Ако искате заместникът да стане с безсрочен ТД, това е начина - прекратяване на ТД за заместване по взаимно съгласие и сключване на безсрочен ТД. По този начин имате ново работно място. Като се върне отсъстващия работник, продължава работата си по договора от преди отсъствието.На старото си работно място. Дали ще са Ви нужни двама работника на една длъжност и какво ще ги правите - решавате според случая, като имате предвид, че и двамата са с безсрочни ТД и че всяка промяна на ТД с ДС става със съгласието на двете страни.
Три болнични - за двата ТД и за ДУКа. И по трите договора първите три работни дни са от работодателя/възложителя. Останалите дни и но трите договора по 4,8% от 420 пропорционално на работните дни в болничет.
Никъде в указанията  за попълване не прочетох, че трябва да се подава и копие от акта за раждане на детето/децата...
А според теб какви са официалните документи, доказващи наличието на условията за ползване на данъчното облекчение по чл. 22в от ЗДДФЛ, чиито копия трябва да се приложат? Според мен първото условие да се ползва това облекчение е да има дете, а документ за това е акта за раждане. От този документ се вижда и възрастта на детето, и имената на родителите.
Може би искате всеки да представи документ от общината за гражданското си  състояние - съпруг, деца и т.н.?
Не може в ДУ или анекс към него да се възложат дейности, различни от управлението. За тези си дейности да се регистрира като СОЛ и да се осигурява И като такъв.
Искам да попитам кога трябва да се подадат тези декларации и какви са необходимите документи? И само в НАП ли се ходи
А кой пита - работодател/счетоводителят му/ или работник?
Работникът носи декларацията на работодателя, а работодателят си я държи в архива.
Прилагат се копия от актовете за раждане на децата, подписва се от двамата родители.
Благодаря! Ами нали вие сте счетоводители? Но разбирам намека, спирам да питам безплатно :) Хубав ден и още веднъж ви благодаря за безкористното съдействие!

Не става въпрос само за безплатното питане :)
За да получиш точен отговор, трябва да предоставиш всички факти. Дори и да направиш това и да получиш конкретен отговор, нещата не се свеждат само до Д1. После ще питаш как и къде се подава болничния, как се отразява болничния в таблици 1 и 2 към ГДД... Пък и проблемите не са само с болничните :)
В т.17 пишете 420 или част от 420, отговаряща на дните в болнични. Осигуровките са 4,8% от тази сума. За дните извън болничния попълвате т.21 с такава част от 550, която отговаря на отработените дни. За тази сума се внасят всички осигуровки.
Дните в болничен и отработените дни се посочват в различни подточки на т.16.

И си намерете счетоводител!!
Приспадат се осиг.вноски. Не съм сигурна дали само тези за м.ноември или всичките от януари до ноември. Проверете в ЗДДФЛ. Останалото се облага с данък 10%.
При подаване на ГДД се прави годишно изравняване на дохода и там се отчитат тези 3000 лв. При внесени осигуровки върху  12*420 , явно няма да довнася :)
дел

Първо да видим какво още ще сътворят законотворците за 2016 :)
Това за статистиката да не Ви притеснява. В ГФО пишете кода на дейността с най-големи приходи. Не вярвам с подадените до сега данни да сте изкривили националните статистически данни :)
По-голям проблем е, че още не сте променили кода на дейността за целите на осигуряването. Щом от две години имате само търговска дейност, то 100% от работниците са заети с тази дейност и е трябвало да отразите това в Д1, да се съобразите с МОД за търговската дейност, процента за ТЗПБ и т.н. Е, и това не е болка за умиране - предполагам че строителната дейност е с по-висок МОД :)

Иначе - не подавате специална декларация в НАП. Почвате със следващата Д1
С уговорката, че не съм чела нито проекта за промени, нито съм наясно какво точно ще приемат:
Ако се иска да имате 60 месеца със здравни осигуровки, а Вие имате 50 с осигуровки и преди тях 10 без - най-вероятно пак ще сте здравнонеосигурен.

Поне така беше преди години, когато повишиха периода на 36 месеца.
По какви причини е смяната? И за какви цели - за статистиката, за ТР, за осигуряването?
Обявяването на промяната в статистиката е с ГФО, за осигуряването - с първите Д1 и/или уведомления по чл. 62, за ТР - когато речете да впишете новата дейност.
В повечето случаи нещата не стават само с желание, а трябват и факти :)
1. Как изчислихте тези 4,56 лв на месец?
2. Ако работникът работи и му се внасят осигуровки, ще е здравноосигурен. Здравната вноска е 7,60 на месец, разделена между работодател /4,56/  и работник /3,04/, а озвен това има и други осигуровки. Ако е в неплатен отпуск - вноската е 16,80 на месец /поне за 2015 г./ и пак е здравноосигурен.
А защо да не може в брой?
Това до Делфине.

Вижте изискванията в закона за договори, по които има многократни плащания. Все пак ДУ не е ТД, а договор по ЗЗД.
Вижте това указание:
Няма значение датата на заповедта. Може и понеделник. Считано от събота.
А относно данъка - удържан е на лицето, защото то желае да му бъде удържан.

Този данък няма отражение в Д6. Включва се в Д55
Да до 25.12 е, но от 01.12
Да, прави сте. Прегледах наредбата.
Защото се подават след 01.12.2015

Срокът не  е ли ДО 25.12? Тук няма Д6 за данъка, значи няма ОТ 01.12. Или бъркам?

А какво пише на основанието за неприемане?
Като ЗП задължително трябва да се осигурявате за пенсия и здравно върху 300 лв. месечно. По желание може да се осигурявате за болнични и майчинство. Ако вече сте пенсионер, можете да изберете да не се осигурявате за пенсия, а само здравно. От здравното няма измъкване :-)
Изключения:
1. По ТД сте осигурен върху 2600 лв или между 2300 и 2600.
2. Нямате дейност като ЗП.
Проблем: Нямате счетоводител.
Съвет: Добре е да си намерите счетоводител. Ще Ви е от полза.
Благодаря ви за отговора, къде се отбелязва за Дзпо?
Първо махате отметката пред ЕГН, после слагате отметка за ДЗПО /под ЕГН-то/, после отметка пред ЕГН и попълвате ЕГН-то и следващите данни.
Е, ако процента за ДЗПО вече е активен, значи след последните обновления програмата е станала по-интелигентна и си е отчела, че има ДЗПО. :-)