А е тряввало, ако сте клащали наема. Непознаването на закона не Ви освобождава от спазването му и от глобите за неспазването.
Сега си подайте Д55 с глобите и си платете данъка с лихвите.

И си наемете счетоводител. По-евтино ще излезе.
Хем самоосигуряващо се лицЕ /единствено число!/, хем сте /множествено число!/. Как става така?
Иначе: Щом сте СОЛ и плащате наем на ФЛ, трябва да държате и внасяте данък  и да подавате декларация по чл.55. Изключение - сумите, платени през четвъртото тримсечие И писмено желание на наемодателя.

ПП  Икономията от счетоводител обикновено се оказва лоша икономия.
Сътрудник си е взел неплатен отпуск за цял месец. Какво сме длъжни да му заплатим ние? Колко сме длъжни да заплатим от данъците и осигоровките?
За същия човек ли става въпрос?
И "сътрудника" на трудов договор ли е?
Колкото до осигуровките - ЗЗО, чл.40.

В края на краищата - кой пита - "сътрудника", шефа, счетоводителя, ТРЗ... ?
Щом е на трудов договор ще трябва да има и осигуровки и данък. Още повече - за осигуровките трябва да се съобразите с минималния осигурителен праг за длъжността, пропорционално на работното време по ТД, а за възнаграждението - с минималната месечна работна заплата за страната.

Какво значи "в този месец - доход не е отчетен" ? Служителят бил ли е на работа? Или е ползвал отпуск?
Предстои ми покупка на фирмен лаптоп. Ще се ползва предимно за служебни цели, но няма да стои заключен в офиса от 19 до 09 часа :) . Какво ми предстои във връзка с новите данъци:
- да върна част от ползвания данъчен кредит /или да не го ползвам целия/. Колко трябва да върна? 20%? По-малко? Няма да стоя с хронометър и да засичал точно колко минути на ден служителят си проверява личната поща :(
- как технически става самото "връщане" на частта от ДК? Само със СД или... /е, това май ще трябва да го прочета в закона/
- в края на годината с ГДД плащам 10% данък върху 20% от отчетените разходи, свързани с ползването на този лаптоп /вероятно само амортизация/. Как да отделя каква част от месечната такса за интернет е отишла за този лаптоп, при положение че имаме няколко служебни компютъра /стационарни/ и един рутер?

И един по-практичен въпрос - мога ли да "преценя" че въросния лаптоп се ползва САМО за служебни нужди и да не се занимавам с простотии. Как при проверка може да се докаже лично ползване, ако се ограничи запомнянето на лични файлове и при влизането на проверяващия нашият служител не си рови из фейсбука?
Пише се заплатата по договора. Информацията няма никакво значение.
ТД със срок на изпитване сам по себе си не е срочен договор. Информацията за срока на изпитване не се посочва в уведомлението. Самият ТД може да е безсрочен със срок на изпитване ( код 01) или срочен със срок на изпитване ( код 02, 03 и т.н.)
Срокът на договора се посочва само при код 02.
По-евтино ще излезе нов подпис. Пък и по-разумно.
Това е лично мнение и можете да не се съобразите с него.
Към този момент не дължите допълнителни осигуровки. Ще дължите такива при годишното изравняване. Евентуално.
За данъка - вижте ЗДДФЛ и чл.55
За документа, който ще издадете - не е задължително да е фактура.

Най-добре говорете със счетоводителя си. Ако няматв такъв - жалко.
Всеки може да предостави някакво ЕГН, но дали това ЕГН е на този човек или не....
Имах подобен случай. Назначих едно момче само по ЕГН с уговорката да си извади лична карта по бързата процедура. Той се съгласи и до там. Не видях нито лична карта, нито друг документ, а на втората седмица не видях и работника.  Не видях и една бормашина и няколко по-дребни инструменти.
В крайна сметка анулираз договора и заличих уведомлението
Теоритично може да бъде на непълно работно време или за определени дни в месеца. Щом е на ТД, може да ползва всички облаги на КТ, но трябва да се съобразява и с ограниченията на този кодекс. Например да работи САМО в определеното работно време или определените дни. Ако подпише документ по друго време, ще е проблем. Недай боже да го потърсят за сделка или за проверка в неработно време/неработен ден. Или от ИТ да го хванат, че работи по това време....
Аз няма да питам кой ще управлява докато управителя не е на рбота, но други ще питат...
Съгласен съм с ХХХХХ и така го прилагам, но ако погледнем буквално пише "след ползуване на платения годишен отпуск в пълен размер"...? :)
А дали няма и друг текст в наредбата или КТ?
Точно в цитираната разпоредба си попадате. Нямте основание да искате връщане на пари /удръжки от заплатата/. Единственото, което можете и трябва да направите, е да издадете служебна бележка на бившия работник за размера на ползвания отпуск. Бъдещият му работодател ще му отпусне два дни по-малко отпуск.
Не съм видяла още договора, може и да има разделение, не знам, но ако няма то се съмнявам, че служителят ще може да поставя условия. Просто исках да съм по-наясно с това как следва да се осигурява и какво да се подава за да не изпусна срока за подаване на декларацията за самоосигуряване, ако забавят подписването на договора.
Не сте видяла договора, но упорито използвате термина "служител". А преди това "работодател". Успоредно с това говорите за авторски права, за самоосигуряване и т.н.
Вземете се в ръце! Горната терминология може да докара на "работодателя" глоба от 1500 до 15000 лв!
Явно става въпрос за т.нар. граждански договор, където има възложител и изпълнител, краен продукт, срок и други, но няма работно време, работно място и трудова дисциплина.
За продажбата на меда - няма значение ФЛ или ЕООД. За да прпдавате мед на краен потребител, трябва да се регистрирате по наредбата за продажба на храни от животински произход /или каквото  да е точното наименование/. Колкото до данъчното облагане на прихода - всичко е въпрос на конкретни сметки. Говорете за това с Вашия счеъоводител.
Ясно , той си ме е водил на работа, всъщност аз съм взела заплата за този ден. Но в НОИ при осн. ми работодател има отбелязан този ден като болничен, а при вторият не. Благодаря!!!
Хем сте била болна, хем сте била на работа при втория работодател? Хубава работа! Сама сте си създала проблем. Рано или късно, дори чак при пенсионирането Ви, проблемът ще блестне в цялата си прелест. Колкото по-късно, толкова по-трудно ще се оправи.
Разберете се с втория работодател да оформи този ден като неприсъствен. Най-добре като неплатен отпуск.
Здравейте, имам нужда от помощ и разяснение по тази тема. Рабатя при2 работодателя, но забравих да си поискам болн. Лист за втория раб. , койго е от 5.8.2016г. , а лич. Лекар ми откозва да даде, че бил мин. Месеца, но осн. Ми работодател ми го изплати във сегашната ми заплата . Какво след сега? Благодаря ви предварителна.
Ако успях правилно да разбера от многото съкращения: Не сте представил болничен пред втория работодател. В такъв случай и болничният при първия работодател няма да бъде изплатен от НОИ. Оправяйте се с лекаря.
Как се подава декл. 1 и 6 на човек осигуряван на максимума?
Никак?
Два въпроса и от мен:
Как се подават Д1 и Д6 само с нули?
Как се уволнява човек по ГД?
Не можете да издадете нова ТК. Издава се само от ИТ по определен ред. Вижте КТ.
Стажът за "клас" зачитате само от представена ТК или представено УП.
И аз не разбрах: услугата е м.3-4.2016, а Д1 е за м 5-6.2016?