4761
Няма срок за подаване на молбата. Такъв може да е определен във Вътрешните правила на фирмата.
Работодтелят няма задължение да разреши отпуска, ако реши, че точно в този период сте му нужна..
Работодтелят няма задължение да разреши отпуска, ако реши, че точно в този период сте му нужна..
4762
Данъци и счетоводство » Re: Относно публикуване на ГФО - инф.от НАП
16.06.2016, 07:15В съобщението има едни синички "тук". Натиснете ги.
4763
Данъци и счетоводство » Re: Банкова сметка ТР
15.06.2016, 20:14Сметката е една за цялата страна и е същата, както миналата година.
Виж тук на стр.3
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,3025.40.html
Виж тук на стр.3
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,3025.40.html
4764
ТРЗ и осигуряване » Re: Срок за издаване бележка доход за детски
15.06.2016, 15:03Кодекс на труда
Задължение на работодателя за издаване на документи
Чл. 128а. (Нов - ДВ, бр. 108 от 2008 г.) (1) По писмено искане на работника или служителя работодателят е длъжен да му издаде и предостави необходимите документи, удостоверяващи факти, свързани с трудовото правоотношение, в 14-дневен срок от искането.
В служебната бележка се вписват доходите, ПЛАТЕНИ до последния месец преди издаването, следователно работодателят вече има нужната информация. Не трябва нищо да смята или да изчаква.
Задължение на работодателя за издаване на документи
Чл. 128а. (Нов - ДВ, бр. 108 от 2008 г.) (1) По писмено искане на работника или служителя работодателят е длъжен да му издаде и предостави необходимите документи, удостоверяващи факти, свързани с трудовото правоотношение, в 14-дневен срок от искането.
В служебната бележка се вписват доходите, ПЛАТЕНИ до последния месец преди издаването, следователно работодателят вече има нужната информация. Не трябва нищо да смята или да изчаква.
4765
Данъци и счетоводство » Re: Гфо
15.06.2016, 12:42Толкова твърдо "не"?Не
И защо счетоводител в счетоводната кантора не може да бъде съставил на отчетите на клиентите? Никъде не се посочва образованието и стажа на този счетоводител

4766
Данъци и счетоводство » Re: Заприходяване на ДМА
15.06.2016, 12:15Въпрос на документооборот.Това е точно така .Въпросът ми е освен протокола за въвеждане в експлоатация трябва ли да се състави и акт за придобиване на ДМА
Ако не сте бюджетно или друго предприятие с по-специфични правила, защо Ви е акт за придобиване на ДМА? Нали си имате фактура за покупката?
4767
ТРЗ и осигуряване » Re: Изчисляване на полагащ се платен годишен отпуск
15.06.2016, 12:13От мен - нищо. През м. юли няма отработени 10 дни /или половин месец - не помня как беше записано в наредбата/
А може и да бъркам...
А може и да бъркам...
4768
Данъци и счетоводство » Re: Заприходяване на ДМА
15.06.2016, 11:58Защо да не може? Може да се ползва с друга комптърна конфигурация, може да се подмени по-рано... Дали ще го отчетете като отделен ДМА /ако е над прага на същественост/, ще го отчетете като разход /ако е под прага/ или ще го включите в общ актив "компютър с монитор" е въпрос на вкус и сметки.Дали може мониторът да съществува самостоятелно без компютърната конфигурация ?
4769
Данъци и счетоводство » Re: ДУБЛИРАНА ФАКТУРА в Дневник Покупки Спр.Декл.ДДС
15.06.2016, 11:41Дали фактурата е платена или не платена, няма значение. От значение е факта, че сте издали две фактури с един и същи номер и едната не е отразена в дневника Ви за продажби.
Трябва да анулирате едната фактура заради техническата грешка, да издадете протокол за анулирането и нова фактура.
Ако настина имате две сделки и контрагент А има реална фактура.
Трябва да анулирате едната фактура заради техническата грешка, да издадете протокол за анулирането и нова фактура.
Ако настина имате две сделки и контрагент А има реална фактура.
4770
Данъци и счетоводство » Re: Ограничения в плащането в брой-помогнете
15.06.2016, 11:18Това че са две фактури ИЗОБЩО не означава, че сделките са две. Явно правите разлика между сделка и плащане. Ако имате с клиента някакъв договор за определено количество стоки с обща цена 10001 лв, и всеки ден пускате фактури за по 5 лева в брой, ще сте в нарушение. Има една сделка над 10 хил. , независимо от многото плащанияПо принцип се консултирах и с одиторска фирма,казаха ми че фактурите са пуснати в два различни дни и се предполага ,че са две отделни сделки,.....
Отделен е въпроса ,че те пак могат да се заядат ,че сделката е една и съща,
Ако клиентът влезе в магазина Ви в 8 часа и си купи телевизор за 5000 лв, след това около обед се върне и си купи хладилник за 4000, а привечер се сети, че му трябва печка от 3000 и плати всяка покупка в брой, всичко си е наред. Има три отделни сделки в един ден.
