9541
Що и ЗКПО-то? Не е ли достатъчно ЗДДФЛ-то?Предлагам да поразгледате ЗКПО-то и после да насочите служителката от НАП какво да прочете.
9542
Данъци и счетоводство » Re: Изплатени дивиденти в м.10 и данък дивидент
12.12.2013, 13:42Щом толкова искаш - повярвай им. Решението си е твое.Въпроса ми беше.Изплатени дивиденти през м. Ноември в какъв срок трябва да се подаде дек.по чл.55 и да се внесе данъка.Отговора и беше
- г-жо два пъти ви повтарям за 4-то тримесечие декларация не се подава

9543
Ами договорът се прекратява с изтичане на срока. Независимо дали сте в болнични или не.
9544
Данъци и счетоводство » Re: Изплатени дивиденти в м.10 и данък дивидент
12.12.2013, 11:38Или ти не си обяснила за какви доходи става въпрос, или тези от НАП нещо не са доразбралиЗатова се обърках Разговарях с НАП на тел.посочен за информация дамата ми отговори че, за 4-то тримесечие декларация не се подава. Посочват се в ГДД .

9545
Данъци и счетоводство » Re: пари по банкова сметка
11.12.2013, 16:15МИСЛЕХ СИ ВМЕСТО КАСОВ БОН ДА ПУСНА ПКО.
Недей! Все пак има изисквания за отчитане на продажбите в търговските обекти.
Пък и това с тока... При търговия с куриер не сте ли длъжни да издавате бончето предварително, когато предадете стоката на куриера. Точно в този момент ли спря тока?
9546
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Неплатен отпуск без тр. стаж
11.12.2013, 16:08Виж Наредба Н8 и по-точно указанието към Д1
28 - за лица, които внасят само здравноосигурителни вноски (вкл. за лицата по чл. 40, ал. 1, т. 7 от Закона за здравното осигуряване - служители на Българската православна църква и други признати по нормативно установен ред вероизповедания, които не получават възнаграждение за извършвана дейност);
28 - за лица, които внасят само здравноосигурителни вноски (вкл. за лицата по чл. 40, ал. 1, т. 7 от Закона за здравното осигуряване - служители на Българската православна църква и други признати по нормативно установен ред вероизповедания, които не получават възнаграждение за извършвана дейност);
9547
Данъци и счетоводство » Re: Счетоводство на ЕООД дистрибутор на Орифлейм.
11.12.2013, 16:05Не мога да ви кажа как да постъпите с вече продадените /"раздадени"/ стоки, но не е зле при продажбите в брой да издавате касов бон.
9548
Данъци и счетоводство » Re: пари по банкова сметка
11.12.2013, 15:54За 20 лв /или 16.67?/ ДДС ли става въпрос?
И 10 /или 8,33/ лв данък?
Я ки коригирайте ДДС-то!
И 10 /или 8,33/ лв данък?
Я ки коригирайте ДДС-то!
9549
" Според мен ДЕС трябва да решат - дали ще са ДЕС или ще са счетоводители."
Ами решили са го - искат и двете !
То добре да са и двете, ама как хем ще съставят отчетите, хем ще одитират?
9550
Данъци и счетоводство » Re: пари по банкова сметка
11.12.2013, 15:12Човекът не е длъжен да иска касов бон - вие сте длъжни да му издадете такъв.Продадена е стока на човек, който не е искал нито фактура, нито касов бон,
9551
Данъци и счетоводство » Re: Аванс за материали - осчетоводяване?
11.12.2013, 15:04Според мен има и правилни записи, но по-голямата част не са верни по смисъл или по дата на съставяне.
Дали ще се ползва ДК или не зависи от други условия, а не от ползваната счетоводна сметка.
Дали ще се ползва ДК или не зависи от други условия, а не от ползваната счетоводна сметка.
9552
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: платена борса
10.12.2013, 22:1211, а за по-сигурно 12 дни
В рамките на 15-те
В рамките на 15-те
9553
Подкрепям тези три точки, но с малки забележки.
