8761
За да се възползвате от този член, трябва да имате доказателство, че нямате подходяща работа за този човек. Консултирайте се със СТМ.
8762
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Осигурителни вноски при болнични
27.02.2014, 21:04420 * 4,8
8763
До колкото разбрах - има ТЕЛК, няма пенсия. Така ли е?
Преди две години имах подобен случай - работникът беше минал на ТЕЛК. Преди ТЕЛКа имаше болнични за малко повече от 180 непрекъснато. След ТЕЛКа донесе болничен от ЛКК - продължение със същата диагноза. В болничния беше вписан номера на решението на ТЕЛК.
В резултат - този болничен беше платен /"Щом има посочено решение на ТЕЛК"/, а предходния беше върнат за корекция /не платиха дните над 180/
Не зная как е редно, но това е факт.
Преди две години имах подобен случай - работникът беше минал на ТЕЛК. Преди ТЕЛКа имаше болнични за малко повече от 180 непрекъснато. След ТЕЛКа донесе болничен от ЛКК - продължение със същата диагноза. В болничния беше вписан номера на решението на ТЕЛК.
В резултат - този болничен беше платен /"Щом има посочено решение на ТЕЛК"/, а предходния беше върнат за корекция /не платиха дните над 180/
Не зная как е редно, но това е факт.
8764
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Майчинство 2014
27.02.2014, 17:18по месеци
8765
Данъци и счетоводство » Re: Закриване на задължения
27.02.2014, 16:13Нищо, че не сте по ДДС. Пак издавате кредитно.
8766
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Майчинство 2014
27.02.2014, 14:31Добре сте се насочила. Само един съвет - не употребявайте изразите "да си пусна болничен" и "да изплащам дължимите осигурителни вноски на работодателя" пред външни лица
8767
Данъци и счетоводство » Re: Справките на НАП
27.02.2014, 13:26При мен няма нищо ново - както си вървят нещата, така са си. Няма нито нови задължения, нито новопоявило се надвнесено. Нещата са нулирани
Само дето си стои оня червения надпис за периодите преди единната сметка.... Защото нямам желание да оправям няколко стотинки с минала давност
Само дето си стои оня червения надпис за периодите преди единната сметка.... Защото нямам желание да оправям няколко стотинки с минала давност
8768
Данъци и счетоводство » Re: Закриване на задължения
27.02.2014, 12:52Ама за Мтел ли става въпрос? Нали на всяка фактура има старото задължение и каква част от него е погасена? Хич не бих се занимавала.
Пък и тези бончета така бързо избеляват...
Пък и тези бончета така бързо избеляват...
8769
Данъци и счетоводство » Re: Закриване на задължения
27.02.2014, 12:31Във връзка с годишното приключване можете да поискате справка за задълженията от и към този доставчик.
8770
Данъци и счетоводство » Re: резервни части за машина
27.02.2014, 12:28В края на краищата правите ремонт на актива, а не подобрение или модернизация. Възстановявате производителността, а не я повишавате. Следователно това е разход.
Казвате, че машината е амортизирана, но нали не е бракувана и все още е актив на предприятието, макар и с нулева балансова стойност.
Казвате, че машината е амортизирана, но нали не е бракувана и все още е актив на предприятието, макар и с нулева балансова стойност.
8771
Данъци и счетоводство » Re: ДДС по фактура
27.02.2014, 12:25Както казахте - въпрос на договор. Гаранцията може да е % от стойността на изработеното, от стойността на фактурата или от стойността на плащането. При нас обикновено е процент от изработеното по приемо-предавателен протокол. Напр. При изработено 1000, 5% гаранция /50 лв/, и аванс 300, издаваме фактура за: Извършено... 1000, приспаднат аванс 300, стойност 700, ДДС 140, общо 840, а ни плащат 790 лв /840-50/ Тези 50 лв се плащат след време, без да се издава фактура. До тогава стоят на разчет.
През годините сме имали и таъв случай - изпълнено 1000, гаранция 50, за плащане 950. Фактурираме 950 - 300 аванс= 650, ДДС 130, общо780. Плащат 780. След време плащат онези 50 и издаваме фактура за гаранзионно обслужване 50+10 бв ДДС= 60 лв. Плащат 60.
Мисля, че първият вариант е по-правилен.
През годините сме имали и таъв случай - изпълнено 1000, гаранция 50, за плащане 950. Фактурираме 950 - 300 аванс= 650, ДДС 130, общо780. Плащат 780. След време плащат онези 50 и издаваме фактура за гаранзионно обслужване 50+10 бв ДДС= 60 лв. Плащат 60.
Мисля, че първият вариант е по-правилен.
8772
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Приложение 4
26.02.2014, 22:43Ако става въпрос за платена сума по ГД през м.март - така е.
