Критерии трябва да бъде брой продадени вещи за годината и общо приходи . Например 100 пратки или 5000 лева. Макар че някой ако си продаде професионалният фотоапарат за 5000 лева и ще трябва да му плаща данък.
Критетият е бройка продажби. Ако сте продал един фотоапарат за 5000 лв може да твърдите, че е старият Ви апарат. Ако продадете 5 фотоапарата по 200 лв, това си е търговия. Ако всяка година продавате по един фотоапарат, също може да се тълкува като търговия.
 А ако не е регистриран и не плаща няма, или някаква минимална по възраст ще му дадат ? Което звучи справедливо.
Кое звучи справедливо? Да не внася осигуровки, а да получава пенсия? Макар и минимална. Не! Това не е справедливо!
И тъй като съм на кеф - ще Ви посоча и още един проблем, следствие Вашето нехайство - за начина на плащане по граждански договор /документиране, удръжки за данък и осигуровки, авансово внасяне на данъка и т.н./ има голямо значение дали сте били осигурен по трудов договор, самоосигуряващ се или безработен.

Няма да питам защо като фирмата няма дейност или има някаква, но Вие не участвате в тази дейност, защо се самоосигурявате? Вноските за самоосигуряване са за Ваша сметка и колкото и лоша да е комуникацията, един ден ще трябва да ги връщате, ако до сега не сте ги дали.
И на Вас не Ви липсват опити за сарказъм, но не познахте - съвсем съм на кеф. Кефя се на слънцето, на цветята, на пчеличките, играя си с кучето и почивам след като съм си свършила работата за този месец.

А това, което не ми беше ясно във Вашата ситуация е не защо е станало, а как са станали неща, които би трябвало да стават със Ваше съгласие или поне след писменото Ви уведомяване /прекратяване на трудов договор/ или само по Ваш избор и с Ваш подпис /начало и вид на самоосигуряване/.
И още един жокер  - внасяните пари по Вашето /само/осигуряване, без декларация за начало на самоосигуряване и да е подавана Декларация 1, са отишли ... никъде. Най-вероятно стоят неразпределени по нечия партида /Вашата или на фирмата/. Докато счетоводителят на фирмата не вкара нещата в ред, няма никакъв ефект от тези вноски.

Подценили сте много неща и някой е забъpкал сериозна каша от Ваше име и за Ваша сметка. Оправяйте се.
В сайта на НАП и а указание за данъчното облагане на приходи като Вашите.
http://www.nap.bg/page?id=704

Май е по-изгодно да си регнете едно ЕООД
Най-добре провери отново всички цифри. Особено в т.14 и 15
Между другото от 24,02-до 28,02 са работни 3 дни.

ПП Отново пробвах с програмата на НАП. Оказва се че приема както с 0388, така и с 0488 за периода 24-28.02. Защо и как - не мога да кажа :(
Струва ми се , че следва да запишете не 0488 , а 1488 .
Не си права. Откакто т.16 вече е в 4 позиции,  не се попълва "0" или "1" за пълен или непълен месец. "04" са дните.
Тези декларации самостоятелно ли ги подавате или в комплект с декларациите за м. 03? Ако е в комп.ект - да не би грешката да е в някоя друга Д1?
Не виждам грешка.
Попълвам Д1 с програмата на НАД точно по начина,  който описвате. Създавам файл и го проверявам пак с програмата на НАП - пише, че го приема.
Не мога да разбера - съдружник сте, а не знаете какво става във фирмата Ви. Не знаете, че трудовия Ви договор е прекратен, не знаете, че не получавате заплата от една година насам... Говорите с някакъв човек, дето нищо не знае, питате тяхната (?!?) счетоводителка, която е правила нещо за Вашето осигуряване без Ваше знание... И на края питате нас, дето въобще не познаваме Вашия случай, какво да правите?
Отговор: намерете счетоводителят на Вашата фирма (тази в която сте съдружник, в която сте работил и където още Ви "осигуряват на минималния доход") и я принудете да оправи нещата.
Единственото, което мога да кажа, че ако сте осигурен като съдружник, сам не можете да си подадете Д1. Трябва да е чрез фирмата.
И си извадете ПИК от НАП!
Колко Д1 попълвате? Трябва да са две. С една няма да стане.
И какъв код попълвате в т.12?
По тези данни - има прво на обезщетение, но на минималното.
Които се отнасят за периода от януари до декември.
Няма значение плащането.
При нас имаме служителка на допълнителен трудов договор по чл. 111 от КТ на 2-часов работен ден. През 2017 и 2018 г. е в платен отпуск по майчинство. Колко платен отпуск й се полага след изтичане на отпуска по майчинство?
По 5 работни дни на година.
Не се страхувам от задължения, нито от правила.
Когато има правила по-лесно се работи.
Страхувам се от "интерпретации".
От неясни текстове, които дават възможност за интепретация, която със сигурност те вкарва в "ситуация".
По-точно изказване не съм срещала!
Да! Трябват правила, а не интерпретации!

