Има много ватианти:
1. Който иска - чл. 325, ал.1, т.1
2. Който е в изпитателен срок - чл. 71, ал.1
3. Ако имате желание и ако работникът е съгласен - чл. 331
4. За останалите - предизвестие и прекратяване на ТД по чл. 328, ал. 1, т. 2
5. За защитените по чл. 333 - искате разрешение от ИТ. Може и да Ви разрешат. Ако не разрешат - тогава ще пробвате друг вариант.
И не е важно през кой месец ще "пишете" че сте работила. Важно е на коя дата е сключен ГД, за какъв срок и кога е приета работата.

А за декемврийски ГД голямо значение за признаване на разхода и декларирането на дохода има и датата на плащане.
Може. Стига работата по ТД да не е свързана с ограничение за собствен бизнес.
Тъй като сте колега и мислите с това да печелите - обърнете внимание на предмета на ГД, за да не се окаже прикрит ТД или "дейност по занятие". Прочетете и за документирането на ГД, осигуровки, данъци, декларации...
Успех!
има ли право през 2015г. отново 30 дена да му се зачитат за трудов стаж?

Всяка календарна година има право на 30 дни неплатен със стаж

Една малка корекция - това не е право, а правило. Не се изисква работникът да пожелае част от дните да се зачетат със стаж, а просто ТРЗ-то отброява първите 30 р.д. от първия и всеки следващ неплатен отпуск за годината до изчерпване на дните. След като Вашият чосек е бил в неплатен целия януари, февруари и т.н., то за стаж се зачита периода 01.01. - около 12.02.2015 и това е трябвало да бъде отразено в Д1.
Щом времето  не се зачита за стаж, то в т.12 пишете 28, посочвате първия ден, от който не се зачита стажа като начало на осигуряване, пред т.16 чеквате "само здравно", в т. 27 -210,00. В т. 28 - 8 и толкоз :-)

Ако в месеца има и период със стаж - подавате две Д1 - едната стандартна за стажа с дата на прекратяване на осигуряването и съответните дни в т.16, другата с код 28, начало на осигуряване и съответната част от 210 лв, изчислена пропорционално на работните дни.

И следващия път задавайте въпроси в подходяща тема.  Учителят не е СОЛ!
Така е ХХХХХ, но ако има доходи получени през последните 12 месеца си требе бележка!
Естествено, ако има доходи за мякои месеци, трябва удостоверение.
Една декларация от бащата, че за периода от... до... е безработен и не е получавал доходи, подлежащи да деклариране по ЗСПД. Вмъкнете и текст "съгласен съм да бъде направена проверка на данъчното ми досие и данните в Персоналния регистър на осигурените лица. За неверни данни нося отговорност по чл. 313 /ако не бъркам/ от НК." Преди време в АСП даваха бланки по образец.
Каквито Ви поискат, такива представяте. Основното е решението за прекратяване на ДУ и заличаването на управителя като такъв в ТР /заличаване на ДУ, ако е обявен, промяна на учредителния акт, .../
да се издаде КИ, да му върнем парите - изглежда най-логично
да му задържим парите като обезщетение - едва ли, след като не сте го предвидили в договора /заявка, оферта или каквото там сте подписали/. Нищо не Ви пречи да пробвате да го изнудите, но не вярвам да стане.
да продадем стоката  - а какво друго Ви остава :) Можете да опитате да я върнете на доставчика, ако имате такава опция и нямате купувачи.

Предложението на nick_cave е идеалния вариант :)
Имайте предвид, че размера на "класа" за август се определя от стажа към 01.08., а не към 31.08., така че явно е добре пресметнат.
Брутният размер. Без приспадане на НПР.
Същото е и за ГД.
Може. Защо да не може. Само трябва да са спазени следните условия:
- да упражнява дейността "общопрактикуващ лекар" като ЕТ, свободна професия, ЕООД и т.н, или на трудов договор до 4-часов работен ден.
- дейността му като общопрактикуващ лекар да не е свързана с изискването да не работи друго /не зная какви изиксвания има НЗОК къв тези дейнотси/
- работата по трудов договор да не ограничава свободната практика и/или друга самостоятелна стопанска дейност
- лекарят да има физическа възможност да се справя добре и с двата ангажимента. И да може да ги съвмести във времето.
Преди много години имаше т.нар. "самооблагане". Не помня на какво ниво се вземаше решението /окръг, община или селище/, но се гласуваха някакви проценти, които се удържаха допълнително от заплатите. Парите отиваха целево. Най-често за инфраструктурни проекти или по повод някакви юбилейни мероприятия.
Та нищо ново под слънцето.
Следващото сигурно ще е ергенския данък.
Не дай-боже да въведат и купоните....
Само такава глупост не бях правила!Разбира се, че ще я отхвърля.
Благодаря ти много за събуждането dalila!

Не разбрах за каква глупост говорите? Да не би до сега да сте се опитвали да подавате ОКД5 по ЕИК на дружеството?

ПП Стана ми любопитно с какво се занимавате или се опитвате да се занимавате и плегледах историята на включванията Ви. Ще си позволя да Ви дам един приятелски съвет - намерете си счетоводител! Иначе рискувате да направите и други глупости, да пропуснете и други срокове и да си навлечете много проблеми.
За отиването в НАП не мога да дам съвет, но за сменянето на датите - явно ще се наложи да го направите, ако не искате да имате глоба.

ПП. Защо "изтекал 7-дневен срок"? ОКД5 нали се подава в 14-дневен срок от започването на дейност?
Явно преди това имате надвнесени 33,60. Проверете си плащанията!
Проверете и задълженията на СОЛа по ЕГН с ПИК.

Вижте да не сте превели ЗОВ на СОЛа по ЕИК на фирмата.
В КТ ясно е записано: Обезщетението е в размер на брутното му трудово възнаграждение за времето, през което е останал без работа
Базата е брутната заплата, както е определена в трудовия договор и допълнителните споразумения към него. Няма значение какво е получил предходния месец и колко дни е работил.

2. Подала съм Д1 и Д6 за м. август на една фирма. В Д1 има въведени данни на СОЛ осигурен само здравно. В масива на НАП обаче   ЗОВ за персонала   са намалени със ЗОВ на СОЛ, нищо не разбирам, от къде вземат тази сума като  в Д6 код 5 е записана точно дължимата сума , в която не влизат ЗОВ на СОЛ?

Какво те учудва? Нали в Д6 са декларирани само ЗОВ на работниците. И нали задължението за осигуровки на СОЛа е на самия СОЛ /по ЕГН/, а не на фирмата /по ЕИК/.
Зависи какво целите. Ако е икономия - твърдо вариант 2. Ако ще гоните майчинство и/или висока пенсия - вариант 1.
Вариант 3 е възможен, ако има с кого да сключи ТД. Т.е. другия съдружник също да е управител. Освен това трябва да спретнете една по-широкообхватна длъжностна характеристика. А с ТД идва нуждата от СТМ.... Ще трябва да се спазва работно време....
Прекъсване е. За няколко дни ще сте без осигуровки, но това не е проблем за умиране :-) Предполагам, че тези дни няма да са фатални за стажа Ви за пенсиониране, нали. Пък и на здравноосигурителните Ви права също няма да навреди