1. Няма нужда от изпити. Нито входящи, нито периодични. Нали за това имаме дипломи и за съставителите на ГФО има изискване за стаж.
2. Добре е да има публичен регистър на съставителите на финансови отчети. Вписването в този регистър е един вид регулация на професията. Най-вероятно вписването в този регистър трябва да е свързано с някаква годишна такса - някакъв процент от годишните приходи на счетоводителя или минимум МРЗ. Правя аналогия с Централния професионален регистър на строителите. Регистрацията е по документи, доказване на техтически възможности и наличие на компетентен персонал. Всяка година се внася представя ГФО и се внася такса.
3. Нужно е всички съставители на ГФО да преминават през някакви 2,3,5 дневни курсове или семинари за опресняване и актуализиране на знанията. Такива курсове или семинари да се финансират /изцяло или частично/ от годишните такси на вписаните в Регистъра. Добре е да се регламентира и някаква периодичност на курсовете - например веднъж на две години. Тъй като Регистъра на строителите ми е болна тема - те не организират такива неща, а изискват от вписаните фирми да представят документи за повишаване кварификацията ан работниците си.
4. Нужен е контрол върху правоимащите съставители на ГФО - от една страна да се проверява кой съставя и подписва отчетите /напр. под подписа на съставител да се посочва някакъв регистрационен номер/, а от друга страна - да се следи за нарушения от съставителите, като при две/три,../ нарушения да се отнемат правата за една, две... години.
5. Все пак трябва да се остави въздух за малките фирми и за тези като мен, дето сами съставят отчетите на собствените си фирми
А аз работя в определена сфера, научила съм това, дето ми е нужно и далеч не ме интересуват всички проблеми на счетоводството и данъците.
1. Няма нужда от изпити. Нито входящи, нито периодични. Нали за това имаме дипломи и за съставителите на ГФО има изискване за стаж.
2. Добре е да има публичен регистър на съставителите на финансови отчети. Вписването в този регистър е един вид регулация на професията. Най-вероятно вписването в този регистър трябва да е свързано с някаква годишна такса - някакъв процент от годишните приходи на счетоводителя или минимум МРЗ. Правя аналогия с Централния професионален регистър на строителите. Регистрацията е по документи, доказване на техтически възможности и наличие на компетентен персонал. Всяка година се внася представя ГФО и се внася такса.
3. Нужно е всички съставители на ГФО да преминават през някакви 2,3,5 дневни курсове или семинари за опресняване и актуализиране на знанията. Такива курсове или семинари да се финансират /изцяло или частично/ от годишните такси на вписаните в Регистъра. Добре е да се регламентира и някаква периодичност на курсовете - например веднъж на две години. Тъй като Регистъра на строителите ми е болна тема - те не организират такива неща, а изискват от вписаните фирми да представят документи за повишаване кварификацията ан работниците си.
4. Нужен е контрол върху правоимащите съставители на ГФО - от една страна да се проверява кой съставя и подписва отчетите /напр. под подписа на съставител да се посочва някакъв регистрационен номер/, а от друга страна - да се следи за нарушения от съставителите, като при две/три,../ нарушения да се отнемат правата за една, две... години.
5. Все пак трябва да се остави въздух за малките фирми и за тези като мен, дето сами съставят отчетите на собствените си фирми