8773
Данъци и счетоводство » Re: гдд пенсионер
26.02.2014, 22:08Това, че е пенсионер не води до по-различно данъчно облагане и този факт не се декларира в ГДД.
8774
Данъци и счетоводство » Re: Ликвидационен дял
26.02.2014, 22:06Може. Въпрос на разчети. Това обаче не го освобождава от плащане на данък върху ликвидационния дял.
8775
За дохода по ТД - както за ТД
За дохода като съсобственик в СД - като СОЛ. Поне така предполагам. Можете да проверите в КСО ,чл.4.
Не разбрах за СД ли става въпрос или за АД?
За дохода като съсобственик в СД - като СОЛ. Поне така предполагам. Можете да проверите в КСО ,чл.4.
Не разбрах за СД ли става въпрос или за АД?
8776
Мисля, че може, но е по-добре да изчакате да изтече болничния.
8777
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Връщане на работа след 2г. майчинство
25.02.2014, 21:421. Изпитателния срок включва само отработените дни и се удължава от отпуските и болничните. Най-вероянто ще продължи след майчинството.
2. Би трябвало да е на същата база както майчинството, но не съм сигурна. Това: фирмата в която работя отпуската не се плащаше не го разбрах.
2. Би трябвало да е на същата база както майчинството, но не съм сигурна. Това: фирмата в която работя отпуската не се плащаше не го разбрах.
8778
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Връщане на работа след 2г. майчинство
25.02.2014, 18:051. Платения отпуск се изчислява на база предходен месец, през който са отработени поне 10 работни дни. Така че ще е нужно да отработите поне две седмици от март с новата заплата, за да се надявате на по-висока сума.
2. Това са вътрешнофирмени правила и тук не мога да ги коментирам.
3. След изтичането на майчинството се предполага, че ще се върнете на работа. Ако го направите - не е нужно са подавате молба, заявление или нещо друго. Добре е да се обадите все пак на прекия си ръководител и да го информирате.
2. Това са вътрешнофирмени правила и тук не мога да ги коментирам.
3. След изтичането на майчинството се предполага, че ще се върнете на работа. Ако го направите - не е нужно са подавате молба, заявление или нещо друго. Добре е да се обадите все пак на прекия си ръководител и да го информирате.
8779
Данъци и счетоводство » Re: Необходимо ли е документиране на услуга домашен майстор
25.02.2014, 17:32Стокова разписка? Вие стока ли продавате/предавате?
Ако клиента не иска фактура - можете да издадете опис, количествено-стойностна сметка или приемо-предавателен протокол за извършените работи. С цел отчитане на вложените материали /ако Вие купувате част от тях/ е много важно да има описано какво точно е направено. Напр: Подмяна на водопроводни щрангове ППР 9 м. * 12 лв за м = 108 лв, Доставка и монтаж на спирателен кран 2 бр. * 8 лв = 16 лв и т.н.
Дори когато издавате фактура, но нямате място да опишете всички дейности, трябва да я придружите с подобен протокол.
Ако нямате подобни описи няма как да се свържат приходите и разходите. Дори да не ви ги търсят клиентите - правете си такива описи за Вас. И за счетоводителя
Ако не купувате материали - можете да издавате и по-опростени описи. Напр.: Боядисване на стени и тавани - 250 лв, настилка с теракот - 200 лв и т.н. Ако фиксирате стойността на услугата в началото - можете да подпишете един договор с клиента, където описвате какво, за колко пари и в какви срокове ще свършите.
Ако клиента не иска фактура - можете да издадете опис, количествено-стойностна сметка или приемо-предавателен протокол за извършените работи. С цел отчитане на вложените материали /ако Вие купувате част от тях/ е много важно да има описано какво точно е направено. Напр: Подмяна на водопроводни щрангове ППР 9 м. * 12 лв за м = 108 лв, Доставка и монтаж на спирателен кран 2 бр. * 8 лв = 16 лв и т.н.
Дори когато издавате фактура, но нямате място да опишете всички дейности, трябва да я придружите с подобен протокол.
Ако нямате подобни описи няма как да се свържат приходите и разходите. Дори да не ви ги търсят клиентите - правете си такива описи за Вас. И за счетоводителя
Ако не купувате материали - можете да издавате и по-опростени описи. Напр.: Боядисване на стени и тавани - 250 лв, настилка с теракот - 200 лв и т.н. Ако фиксирате стойността на услугата в началото - можете да подпишете един договор с клиента, където описвате какво, за колко пари и в какви срокове ще свършите.
8780
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Декларация 6 по новата програма
25.02.2014, 17:18Първо - проверете дали е сменен поредния номер на ик.дейност - т.12.3. После проверете какви работни дни сте вписали в т. 16