Не мога да имам друга мотивация, освен страха от глоба, защото виждам какво става със задълженията по ЗБУТ и СТМ. При проверка рядко или никак не отчитат факта, че са осигурени безопасни условия на труд (работно облекло, предпазни средства, парапети, битови условия, напитки...), а глобяват, че няма оценка на риска за работните места на конкретния обект, а е представена такава  за идентичен обект, че няма окачена табела за евакуационен изход в строяща се сграда без стени и т.н.
Сега нещата изглеждат точно така - на всякъде обясняват, че трябва да имаме написани регистри, оценки, правила и т.н., а се неглижират конкретните действия по предотвратяване изтичането на ЛД. Ако съм заключила трудовите досиета в метална каса и сън включила СОТ, но не съм завела регистър на ЛД и нахлуят крадци, разбият касата и разпилеят досиетата (ЛД) по целия квартал, тогава какво ще стане? Ще ме глобят, че нямам регистър. Все едно, че ако имах, той щеше да спре крадците :(
Ето така виждам бъдещето и се ядосвам....

ПП А какво ще стане с потока ЛД, който изтича от ТР? Не поток, а пълноводна река.

Съжалявам, че ви занимавам с лични проблеми и ви заливам с негативизъм.
Нали обаче не трябва да става за сметка на увеличаване тази на счетоводителя без да му е това работа. Ние май така се срастнахме с бизнеса все едно е лично наш.
Накрая пак така ще стане де - всеки ще вдигне рамене - само ние не. Чак и рима има.
Права си, но аз наистина съм срастната с бизнеса, защото си е мой /е, 30% от него ;)/. Може би за това съм по-чувствителна към всеки административно наложен разход. При това разход, направен не с цел бъдещ приход или полза, а само поради страх от глоба.
Платих си за семинари изслушах един съкратен прочит на регламента и разяснения за нещата, които са ясни.  Опитах се да задам практически въпроси - получих цитати, от които нищо ново и нужно не разбрах. Единственото полезно нещо беше кафе-паузата и разговорите с колеги.
В тази тема има много повече полезни неща, при това съвсем безплатни.
Надявам се да има и още.
Аз много се надявам фирмите и бизнесът като цяло да осъзнаят важността на ситуацията и да се обърнат към адвокати за компетентна реакция по отношение на необходимата документация по въпроса.
Айде сега да плащаме и на Служба по личните данни да плащаме :( Не ни стига СТМ :(
Нали ще се намалява административната тежест на бизнеса?

Аз мисля, че държавните институции, во главе с КЗЛ, да излязат с някакви указания за изискуемия минимум документи и действия, както и за минималното съдържание на документите.
Явно фирмите, обработващи данните на по 10-15 работника и фирмите, обтаботващи данни на 2000 души не са равнопоставени. Би трябвало да има и разлика в изискванията. Лично мен ме интересува какво трябва да направя, ако имам няколко работника, събирам само данните, нужни за НАП, НОИ, ИТ и ЧСИ и съм единствената, която оперира с тези ЛД?
ГФО - не, но  декларация за неактивност -да.
ГДД - не, но не съм сигурна.
Д6 - да.
Благодаря! А процентите за довнасяне за здравните са 4.8% или 8%. И съответно за ДОО по-ниския процент-само за пенсии?
8% здравни
ДОО - на процента, по който се е самоосигурявал през годината/нисък или висок/