Така е, не сте казала, нито съм вложил в изказването си подобен смисъл. Написах го, за да облекчим питащия  - просто да си пусне един със задна дата...

Само дето един договор със задна дата води и до осигуровки и други задължения със задна дата.
При управител - трето лице трудно може да се приложи правилото "няма дейност - няма осигуряване". По-логичното е "има договор - има осигуряване". А би трябвало да има договор от момента, в който е вписан като управител.

Не смея да давам съвет за безвъзмезден ДУ, първо, защото е с трето лица; второ, защото управителя и управляваната от него фирма са свързани лица и трето, защото според мен  понятието "безвъзмезден ДУ"е пълна безмислица.
За щастие, този договор не се регистрира или вписва, така че просто си го пОснете със задна дата...
Никъде не съм казала, че се вписва или регистрира самия договор, но след като едно трето лице е управител (името на управителя се вписва в ТР!), то това може да е само на базата на някакъв договор.
След като управителят е различен от собственика, то този управител трябва да има ДУ (евентуааално ТД с длъжност управител) още при или непосредствено след вписването в ТР.
Принципно да.
Изключения: ако единия ТД забранява работа по втори или ако някой от ТД н дае позволява упражняване на самостоятелна търговска дейност.
благодаря ви,

а съпрузите по начина който съм описала по горе ли подават декл?
Не съм чела скоро ЗДДФЛ, но при продажба на имот нямаше ли 10% НПР?
Ако не е работила 12 месеца - има право на остатъка от обезщетението.
Ако работи повече от 12 месеца - има право на ново обезщетение (минимално!!)
В двата случая начина на прекратяване на ТД няма значение.
И така докато не минат три години от отпускане на последната борса.
Прочетете и останалите алинеи на чл.9а. Обърнете внимание на ал.6.
Здравейте, аз работя в тази сфера от 2015 год. (още преди окончателното приемане на Регламента и влизането му в сила). Всички семинари, организирани от нас (6 до момента- 5 в България и един в чужбина) са напълно безплатни за участниците.
Бихте ли дали линк или някаква друга информация за Вашите семинари, защото за последния, за който получих реклама по имейла, искаха 1500 лв
Здравейте,искам да попитам с ПИК мога ли да подам декларация 6 на самоосигуряващо се лице,за 2017 година,
С ПИК на физическото лице - да.
 
Рядко от подобни книги може да се научи нещо повече. Обикновено преразказват нормативите, без да има практически допълнения, упътвания, документи. Затова и редовно ги отсвирвам Резон, Сиела и т.п. От форумите като този има много повече полза.
:good:
Мисля ,че най - малко 6 работни дни са ви нужни
Защо? Бихте ли посочили основание?
Аз твърдя, че и 1 (един) ден би трябвало да е достатъчен.
При 8-часов работен ден осигурителния стаж е равен на трудовия и този калкулатор не Ви е нужен
Да СТЕ работили повече от 12 месеца. Клавиатурен пропуск, но да обърнем внимание все пак.
Не, не е нито клавиатурен пропуск, нито грешка. В питането става въпрос за временно прекъсване на вече отпуснато обезщетение поради започване работа на ТД. Ако работата по този ТД е по-малко от 12  месеца, има право да получи остатъка от обезщетението. Ако работи повече от 12 месеца, губи остатъка, но има право на ново обезщетение - на минималното (поради факта, че няма 3 години от предходното обезщетение)
След като фирмата съществува като правен субект, можете да започнете дейност и в зависимост от характера на дейността ще се снабдите с необходимите разрешения. Добре е да се консултирате с адвокат и счетоводител.
Имайте предвид, че повечето срокове изтичат .... утре.
Няма значение по кой член се прекратява договора. Трябва да не сте работили повече от 12 месеца, да сте подали декларация в НОИ в 7 дневен срок от започване на работа и да ве регистрирате в АЗ в 7 дневен срок от прекратяването на ТД. КСО, чл.54д, ал.1, 3 и 5
30 работни дни са около месец и половина. За този преиод се полагат поне 2 дни платен отпуск (най-грубо).
Ако бил неплатен цяла година, има право на 2 (3) дни платен.
Ако през годината има 30 р.д неплатен и останалото е работил - 20 дни платен отпуск (минимум).
Ако неплатения е за гледане на дете по КТ - целия се зачита за стаж.
закупени стоки за 2000 лв.

Ако тези покупки не са с цел бъдещи приходи и печалби или не са инвестиция, значи може да сте фирма без дейност.
Ако смятате, че 2000 е разход до 500 лв, тогава подайте такава декларация.

По моето скромно мнение сте си фирма с дейност (ГДД в НАП+ ГОД в НСИ + ГФО в ТР)
Няма норматив, който да изисква задължително плащане на аванс. Оттам нататък отпадат останалите Ви въпроси.
Единственото място, където може да е регламентирано, са Вътрешните правила за организация на работната заплата.
На ТЕЛК или на ЛКК?
Няма основание да ги отписвате или отчитате като директен разход. Няма основание да ги водите и като стоки на склад. Защо не ги водите като "Активи, отдадни под наем", "Активи, за отдаване под наем" или нещо подобно? Все пак сметкоплана е индивидуален.