Наемодател - двете ФЛ, наемател - ЮЛ, ЕИК, адрес, представлявано от управителя.... (третото лице с ДУК)
Ще си приключат ТК към 01,06,2025, както е редно. Нали не е Ваша работа.
Нищо няма да се изгуби. По-важно е какво пише в персоналния регистър :)
В ТК. Вместо два "правоъгълни печата" с 1 и 2 години стаж са сложили един с три години. Не е правилно, но не си заслужава да се коригира. Нали е същата длъжност, същия работодател...
Не му берете грижа
Няма да спрат обезщетението.
Не би трябвало да подавате декларация или друго към НОИ, но всяко бюро си е със собствени "правила". Попитайте Вашия отговорник
Можете да правите каквото си искате

ЗДДС, чл.70, ал.4
Няма право на данъчен кредит лице, регистрирано на основание чл. 97а, чл. 99, ал. 1 - 6 и чл. 100, ал. 2 .....и т.н.
 Допълнила съм в нея ако не бъде удовлетворена да се счита за начало на предизвестието по чл .326.
Щом сте подали едно заявление с две основания с връзка между тях "ако не едното, то другото", правилата за прекратяване на договора са според основанието, което се приеме и не зависи от другото.
Т.е. предизвестието започва да тече от деня, следващ този, в който е прието от работодателя. Датата на приемане трябва да е документирана. Ако заявлението е прието на 01.10, предизвестието започва да тече от 02.10.
 ако трябва да се правят с продукта на НАП кой ще ме ограничи да не създам и дневник покупки?
Кой? Законът :)
Протоколите по ЗДДС не се ли включват и в двата дневника, с особеността, че в дневника за покупки е без ДК?
По чл.97а няма два дневника :)
А на самата касова бележка ще бъде ли задължително изписването на вид  плащане в брой дали е в лева или евро?
Видяхте ли някъде такова изискване или указание?
Респективно ще имаме две каси в евро и лв , а в счетоводството май ще е само в евро.
През м.01.2026 и счетоводно ще трябва да де водят две каси. Поне на аналитично ниво.
Проблемът за "реалните" каси е никакъв. Само малко повече труд.
А "кухите" каси винаги са били и ще продължават да са проблем. Който не ги е изчистил с 5% данък, има всички шансове през следващите години да се бръкне за 10% (поне такъв предлагат да стане данък дивидент)
Не знаех дали има право и за това отворих КТ.
Да Ви го прочета и на Вас:
Чл. 167а. След използването на отпуските по чл. 164, ал. 1 и чл. 164б, ал. 1, 2, 3 и 5 всеки от родителите (осиновителите), ако работят по трудово правоотношение и детето не е настанено в заведение на пълна държавна издръжка, при поискване има право да ползва неплатен отпуск в размер 6 месеца за отглеждане на дете до навършване на 8-годишна възраст. Всеки от родителите (осиновителите) може да ползва до 5 месеца от отпуска на другия родител (осиновител) с негово съгласие.
 Въпросът беше друг - как да ги превалутираме като няма да имаме документ.
Аз пък да попитам: задължителен ли е документ? Мога ли аз, като собственик например, да си бръкна в джоба, да извадя малко евро и да прибера левовете от касата?  Ей така, без документи  :hmmm:
Ако много искате да платите по-голямо обезщетение прехвърлете работника на само един, основен ТД и действайте според него :)
:good:
Здравейте!
Ако някой ден вече нямам ТЕЛК по някаква причина (всичко става), пак ли може да имам ЕООД на което да избера да не плащам пенсионни осигуровки, а само здравни?
Благодаря предварително
Ако продължавате да сте пенсионер - да.
Правото на избор дали да внася осигуровки за пенсия или не се дава само на пенсионерите - самоосигуряващи се лица. ТЕЛКът не е от значение, важното е дали сте пенсионер


А ЕООД може да си имате и с ТЕЛК, и без ТЕЛК, и като пенсионер, и без да сте пенсионер....
Договорът е подаден като срочен - с начална дата и с крайна дата. Няма как да стане безсрачен, като има крайна дадата.
Да сте отваряли скоро КТ? Някъде около чл.69?
Е, нали сте получили аванс за м.09, защо мислите, че не трябва да се приспадне? Това, че сте в болничен, не означава че работодателят трябва да Ви опрости част от заплатата..
А за м.10 няма да имате заплата, значи няма от какво да получите аванс
Когато ми предават документите "подредени", обикновено да по някаква тяхна логика и после си ги преподреждам както на мен ми е удобно. Така че подредени-неподредени - все тая. Искам като ми ги носят поне да са разгънати и сложени в джоб. Не мога да изисквам клиентът предварително да разпечатва банкови извлечения или други документи, които е получил само по имейл. Единствено държа всичко да ми се дава навреме и в пълен обем.
Един приятел ми се чуди, че работя така. Той всеки месец носи на счетоводителката си освен документите и екселска таблица с вид документ, контрагент, основание, стойност, ДДС...
Счетоводители разни :)
1. На самоосигуряване подлежи само този съдружник,  който упражнява някаква дейност във фирмата. Ако никой от тях не прави нищо - никой не се самоосигурява
2.Дори да не беше осигурен другаде, пак няма изискване за минимален размер на възнаграждението. МОД е само за осигуряването. Може и 20 лв, но (!) имайте предвид, че дружеството и управителя са свързани лица и погледнете чл.16 от ЗКПО
3. Ремонтът на помищението също е дейност. При това И управленска - сключване на договори, контрол и приемане на работите,  плащания.... Та на управителят трябва да се плаща още от първите срещи със майсторите, от първия договор (за ремонт, за наем, с комуналните дружества...), първата разходна фактура, първия подпис върху документ....
4. Името на управителя задължително се вписва в ТР. ОКД5 се подава само от самоосигуряващи се лица,  а управителят, когато не е съдружник, не може да е СОЛ.

Моля!
  да го пусна от 01.01.2025 г., но да е в сила от 15.10.2025 г., когато реално се връща служителката.
Ако идеята е ДС да е сключено преди 01.06.2025 ида не се подава ЕТЗ, става. Даже идеята е добра. Само дето на 01.01.2025 едва ли имате яснота кота точно майката ще се върне на работа. Та ако подпишете ДС на 01.01.2025 /или на 02.01.2025/ пишете че влиза в сила от 01.01.2025. Това с нищо не Ви задължава през периода от 01.01. до почването на работа