принцип борсата изобщо не се води за трудов стаж. И платената и неплатената. Платената се води за ОСИГУРИТЕЛЕН стаж.
След като изтече платената борса вече няма да имате осиг.стаж, няма да Ви се внасят осигуровки и ще трябва сама да си внасяте здравните.
От мен съвет - тъй като ще почвате работа при съпруга си  -започнете веднага след борсата. Ако не Ви се работи  и не ви плащат осигуровки - ползвайте неплатен отпуск. Има някои добри страни: Първо - 30 работни дни /около месец и половина/ ще Ви се зачетат за трудов и осигурителен стаж без да има осигуровки; второ - няма да се разправяте с декларация 7 и лични вноски за здравно - това ще е задача на счетоводителката на съпруга Ви, а сумата е същата; трето - винаги може да се "добави" някой работен ден преди болничния .
При такава комбинация от дати може да си изкарате борсата до края. Трудов договор ще ви е нужен някъде към края на април
Трудовия договор трябва да е няколко дни преди първия болничен. Трябва да имате поне 1 работен ден, за да имате право на обезщетението.
Ако можете да изчакате да изтече срока на обезщетението - добре, но ако сте на зор във времето  -по-добре прекратете борсата и сключете трудов договор.
Имайте предвид следното  - 8-те месеца борса са от датата на отпускане на обезщетението, а не от датата на първото плащане. В решението не е ли посочен срокът на обезщетението като дата?
Залагам на акт 19 или както е правиллното - Приемо-предавателен протокол.
Добре е и фактурата да е от същата дата :)
А защо се назначихте като счетоводител?
Как защо - всяка фирма трябва да си има счетоводител  ;D
Пък и на заплата от 300 /триста/ лева. Дано само да не е на 8-часов работен ден :)
Предлагам да поразгледате ЗКПО-то и после да насочите служителката от НАП какво да прочете.
Що и ЗКПО-то? Не е ли достатъчно ЗДДФЛ-то?
 
Въпроса ми беше.Изплатени дивиденти през м. Ноември в какъв срок трябва да се подаде дек.по чл.55 и да се внесе данъка.Отговора и беше
- г-жо два пъти ви повтарям за 4-то тримесечие  декларация не се подава
Щом толкова искаш - повярвай им. Решението си е твое.  :blink:
Ами договорът се прекратява с изтичане на срока. Независимо дали сте в болнични или не.
Затова се обърках Разговарях с НАП на тел.посочен за информация дамата ми отговори  че, за 4-то тримесечие декларация  не се подава. Посочват се в ГДД .
 :(
Или ти не си обяснила за какви доходи става въпрос, или тези от НАП нещо не са доразбрали :)
МИСЛЕХ СИ ВМЕСТО КАСОВ БОН ДА ПУСНА ПКО.

Недей! Все пак има изисквания за отчитане на продажбите в търговските обекти.

Пък и това с тока... При търговия с куриер не сте ли длъжни да издавате бончето предварително, когато предадете стоката на куриера. Точно в този момент ли спря тока?
Виж Наредба Н8 и по-точно указанието към Д1

28 - за лица, които внасят само здравноосигурителни вноски (вкл. за лицата по чл. 40, ал. 1, т. 7 от Закона за здравното осигуряване - служители на Българската православна църква и други признати по нормативно установен ред вероизповедания, които не получават възнаграждение за извършвана дейност);
Не мога да ви кажа как да постъпите с вече продадените /"раздадени"/ стоки, но не е зле при продажбите в брой да издавате касов бон.
За 20 лв /или 16.67?/ ДДС ли става въпрос?
И 10 /или 8,33/ лв данък?
Я ки коригирайте ДДС-то!
" Според мен ДЕС трябва да решат - дали ще са ДЕС или ще са счетоводители."

Ами решили са го - искат и двете ! :smile1:

То добре да са и двете, ама как хем ще съставят отчетите, хем ще одитират?
Продадена е стока на човек, който не е искал нито фактура, нито касов бон,
Човекът не е длъжен да иска касов бон - вие сте длъжни да му издадете такъв.
Според мен има и правилни записи, но по-голямата част не са верни по смисъл или по дата на съставяне.

Дали ще се ползва ДК или не зависи от други условия, а не от ползваната счетоводна сметка.
11, а за по-сигурно 12 дни
В рамките на 15-те
Подкрепям тези три точки, но с малки забележки.
1. Няма нужда от изпити. Нито входящи, нито периодични. Нали за това имаме дипломи и за съставителите на ГФО има изискване за стаж.
2. Добре е да има публичен регистър на съставителите на финансови отчети. Вписването в този регистър е един вид регулация на професията. Най-вероятно вписването в този регистър трябва да е свързано с някаква годишна такса - някакъв процент от годишните приходи на счетоводителя или минимум МРЗ. Правя аналогия с Централния професионален регистър на строителите. Регистрацията е по документи, доказване на техтически възможности и наличие на компетентен персонал. Всяка година се внася представя ГФО и се внася такса.
3. Нужно е всички съставители на ГФО да преминават през някакви 2,3,5 дневни курсове или семинари за опресняване и актуализиране на знанията. Такива курсове или семинари да се  финансират /изцяло или частично/ от годишните такси на вписаните в Регистъра. Добре е да се регламентира и някаква периодичност на курсовете - например веднъж на две години. Тъй като Регистъра на строителите ми е болна тема - те не организират такива неща, а изискват от вписаните фирми да представят документи за повишаване кварификацията ан работниците си.
4. Нужен е контрол върху правоимащите съставители на ГФО - от една страна да се проверява кой съставя и подписва отчетите /напр. под подписа на съставител да се посочва някакъв регистрационен номер/, а от друга страна - да се следи за нарушения от съставителите, като при две/три,../ нарушения да се отнемат правата за една, две... години.
5. Все пак трябва да се остави въздух за малките фирми и за тези като мен, дето сами съставят отчетите на собствените си фирми :) А аз работя в определена сфера, научила съм това, дето ми е нужно и далеч не ме интересуват всички проблеми на счетоводството и данъците.
Защо само счетоводните къщи да са с лиценз? Аз искам да работя сама. На ТД или на ГД. Защо да нямам това право.
Ще ходя и на изпит, ако трябва
А Вие от къде знаете за двете фирми? И двете ли обслужвате? Ако е така - бих се замислила дали да включа една фактура в счетоводството на различни фирми.
За дневните - ако дневните са под двойния размер на определените суми по закона за командировките  -едва ли има проблем. Ако сумарно дневните надвишават двойния размер, независимо че са получени от различни фирми, тъй като се остасят за един и същ период, би трябвало надвишението да се облата с ДДФЛ и доколкото помня - върху надвишението да се внасят осигуровки. Относно разхода на фирмата - ЗКПО не отраничава разходите за командировки, но санкционира при отчитане на разходи, които не могат да бъдат доказани документално.
Трите фактури да самолетни билети да си ги завре .... Или поне двете от тях. Нали плаща само веднъж!!!