9554
Защо само счетоводните къщи да са с лиценз? Аз искам да работя сама. На ТД или на ГД. Защо да нямам това право.
Ще ходя и на изпит, ако трябва
Ще ходя и на изпит, ако трябва
9555
Данъци и счетоводство » Re: Командировка през две фирми за един и същ период
07.12.2013, 18:19А Вие от къде знаете за двете фирми? И двете ли обслужвате? Ако е така - бих се замислила дали да включа една фактура в счетоводството на различни фирми.
За дневните - ако дневните са под двойния размер на определените суми по закона за командировките -едва ли има проблем. Ако сумарно дневните надвишават двойния размер, независимо че са получени от различни фирми, тъй като се остасят за един и същ период, би трябвало надвишението да се облата с ДДФЛ и доколкото помня - върху надвишението да се внасят осигуровки. Относно разхода на фирмата - ЗКПО не отраничава разходите за командировки, но санкционира при отчитане на разходи, които не могат да бъдат доказани документално.
Трите фактури да самолетни билети да си ги завре .... Или поне двете от тях. Нали плаща само веднъж!!!
За дневните - ако дневните са под двойния размер на определените суми по закона за командировките -едва ли има проблем. Ако сумарно дневните надвишават двойния размер, независимо че са получени от различни фирми, тъй като се остасят за един и същ период, би трябвало надвишението да се облата с ДДФЛ и доколкото помня - върху надвишението да се внасят осигуровки. Относно разхода на фирмата - ЗКПО не отраничава разходите за командировки, но санкционира при отчитане на разходи, които не могат да бъдат доказани документално.
Трите фактури да самолетни билети да си ги завре .... Или поне двете от тях. Нали плаща само веднъж!!!
9556
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: обезщетение по чл. 224
05.12.2013, 14:38Благодаря ви. Ще се оправя.
Добре, че това е преди нова година
)
Добре, че това е преди нова година

9557
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: обезщетение по чл. 224
05.12.2013, 14:34Как да попълня Д1 с вид осигурен 01, като лицето през целия период е в неплтен, незачетен за стаж. Няма дни в осигуряване, няма осиг.доход, а само ЗОВ за неплатения + обезщетението
9558
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: обезщетение по чл. 224
05.12.2013, 14:231. За 2013 1м. и 12 дни + 30 работни неплатен - за този период има право на платен отпуск
2. Няма да подам данък
1. Този 1 м. и 12 дни са именно 30-те работни дни, зачетени за стаж.
2. В Д1 не подавам данъка, но в Д6 се подава, нали?
Към Елена:
При вид осигурен 28, т. 31 не може да се попълни.
9559
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » обезщетение по чл. 224
05.12.2013, 14:09Работник ползва дъъълъг неплатен отпуск и сега напуска. За 2013 г има 1м. и 12 дни зачетени за трудов стаж. Това е целият януари и 8 работни дни през февруари.
1. За колко дни неползван платен отпуск трябва да го обезщетя? (20:12)*1=1,67~2 дни или повече?
2. През м.12 няма работни дни еи ще получи само това обезщетение. Като попълвам Д1 не би трябвало да включвам обезщетението в т. 31 Начислен облагаем доход. Трябва ли да попълвам т.29 Брутно трудово възнаграждение и т. 31А Начислен месечен данък? И как мога да ги попълня, като при вид осигурен 28 тези полета са неактивни?
После от къде идва неравнение между Д1 и Д6
И още един въпрос - полага ли се обезщетение на работник, работил от 04.10 до 12.11 вкл? Смущава ме изискването за отработен пълен месец.
1. За колко дни неползван платен отпуск трябва да го обезщетя? (20:12)*1=1,67~2 дни или повече?
2. През м.12 няма работни дни еи ще получи само това обезщетение. Като попълвам Д1 не би трябвало да включвам обезщетението в т. 31 Начислен облагаем доход. Трябва ли да попълвам т.29 Брутно трудово възнаграждение и т. 31А Начислен месечен данък? И как мога да ги попълня, като при вид осигурен 28 тези полета са неактивни?
После от къде идва неравнение между Д1 и Д6

И още един въпрос - полага ли се обезщетение на работник, работил от 04.10 до 12.11 вкл? Смущава ме изискването за отработен пълен месец.
9560
Данъци и счетоводство » Re: Фактури за аванс
04.12.2013, 15:54По същия начин можеш да отговориш на въпроса: "Задължително ли се издава фактура при всяка сделка?"Задължително ли се издава окончателна ф-ра от която се приспада аванса
Колкото до това, дали ще се издаде окончателна хактура с приспадане на аванса или окончателна фактура за цялата сделка + КИ за аванса - въпрос на предпочитания.