За увеличението на а срок. Има само лихви. Независимо че парите са внесени, те се обвързват при подаването на Д6, а това е със закъснение.
Подайте редовна Д6 само с една колона (само с код 8) и само с увеличението. Става по електронен път
След като сами си правите ремонта, би трябвало да има поне едно технически грамотни лице, което д ръководи нещата. Накарайте го да направи протокол за извършените работи, като опише всичко, което е направено по вид и количество и да направи справка за вложените материали по видове дейности. Или искайте два протокола -  за капиталовите ремонти и подобренията и за  възстановителните (текущи) ремонти. И към всеки протокол - опис на вложените материали, труд, механизация (ток, гориво...). Има си разходни норми, макар и с незадължителен характер. После си остойностете описите.
Още малко по т.7:
Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два-три дни по-късно. Така че не чакайте крайния срок за регистрацията в Регистър Булстат.
Да,дейността е свързана със селско стопанство.
И очаквате помощи, субсидии....
В такъв случай вероятно най-добре ще е да продължи да си плаща осигуровките като СОЛ без ОЗМ. Щом е без ОЗМ няма да пречи на майчинството. Поне до 410-ия ден. После - не зная.
Втората фирма, където лицето е СОЛ, ще има ли дейност докато собственичката е в майчинство?
Доколкото разбирам, подаването на заявление само за превалутиране на капитала би трябвало да е без държавна такса.

... сумата, която порталът показва, е автоматично изчислена и не се дължи?

Без такса е.
Автоматично е.
Не се дължи.
Проверете дали няма промяна в т.12.1
Инсталирайте новата версия. В старата е заложен минимален доход 550.66
Първо: това лице да не е здравноосигурено на друго основание по време на неплатения?
Второ: срокът за корекция на Д1 за 2026 е до 30.04.2027
Трето: Д6 не е корекция, а редовна
Какво значение има "предисторията на даването"? Декларират се салда, а не обороти или история
ТД е влязъл в сила ...
Без нито един отработен ден?  :hmmm:
Д1 с какъв код е подавана? Не помня при код 28 (какъвто трябва да е при неплатен без стаж) т.16 и подточките дали се попълват
Защо "16 - 2188"? Нали работи 2 дни, а не 21?
В т.12.1 какво е попълнено, че не мога да се ориентирам
Не виждам процента за ТЗПБ
Подава се месечно декл. обр1. Тогава когато има дори и едно евро доход за деклариране се посочват работни дни в 16,1
Че даже и 1 цент да има за деклариране :)

когато превишава макс. ос. доход дните се посочват в 16,4 .
И това когато земеделския производител е "с маркиран нисък процент"?  :hmmm:
 Благодаря. И аз така предполагах, че трябва да стане , ама..................... . ходя без шапка по слънцето...
Ами сложете си шапка! Ще слънчасате

Получихте два различни отговора , защото така сте си задали въпроса. Не стана ясно тази "отделно регистрирана фирма" дали е "стандартна" фирма (търговско дружество) или е адвокатско дружество.
Е, изберете си верен отговор според Вашия конкретен случай
Един адвокат не може ли да чете законите? В конкретност НООСЛБГРЧМЛ.
Конкретно: човекът (пък бил той и адвокат) извършва дейности, подлежащи на самообслужване на различни основания - свободна професия и работещ собственик/съдружник във фирма. Подава ОКД5 за започване, прекъсване, възобновяване и прекратяване на дейност за всяко от основанията по отделно и си избира на кое от основанията да се осигурява (само на едно място попълва частта за осигуряването)
Прочетете в указанията кога се ползва код 007. Не мисля, че и при назначаване през 2026 г.