. Просто това е едно от правомощията на Общото събрания съгласно чл.137 ал.1 т.5 от ТЗ .
Това правомощие не се ли прилага само при освобождаване на управителя?
За цялата им дейност?
 :hmmm: Странна практика, като се има предвид, че гаранциите за някои стоки и услуги са 2, 3 или пове години, че проверки и ревизии се правят за 5-6 години назад, ....
Да, болничния се брои за трудов и за осигурителен стаж. Ще започнат да Ви плащат обезщетение, след като направите 6 месеца ОСИГУРИТЕЛЕН стаж. Ако трудовия Ви договор е на 8 часа, то от 15.05.2017 трябва да получавате обезщетение за болничния (ако в това време нямате някоя "дупка" в стажа)
А какво значи освобождаване на управителите от отговорност?
От каква отговорност ще ги освобождавате? Кой ще ги освобождава? Какво общо има това с приемането на ГФО?
Ще прекратявате договорите с тези управители ли?
Е, при капитал 10 000 няма начин баланса да е нулев :)
В пасива трябва да има 'собствен капитал' и нещо в актива (пари, материали, ДМА) за 10 хил. Или някакви задължения, някакви вземания...
Този въпрос не беше ли задаван и другаде?
За времето , зачетено за стаж, се подава Д1 с попълнена т.16 и без посочен доход в т.27. Поне така са ми обяснили и така съм подавала.
За времето, незачетено за стаж не се подава Д1.
И, разбира се, щом е пенсионер не се внасят ЗО.
Счетоводните сметки нямат значение. Описвате каквото имате в наличност  и за което имате фактура с начислен ДДС.
Подава се само за времето, зачетено за стаж. С попълнена т.16 и без т.27 и 28.
Поне мен ме накараха да го направя така, макар че не виждам смисъл....
1.1.  Трудовият стаж при предходния работодател може за бъде нанесен и след този от настоящия.
1,2, Ако стажът е след 1997 г, не би трябвало да има проблем.
2. Трудовият стаж не е от значение за пенсионирането. Важен е осигуртелния стаж. Ако става въпрос за стаж при непърно работно време /особено след 2000 г. /, то би трябвало да имате УП3 за този период.
Добре е все пак в ТК да е нанесен трудовия стаж, както е по правилата. Обърнете се към бившия работодател за корекция.
  а на 15 плащаме ДДС

На 15-ти? И всеки месец ли така?
 Трябва ли да прекъсвам самоосигуряването или не след като ще минат на ТД?
Ако правилно съм разбрала - остава си самоосигуряването на 460 лв. плюс осигуровката по трудовия договор. :blush:
Няма значение, че са вписани като управители. Има значение дали наистина управляват. Ако те си работят само по ТД (няма значение осиг. доход, щом е под максимума), а третия управител подписва всички документи, може да прекратят самоосигуряването
Значи трудов договор на друга длъжност  различна от управител.
На друга длъжност може.
Ако освен работата по трудовия договор И управляват, то за правлението трябва да се осигуряват /СОЛ или ДУ - според случая/.
Изобщо - за всяка дейност трябва да има осигуряване :) Само като СОЛове могат да вършат всичко слещу една осигуровка ;)
Eх, тези програми....Явно са разработвани от хора, дето нямат понятие от българското законодателство. ТД на ЕТ със самият себе си е юридически абсурд. То и "ТД за управление и контрол" е също толкова абсурдно. Или е ТД, или е договор по ЗЗД. Или е за управление, или е за контрол.
Явно по финансираните програми се изискват финансирани глупости. Изчакайте мнението на някой колега, който се е сблъскал с проблема и е успял да заобиколи закона и да спази изискванията на програмата.
Щом 20.06.2014 е бил първия работен ден, то 19.06.2017 трябва да е последния
Няма бланка. Няма законово основание за такава декларация.
Все пак накарайте го да подпише. Най-малкото за да не каже, че Вие сте я изгубили. Не поставяйте декларацията в досието, а някъде отделно. Може някой проверяващ да се подразни :)
Поискайте и декларация, че няма друг ТД. И нея сложете при първата.
Обяснете ще признаета правото на болничен и отпуска след 6 (8) месеца работа при Вас.
Изтривате
Може
Моля
има (вече!) назначен 1 работник. - значи фирмата (вече!) има дейност и Вие сте (били!) длъжен да се регистрирате (поне) като самоосигуряващо се лице и да внасяте минимум здравни осигуровки. Освен това трябва да подавате Д1 за Вас и работничката всеки месец. Един договор със счетоводител би спестил много проблеми както на Вас, така и на бъдещата майка.
Скъпи Павел, раждането и отглеждането на дете НИКОГА не трябва да се нарича кошмар! Колкото и да не е леко да свързвате двата края.
Доброто в случая е, че сте здрав и можете да работите.  Някои са преминали и през ситуацията социално майчинство + безработен и болен /нетрудоспособен/ баща +  нарастваща инфлация. Е, оцелели сме. :wink1:
n_alex76, не мога да оценя дали това , дето си го направила е правилно или не. Ти си знаеш. Явно за теб е било по-важно /или по-необходимо/  да ходиш на работа. Проблемът на Павел, е че съпругата му не трябва да се връща на работа. Т.е. - хем тя да не работи, хем той да взема майчинство. Ей това не виждам как може да стане.
Така де, трябва да я издаде наемодателя, но на Вас нищо не Ви пречи да я съставите и представите за подпис.