нали нямаш нито покупки, нито продажби. Като избереш 'запис на дневници', програмата си записва празни дневници.
2. Защо ти е pdf? Ако искаш да отпечаташ дневниците: въвеждане - дневник на... - период ГГГГММ - печат /бутона най-долу/ - затвори. Т.е. отваряш страницата за въвеждане и я отпечатваш без да въвеждаш нищо.
Не виждам нито ограничение, нито връзка
  Счетоводителят знае,че трябва,но адвокатът казва категорично -не!
Изберете на кого да вярвате. Само да Ви напомня, че днешния избор ще е избор и за в бъдеще. Т.е. ако следвате адвокатското мнение скоро ще Ви трябва адвокат, а ако се съобразите с мнението на счетоводителя - той ще Ви върши работа и за напред :)
Ако има земя и се регистрира като ЗП, то за начало на дейност може да се счита датата на първата обработка, покупка на семена или посадъчен материал.
Ако има животновъден обект, то трудно ще докаже, че за определен период не е хранил животните :-)
Може.
Осигуряването е от започване на дейността. Стига да има доказателства, че не е започнал дейност от датата на регистрация.
при работа на трудов договор на 4-часов раб. ден осигурителният стаж се смята наполовина? Да. По-точно - смята се за 4 часа осиг.стаж.
значи ли че за 1 година работа ще имам 1 год. и половина осигурителен стаж? - не значи. Ще имате 1 година осиг.стаж и осигурителен доход дохода като СОЛ+ дохода по ТД. Членът "Шулева", чойто даваше възможност в такива случай като Вашия осигурителният стаж да се зачита "4 години за 5" вече е отменен.
В последващия месец. В попоследващия... Няма проблем. Приспадате до изчерпването.
Ако ще се посочва сумата, то трябва да е цялата /брутната/.
Не ми се чете ЗСПД и ППЗСПД и не зная дали субсидиите се включват.
Мисля, че след като имотите са апортирани, то те вече са собственост на дружеството и при последваща продажба дохдът ще е облагаем за дружеството, а не за ФЛ.
Да , благодаря Ви точно това ме интересуваше, тъй като и аз го сметнах 19.01 и просто не бях сигурна.
Обърнете внимание, че изискването е за 12 месеца осигурителен стаж и ако не сте работила на 8 часа, нещата не са добре.
В края на краищата - става въпрос за няколко дни. По-добре си гледайте здравето.
В Д1 - като нетно възнаграждение /увеличение на "стандартното" нетно възнаграждение/ . С уговорката, че не съм убедена, че въобще се отразява в Д1
В Д6 се отразява като по-малка сума на дължимия данък. Пример: ако ДДФЛ без облекчението е 544 лв, то намалявате с 444 и в Д6 посочвате 100 лв. Толкова и внасяте. Ако общия ДДФЛ е 300 лв, намалявате с 300, не подавате Д6 с код 8. Следващия месец/и/ приспадате останалите 144 лв.