Така е.
Пропускате справката по чл.73, ал 6 от ЗДДФЛ до 28.02.26
И сумата 1077 не е задължителна :)
Цитат
 че ремонта е по проект и задължително ни изискват цялата сума да бъде заведена като отделен актив,
Това променя нещата. По проект правите каквото се изисква по проекта. Иначе пАри нЕма  :smile1:
По протокола разделяте кое за какво е. Какъв е проблема? Е, малко е трудоемко, но целта оправдава средствата :)
Ремонта, който описвате, има елементи свързани с повишаване на функционалността (подобрения), има и такива с които се възобновява първоначалната функционалност (текущи ремонти). От там и третирането на разходите трябва да е различно.
Поставянето на топлоизолация е подобрение и с него се увеличава стойността на сградата.
Пребоядисването, смяната на осветителни тела и т.н. са текущ ремонт и би трябвало да се отчетат като текущ разход. Независимо от стойността
За фотоволтаиците наистина е добре да са отделен актив, защото имат собствен "живот", друга амортизационна норма и т.н.
Климатиците не са ли си били отделени актив?
Подмяната на дограмата - според случая. Ако смяната на показателите е съществена - подобрение, ако заменяте ПВЦ с ПВЦ - ремонт
Може. Няма пречка. Щом така искат и това им е нужно
Единственото: този дето е на ТД да работи само в рамките на работното си време по ТД.
Защо още не намирам Наредбата за вписване в регистъра на заетостта?
Добре е да я има. Нещо повече - да е и в "Най-често ползвани".
В самата наредба има визуализация на ЕТЗ с подробни указания. Смятам, че ще е от полза в работата ни.

https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=223540
Аз ли не виждам, но в рубриката "Закони" на КиК инфо все още  липсва Наредба за вписване в регистъра на заетостта :(
И в Лекс не я видях. Само в ДВ от 02.08.2024.
Не мога да видя дали нещо е променяно.
Трудова книжка, УП.
Евентуално длъжностна характеристика за професионалния стаж
А за стажа от 01.06.2025 насам - каквото покаже :)
Вашата колежка ли пита или Вие?,
Колеги счетоводители ли сте, или колеги, работещи в друга област
Ако сте счетоводители, би трябвало да знаете, че за осигуряването пише в чл.4 и чл.6 на КСО и чл.40 на ЗЗО
Ако не сте мои колеги: за да извършва фризьорски услуги едно ФЛ рябва да е регистрирано или като занаятчия, или като упражнаяващ свободна професия, или да си регистрира фирма (ЕТ, ЕООД, ООД).
Осигуряването е според регистрацията, но при всички случаи минимумът е 27.8% (разпределени по фондове) от 1077 (поне през тая година) или 299-300 лв. Има и вариации нагоре. Освен ако по ТД не е осигурена на максимума
Според регистрацията може да трябва касов апарат, а може и да не трябва. Данъкът може да е патентен, по ЗДДФЛ или по ЗКПО.
И обезателно трябва да се консултира със счетоводител.
Моля!

ПП. Прегледах другите Ви въпроси - ДДС, ТРЗ.... и с една фризьорка не може да се оправите....  :hmmm: :hmmm:
Наредба за медицинската експертиза
Чл.6 (4) Когато временната неработоспособност е продължила повече от 6 месеца без прекъсване или 12 месеца с прекъсване в две предходни години и в годината на боледуването, отпускът се разрешава само след контролен преглед на ТЕЛК на всеки два месеца, при условие че са налице обективни признаци за възстановяване на работоспособността в следващите 6 месеца.
Доколкото знам, все още няма антоматична контрола за връзка между ЕТЗ и Д1.
Щом ЕТЗ е приет, очевидно и глобата няма да Ви начисляг автоматично.
Глоба може да има, ако Ви направят проверка и установят забавянето. И ако това е в рамките на давностния срок.

Е, когато си в нарушение,  винаги може да очакваш проблем. Колкото голяма или малка да е вероятността.
Що се каните да правите глупости?
Има ли КИ? - няма.
Има ли основание за съставяне на протокол по чл.117? - според мен няма.
Нали активът вече е изписан "на разход"? Т.е. вложен е, употребен е, няма го вече. Какъв брак на нещо, дето вече го няма?
А на сторно КБ пише ли някъде, че е издадена на фирмата Ви?
Декларацията не е приета. Няма какво да коригирате.  Подавате редовна Д1
Благодаря.

Имате ли някакви становища на НАП или практика ?

Какво друго становище, освен указанията за попълване на ГДД и таблици 1 и 2.
Колкото до практиката, тя е съобразена с тези указания. Дала съм Ви примери и обяснения точно според практиката. Пък и според теорията .
Пак повтарям: разграничете начина за определяне на данъка (по ЗМДТ) и "облагаемия доход", който се изчислява по  ЗДДФЛ и се ползва само като "годишен осигурителен доход" и само за целите на осигуряването
 тази промяна може да се извърши сега с подаване на ОКД5 и се отбележи пенсионер съм и желая...за всички осигурени рискове - да
като се зачетох в наредбата /чл.1, ал.6/, вече не съм толкова убедена че трябва ОКД5, след като няма прекъсване на дейност  :hmmm:
 тази промяна може да се извърши сега с подаване на ОКД5 и се отбележи пенсионер съм и желая...за всички осигурени рискове - да
обезщетението за вр.нетрудоспособност се придобива след 6 месеца осигуряване на високия процент? - не. Шестте месеца са от началото на осигурителния му стаж и вероятно ги има. Сега му трябва поне 1 ден в осигуряване с ОЗМ преди болничния
И обезателно подпис  на този, дето е извършил анулирането и печат
Да бяхте погледнали КСО? Или наредбата?
Отговор: авансово - на едното , в края на годината изравнява върху дохода от всички основания.
Ако искате - вярвайте ми
И когато от съвсем скоро водиш ТРЗ и всеки втори идва и ти казва, че се е светвал с някого , просо не знаеш какво да правиш.
Хубаво, че се е съветвал. Ако си съгласна със "съвета", слушаш и изпълняваш. Ако не си съгласна, казваш: "Тук работим със закони и документи. Нека Вашият познат/приятел/адвокат цъде така добър и да посочи къде точно пише това, което твърди- закон, член, алинея."
Никой не се е родил научен, никой не знае всичко, но това не е заведение за обществено хранене, на клиента винаги да има право
Интересно е фирмите с фиктивни касови наличности как ще си изчистят левовете.
Кои му е интересното? Също толкова фиктивно ще дадат левове на подотчетни лица да ги обменят и ще зи заприходят евро