За пенсия не можете да се осигурявате със задна дата. Освен за годините, през които сте бил/а редовен студент във ВУЗ. И то при определени условия.
От сега нататък може да се осигуряваш за пенсия само ако те наемат някъде на трудов договор или договор за управление, ако си регистрираш фирма, свободна професия или занаятчийска дейност, ако си регистриран земеделски производител или получаваш доходи по граждански договор над минималната заплата.
Кога ще се пенсионираш зависи от възрастта. Поне на този етап :)
Колкото за здравните осигуровки - те са задължителни. Работиш, не работиш... И за да имаш непрекъснати здравноосигурителни права, трябва да имаш осигуровки за 36 месеца назад.
На заварените работници не се промени класа според промяната, т.е. те останаха в заварено положение.

Заварено положение докато продължават да работят в същото предприятие. Ако напуснат и започнат на друго място - там вече няма заварено положение.
Ако днес назнача работник -стругар, работил от 2000 до 2010 като счетоводител, въобще няма да призная стажа нито от 2000до 07.2007, нито от 07.2007 до 2010

Колкото до коментара /без да чета статията, а само цитата/ - мисля че е неправилен.
Не се знае кое е по-добре :))
Все пак за да има някакво основание за самоосигуряването Ви , е нужно жирмата да има някаква дейност. По добре не отказвайте веднага, а се запознайте по-добре с нещата. Консултирайте се и със счетоводител. Предполагам че срещу малко възнаграждение ще Ви обясни всичко с цифри.

ПП Надявам се да се самоосигурявате на 420 лв, защото ако сте избрала по-висок праг и нямате достатъчно доход не е добре...
Първо - понятието "опростена фактура" отдавна не съществува. Явно става въпрос за фактура без ДДС.
Второ - преди да издадете фактура трябва да имате предвип поне следните неща:
- по фактурата би трябвало да има и плащане /фиктивно или реално/, което би трябвало да се документира. Плащането може да е по банков път или по касов, ако сумата е под 15000. За плащане по касов път трябва да издадете фискален бон. Имате ли готовност за това?
- получената сума по фактурата е приход за ЕТто и трябва да намери отражение в ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ. Ано нямате достатъчно разходи, готова ли сет да платита 15% данък + евентуално довнасяне на осигуровки?
- съобразен ли е предметът на сделката по фактурата с дейността на ЕТто? Имате ли нужните ресурси и/или материали? Имате ли документ за произход за нещото, което продавате, ако фактурата е за стока? Компетентна ли сте за идвършване на описаната във фактурата услуга?
А подчертания текст не означава ли нещо такова?
Според мен като разход за външни услуги /ремонт на ДМА/
Няма подобрение, модернизация, а само възстановяване на предишните параметри
От името на НАП :)

ПП Абе как го правите това без договори? Още ли има такива, дето се навиват да дават документи и пари без договор?
Периодично ми предлагат предоставяне на електронни адреси на потенциални клиенти според областта на дейност.
Това да не е начин за събиране на е-мейли на счетоводители?
нещо немога да гоо разбера.От името на фирмата или счетоводителя?
Ако счетоводителят е в трудови или облигационни правоотношения с фирмата - от името на фирмата, ако счетоводителят работи сам /свободна професия, като ФЛ/ - от негово име.
Вижте все пак закона. Там има отговори на въпросите, които задавате. Ние може да бъркаме ...
всъщност в комисия за защита на личните данни се подава информация от работодателите/фирмите/ когато са нали работници
Не. Подава се при обработка на всякакви лични данни и подържане на регистри с лични данни.  Не само за работниците :)
Всъщност описвате професионалния маршрут само във фирмата, издаваща тази производствена характеристика.
Защо само във фирмата, издаваща ПХ? До сега искаха целия трудов стаж по трудова книжка, а само за последното работно място - справка от СТМ.
По същата логика  -  дай да включваме и времето, през което не е работил...
Поне за 2013 ще правим изравняване :)
Ако не Ви представят сл.бележка от предходен работодател  -изравнявате по това, което имате. Мисля че имаше такъв текст в ЗДДФЛ, но не ми се търси. За Ваше успокоение е добре да поискате някаква декларация от работника, че не е представил бележка от предния рабоотдател.
Относно издадените от Вас бележки - на бланката ива място и за дата на издаване и за дата на получаване. Попълнете си първата дата, дайте изходящ номер и я оставете в досието.  Нека да проверяват :)
1. НАП търси и под вола теле
2. в становищата има различни мнения по въпроса


Да, това са два основни извода да дейността на администрацията. И не само на НАП, но и на НОИ, ДАИ и т.н.
Ще добавя още един извод:

3. законите са написани неясно и завъртяно, така че позволяват нееднозначно тълкуване.

Сега вече имаме готов отговор на всички въпроси от вида: "Какво се прави, ако...?" или "Правилно ли е...?"
Като повторя въпроса на Бобо : при начислено повече (по грешка), а изплатено по-малко (правилното) не остава ли Кт салдо по 421?, отговарям - каквато и да е грешката оправя се чрез сторнинане. После предполагам ще се наложи и корекция на финансовия резултат за 2012...
Може да не се осигурява, но не трябва в търговския регистър да е на реда на управителите. Трябва да е само съдружник.
Що бе, не може ли да си е вписан като управител, но да не управлява? Нижо да не парви. Просто така си е обявен в ТР за времето, когато се наложи... Аз лично бих се хванала за "не върши нищо", а не за "вписан". Въпрос на доводи и аргументи :)
По този повод - защо някои колеги не внасят осигуровки на ДУКовете без възнаграждение? Смятам, че тук трябва да има осигуряване поне на МОДа, ама и те си имат доводи за противното...
1200 на месец. Все пак месеца има 30/31 дни :)
В България.
Значи плащам 60 дни по 40 лв и всичко е ОК. За мен 2400 лв разход, за работника 1200 лв месечно в джоба. Плюс заплатата от 250 лв нето :)
Предполагам :)
Все пак става въпрос за квалифициран работник
Шлосер-електрозаварчик  72122025

Шлосер  72223011

Шлосер-монтьор   72332032