Неплатеният отпуск за гледане на дете от 3 до 8 години се полага на наети по КТ лица. СОЛ няма право на такъв.
Нямате задължение да информирате работодателя си за предприетата инициатива.
Звучи ми сякаш не сте чекнали ,че не следва да подадете Д6. Повторете подаването пак.
Предполагам,че сторното ще се отрази в отчета за септември. Бихте могли да попитате фирмата,която поддържа касовия апарат.
Защо да не могат според Вас?
Според мене "да" с вкл. ДДС.
Нека и др да кажат. :smile1:
Чл. 111. (1) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г.) Към датата на дерегистрацията се смята, че лицето извършва доставка по смисъла на закона на всички налични стоки и услуги, ....

Щом Вашите са бракувани, отписани, продадени, предадени, унищожени... и не са налични, какъв е проблема?

 :good:
В такъв случай, след като фирмата няма никакви КМА и ДМА и последните са амортизирани доста след 5-тата година на закупуване, поддържана е инвентарна книга и инвентарни карти, които към момента на дерегистрацията са с нулева стойност, следва ли да се съставя протокол-опис по чл.111, образец №9, с нулева стойност и така да бъде вписан в дневника на продажбите за последния месец - с нулева стойност или в този случай протокол не се вписва никъде?

И аз не разбирам - няма никакви ДМА или има, но са с нулева балансова стойност ? Ако има и независимо, че са напълно амортизирани определяте данъчната им основа съгласно законоустановения ред и вписвате получената цифра, каквато и да е тя. Няма опция при нулева стойност на данъчната основа да не се съставя протокол.
Аз го разбирам така:  при сключване на ТД на 3-ти,  ЕТЗ може да се подаде  на 4-ти, 5-ти и 6-ти включително, стига започването на работа да е извън този срок.  Ако ТД е сключен на 3-ти,  а започването на работа е на 4-ти , то ЕТЗ трябва да се подаде  или на 3-ти или на 4-ти много рано сутринта.  Правилно ли е така?

Да, правилно е - при получаване на справката за регистриран ТД и започване на дейност от лицето в един и същи ден бих отразила и часа на започване, за да има доказателство, че е след регистрирането на ЕТЗ.


А за изтичането на срока в неработен ден?  Това да не касае само срока за изправяне на неточности след отхвърляне на ЕТЗ  или предписание?

Така го разбирам и аз , но може и да греша. Не смятам да го изпробвам.  :smile1:
https://nra.bg/wps/portal/nra/osiguryavane/Registur_na_zaetostta#Registur_na_zaetostta5
възможно ли е да се пускат нулеви декларации, тъй като реално ще има толкова приход колкото и разход?

Нулева декларация се подава при липса на каквито и да било документи. Това, че резултатът би бил 0 не я прави нулева. Подават се всички налични приходни и разходни фактури.

Ако се сложи лихва 200 лева (равностойността на ДДС-то по фактурите за наем),

Все пак вижте каква е пазарната лихва и се придържайте към тези стойности. Тези 200 лв. сами по себе си не говорят нищо - важен е процентът на лихвата по заема.

Имайте предвид, че не може никой да Ви гарантира , че всичко ще е ОК.
Дали си заслужава?

За този, който ще получи евентуално парите за данъчния кредит - сигурно - нали всичко това ще прави един счетоводител, чийто труд по въпроса е направо без коментар. Ако обаче идеята не сполучи пак ще е виновен този същият счетоводител...той не е успял.

Въпроси:
Тези 10хил.лв. ще могат ли да се върнат на ЕООД от НАП след като използва актива за дейност на дружеството?
...
Възможно ли е да не бъдат възстановени 10хил.лв. от НАП? По каква причина?

Това, което виждам в предложената схема е планиране на възможност да се тегли данъчен кредит за новозакупения автомобил. Тази дейност - отдаване под наем на автомобил - всъщност се появява след закупуване на същия. Твърде много зависимости са възникнали по този повод и зависи как ще погледне на това проверяващият - отговорът ми би бил , че шансовете на идеята да успее са 50/50.
Здравейте,
ще определите за всяка година каква част от неплатения отпуск не се признава за ТС и непризнатият ТС общо за периода на трудовия договор ще впишете в клетка 31 на ЕТЗ при прекратяване та ТД.
Чувам напоследък, че има опции да си купиш стаж легално и много хора го правят.

Купеният стаж е в размер д 5 години и то при определени условия. За млад човек това не е опция - следва да си има осигуряване като наето лице или СОЛ.

Не извършва никаква дейност от СОЛ - само и тече стаж.

След като не извършва дейност и стаж не и тече независимо от внесените осигуровки.

Което ме навежда на един въпрос - има ли смисъл човек да бъде СОЛ, ако е само за стаж?

Ами има - нали все пак целта е човек да е осигурен и да получи някога / живот и здраве / пенсия. Трябва обаче този СОЛ и да работи и да има съответните доказателства за това. Тука вече е мястото на консултация със счетоводител на място.
Искаме всичко да е изрядно пред държавата: ....
 да тече трудов стаж. Това възможно ли е с граждански договор и ако да какъв трябва да бъде той?

Това с трудовия стаж не е възможно с какъвто и да е граждански договор.