Именно.
Всичко е възможно под слънцето :)
Един горд собственик на ЕООД с 2 лв капитал много държеше отрочето му да е назначено на длъжност "изпълнителен директор", щото било "по-така". Обясних, че тази длъжност е предвидена за АД с двустепенна форма на управление, но с радио не се спори.
А управителя не трябва ли да се впише? Не самия договор, а името на управляващия
(Не че разбирам как ЕТ ще има управител, но все пак...)
Може.
Може. Например чрез прокурист. С всичките вписвания, осигуровки и т.н.
Не разбирам от касови апарати и ПОС терминали,  но си мисля, че като продавам моя  стока, парите трябва да постъпят или в моята каса (при плащане в брой) или по моята сметка (при плащане с карта) , за което издавам касов бон.
При Вас парите, за които сте издали касов бон, са постъпили по чужда сметка и сега си ги искате. Не е ли трябвало предварително да се разберете как ще се третира услугата "ползване на чужда сметка"?
Такава Д1 без отработени дни и без осиг.доход няма да мине в системата на НАП.
След като 01.11 е понеделник, то последния ден в осигуряване е бил 29.10 (петък) и би било редно това да е записано в Д1. Не е проблем да напишете и 31.10. Лично аз бих го направила така.
За самата заповед: зависи какво е основанието за прекратяване. Ако не е срочен ТД, който трябва да приключи задължително считано от 01.11., датата "считано от" може да е 30.10., 31.10, 01.11 или 02.11. Ефектът е един и същ. Аз бих предпочела "считано от 01.11"
Какво означава "до началото на м. септември"? До 01.09. вкл. или до 31.08. вкл.?
КТ
чл.350
(2) Когато трудовата книжка бъде изгубена по вина на работодателя, по искане на работника или служителя се издава нова трудова книжка от съответната инспекция по труда. В този случай работодателят представя на инспекцията по труда необходимите данни от предишните работодатели.

ПП Щом стажът е от 2006 г. насам и ако го има в персоналния регистър, не би трябвало да е проблем. Проблем ще възникне когато трябва да доказвате стаж при бъдещ работодател, при регистриране на борсата и т.н. където все още се изисква трудова книжка
Физическо лице отдава имот под наем, регистрирано е по чл.97А, в регистър БУЛСТАТ, както и подадено ОКД-5.
В този случай отдаването под наем е по занятие.
След като наемът е бил основание за регистрация като СОЛ, то Ако продължи да подава ДДС декларации със съответно протоколи за фактурите от Букинг си е дейност, подлежаща на осигуряване.
Смятам, че няма да има проблем с майчинството, което ще получава по ТД, единствено ако като СОЛ е без ОЗМ

В края на краищата бих пуснала едно писмено запитване към НОИ.
А това "Помощ в подкрепа на ликвидността на земеделски стопани за преодоляване на негативното икономическо въздействие на COVID-19" облагаем доход ли е?
Не виждам как ще "назначите" друго лице за извършването на дейността "отдаване под наем" на Вашия собствен имот. По-точно - можете да си назначите такова лице, но прихода ще си е Ваш, а не на това лице.
Имаше някакви разяснения дали "отдаването под наем" е трудова дейност или не, но Вие сте се регистрирали именно за такава дейност...
Според мен е облагаем доход, както всички други държавни помощи.
Все пак изчакайте и други мнения
Няма значение.
Изисква се:
- в 7 дневен срок от дапочнане на работата, за която подлежи на задължително осигуряване, да подаде заявление в НОИ за спиране на обезщетението
- да работи по-малко от 12 месеца
- в 7 дневен срок от прекратяване на ТД да се регистрира в Агенцията по заетостта
Е, не се плаща остатъка от обезщетението цели 12 месеца, а само толкова, колкото са останали от вече определеното обезщетение :)
Това, за максималното прекъсване на обезщетението поради работа по ТД до 12 месеца е откакто изискването за отпускане на обезщетение за безработица стана 12 месеца с осигуровки за безработица от последните 18. Преди, когато се изискваше 9 от 15, остатъка от обезщетението можеше да се ползва, ако прекъсването за работа по ТД беше до 9 месеца.
А осъществявате ли някаква дейност във второто дружество? Ако "да", то подлежите на осигуряване според упражняваната дейност. Заплащането на положения от собственика труд не е задължително изискване при самоосигуряването.
1. С НПР. А догодина -както реши и зависи дали подаде заявление, че ще се облага като ЕТ
2.1. Да. Ако е избрал такова облагане.
2.2. ЗП е освободен от изравняване на осигуровките само за доходите от непреработена селскостопанската продукция.  За всички други доходи прави изравняване. Това не зависи от регистрацията по ДДС
Щом се осигурява само за пенсия, има ли право на тези 15 дни като СОЛ?
Може с ДС. То по друг начин няма и как да стане - трябва съгласието на двете страни.
Не, не се подава уведомление в НАП
Благодаря! В декл 6 с код К записвам сумата, с която се намалява /например минус/ -/120.00/ или новата сума на коригираните декл 1.
Изписвате вярната сума, а не само намалението.
И не само тази, която е резултат от коригираните Д1, а коригираната (вярната) стойност на цялото месечно задължение на фирмата.
може ли да му пусна ДУК във фирмата ЕООД - може. Ако собственика така реши.
трябва ли да му прекратя самоосигуряването в ЕТ-то - ако е спррял дейността си в ЕТ-то - да
или мога да посоча, че е осиг. на максимален осигурителен доход  - къде да го посочите?
да му подавам декл.1 без стойности - зависи за какви осигурителни рискове се самоосигурява. И не съвсем без стойности :) все нещо се пише в тези Д!