Отговор от Счетоводителя: Има разходи за персонал външни услуги и други ,които надвишават НПП(получения аванс)
Кажете на Вашия счетоводител, че авансът не е НПП (нетни приходи от продажби, ако правилно чета съкращението).
Корекция:Подавани нулеви декларации по ДДС :smile1:
Дано в месеца на аванса сте имали достатъчно покупки, че не ми се мисли за ДДСто за внасяне :)
Както казах, това, че фактура за материали не е включена к дневника за покупките не означава, че материалът не може да бъде ползван.
Материалите, които се признават за разход за даден обект, трябва да отговарят по вид и количество на извършените по договора работи. Не може да изпишете тапети при договор за подови настилки, както и не може да изпишете 20 кв.м плочки, ако договорът Ви е за 10 кв.м.
Всички направени разходи до приемането на обекта са.... незавършено производство.
Въпросите да елементарни и Вашият счетоводител би Ви отговорил.
Е, не зная как въобще може да се случи при една фирма, регистрирана по ДДС да не са подавани декларации :)
Това, е не е ползван данъчен кредит по някоя фактура не е основание отразеното във фактурата да не може да се отчете като разход.

В конкретния случай: през 2022 имате само аванс. Нямате приход. Направените разходи може да се третират като разходи за незавършено производство. През 2023 имате приход, имате разходи, имате намаление на незавършеното производство
1. Няма пречка да подадете ОКД5 за спиране на дейност, но защо да го правите. Ако не спре дейност подава Д1 за болничния и внася само здравни. Говоря за случая когато е СОЛ с ОЗМ.
2. Ако има зададени задачи и не се нуждае от ежедневно ръководство, какво му пречи да работи.
3 и 4. Това не се ли върши от счетоводителя?
Този член дава право на "пълна" борса.
Дали в случая има обективна невъзможност,  не мога да кажа.
да
Само че най-вероятно /не задължително/ обезщетението ще бъде отпуснато  след проверка на фирмата от НОИ.
Ще внесе върху 3000-650 и това е. ...при описаната от Вас хипотеза, вариантът е само един.
Ужас!
Добре, че не всеки Ви се доверява.
Лека нощ!
1. да
2. да
3. не съм сигурна /никога не съм имала такъв случай/
Едва ли сте единствената пациентка  на Вашия лекар, която упражнява дейност като свободна професия. Кажете му и той ще си попълни каквото трябва.
На "Длъжност" бих посочила "свободна професия". Не че е от голямо значение
Господин Трифонов, интересно ми е по Вашите правила колко трябва да довнася СОЛ, който :
- е получил през годината възнаграждение за личен труд 8340 лв /3 месеца *650+9 м.*710/
- 11 месеца е работил на ТД и е осигуряван на максимума /3000 за м.02 и м.03 и 3400 за м.04-12/
- внесъл е осигуровки само през м. 01 върху 650 лв.
Та: Върху какъв осиг.доход ще трябва да довнася осигуровки?
а) Върху 7690 = 8340-650
б) върху 2350 = 3000-650 /годишния доход от 8340 се дели само на 1 месец, през който има осигуровки като СОЛ и тъй като е над максимума, се лимитира до 3000 лв/
в) върху 45 лв
г) друг отговор
Естествено, че нищо няма да посочи в колона 5, ако колона 3 е равна на максималния възможен осигурителен доход. В колона 5 се посочва възможния или достигнатия осигурителен доход, според това, което има в колона 3. При човек на максимума, в колона 4 е нула и в колона 5 е нула. За съответния месец.

Господин Трифонов, на Вашите клиенти /докато се Ви клиенти/ може да попълвате Т1 и Т2 по този начин, но много Ви моля не натрапвайте личното си мнение. Особено когато противоречи на правилата.

нямате да довнасяте върху 15 лв, а имате да довнасяте върху 710 лв.
Браво! От НАП сигурно ще Ви похвалят.
Доколкото знам, тази точка от закона не е променена. Би трябвало да се подава
Така :)
Има си указания към програмата. До края на денонощието има повече от 13 часа - с питане във форума/форумите все ще се справите. Е, предполагам че имате КЕП и сте упълномощена за целта
Ако ДС е от 05.04 ,уведомлението също на 05.04 ,тогав декл.1 коя длъжност да се посочи след като на 03.04 и на 04.04  лието е работило по старата длъжност.
Ако двете длъжности с от една квалификационна група - подавате една Д1.
Ако са различни квалификационни групи - подавате две Д1 съответно с последен и първи ден в осигуряване
започва работа по длъжността от 03.04  .... проблем ли е ,че подписа на справката ще е на 05.04 когато уведомен НАП
За мен е проблем. За ИТ - предполагам.
И защо държите промяната да е от 01.04. (събота), след като ще започне работа по новата длъжност едва след като му връчите справката за приетото уведомление?
Текстът "ДС влиза в сила от..." е излишен. В ДС има дата на сключване и дата, на която е започнал работа.
Поради промяната на длъжността на лицето ,старата длъжност няма да е нужна с какъв документ да се закрие в щатното разписание и с какъв да се открие новата длъжност .
Съгласно вътрешните Ви правила, регламентиращи съставянето и промяната на щатното разписание. Ако сте бюджетна организация сигурно има някой над Вас, когото да питате.
Към Вашата левова сметка? Или към еврова?