4771
ТРЗ и осигуряване » Re: декл обр 1 и обр 6 за личен труд на съдружник в оод
14.06.2016, 14:21Да - подават се
?!? - какъв е въпроса?
?!? - какъв е въпроса?
4772
Данъци и счетоводство » Re: Грешен превод
13.06.2016, 23:46Всичко зависи от договора между двете фирми /писмен или устен/. Ако преводът е аванс, ще трябва да издадете фактура за цялата сума. Ако плащането е за конкретна доставка, ще върнете парите. Сигурно има и други комбинации според договора.
Това с фактура+кредитно нещо не го схванах. Мирише ми на "спасяване" на ДДС...
Това с фактура+кредитно нещо не го схванах. Мирише ми на "спасяване" на ДДС...
4773
Данъци и счетоводство » Re: Подизпълнител
13.06.2016, 00:03А защо не?
4774
ТРЗ и осигуряване » Re: Осигуровки и доходи от наем
11.06.2016, 12:27Дохода от наем не е осигурителен доход и не внасяте осигуровки върху него.
Само безработните /самоосигуряващи се по смисъла на ЗЗО/ внасят здравни осигуровки върху наема при годишното изравняване на осигуровките.
Само безработните /самоосигуряващи се по смисъла на ЗЗО/ внасят здравни осигуровки върху наема при годишното изравняване на осигуровките.
4775
Безплатни онлайн приложения » Re: Калкулатор: Трудов договор по чл.114 КТ
09.06.2016, 13:10Защо да отпадат? Нали вече и по чл. 114 се внасят осигуровки за всичко?Този калкулатор ми дава същите суми, каквито дава и този за нормалния трудов договор - не знам защо така. Нали трябва да отпаднат процентите за нетрудоспособност.
Или аз бъркам?
4776
Данъци и счетоводство » Re: минималната работна заплата
09.06.2016, 11:06Ако питате за м. май - 165,64 лвСътрудникът е на трудов договор. Трета категория труд. Минимален осигурителен доход по длъжността е 545 лв. В договора е посочена заплата - 420 лв. Сътрудникът е отработил 10 дни за месец. Колко трябва да получи на ръка ?
благодаря!
Ако е за април - 157,36 лв
И това, ако няма добавка за прослужено време.
Не питайте как съм сметнала. Няма да Ви отговоря. Четете!!!
4777
Данъци и счетоводство » Re: минималната работна заплата
09.06.2016, 10:30А колко отработени дни има този Ваш сътрудник? При какъв работен ден? Каква е длъжността му и какъв е МОД за тази длъжност? Какво е посочено в ТД за заплата в случайте, когато през месеца не му осигурявате работа?
Какво бихте начислили и платили, ако работникът беше изработил 420 лв? Какви удръжки щяхте да направите?
И пак да попитам: сигурни ли сте, че този сътрудник е на трудов договор?
Въпросите станаха много, но се опитах да Ви насоча какво да гледате. Повече не мога да Ви помогна. И едва ли някой може.
Какво бихте начислили и платили, ако работникът беше изработил 420 лв? Какви удръжки щяхте да направите?
И пак да попитам: сигурни ли сте, че този сътрудник е на трудов договор?
Въпросите станаха много, но се опитах да Ви насоча какво да гледате. Повече не мога да Ви помогна. И едва ли някой може.
4778
Данъци и счетоводство » Re: вноски с нулев доход
08.06.2016, 16:30Цял месец е ходил на работа и не е заработил нищо? Няма ли гарантирана поне минимална заплата?Сътрудникът е на трудов договор.Начин на плащане - на свършена работа. За месец той нищо не е заработил. Основно месечно възнаграждение - 140 лв. Трябва ли да се плащат (12.60%, 4.8%, 0.4%, 9.7%, 3.2%) и данък (10%)?
Извинете за любопитството, но Вашата компания съобразява ли се с българското законодателство?
С българския език явно не се съобразява....
4779
ТРЗ и осигуряване » Re: Граждански договор-осигурителен доход
07.06.2016, 12:37Според мен, ако дейността по ГД съвпада с дейността, за която е регистриран по БУЛСТАТ, има задължение за самоосигуряване
4780
Данъци и счетоводство » Re: Материален интерес и нотариален акт
07.06.2016, 12:09Данъчна основа за какво? За ДДС, за ЗМДТ във връзка с продажбата, за МДТ при определяне на годишния данък и такса смет, за облагане дохода на ФЛ-продавач /ако има такъв/? Според мен в посочения ред сумите са: 130000+някои такси, 130000, 130000 или 60000, 130000-разходите за придобиване-10%НПРКаква трябва да бъде данъчната основа -това е въпросът?
Колкото до материалния интерес за изчисляване на нотариалните такси -явно нотариусът е решил, че е 150000.