Мисля, че ако решението е едно /едно основание/ и сумата е 1000 и повече лева, плащането трябва да е по банка, дори и да е на части с малки суми.

Разбира се. Това,че следва да съобразяваме нещата със ЗОПБ е извън всяко съмнение.

Ащо управителят е изтеглил парите в брой на каса - дата по дата. Ако ги е прехвърлил по сметката си - може и с едно решение.
Като се вземе решение сумата се изплаща, когато има пари. Няма срокове освен,ако не са предвидени такива в самото решение.
Няма такова изискване да се платят в месеца на вземане на решението.
Направете един протокол с най-ранната дата / или преди нея / за всички суми общо или, ако по някаква причина искате - за всяка дата.
Инспекцията по труда може всичко да оспори, но много зависи и фирмата как ще защити позицията си. Поставянето на този гипсокартон е на място и в такъв смисъл има работно място, но по договора има възложена поръчка и има договорен резултат. Освен това тази дейност има еднократен, инцидентен характер и според мене спокойно би могло да се защити наличието на граждански договори. В случая няма и работно време - предполагам никой не задължава тези лица да идват и да си тръгват в определен час - от тях се очаква да свършат договорената работа независимо колко време на ден ще работят. Просто си разсъждавам и си мисля как ни научиха да правим всичко с оглед на това кой контролен орган какво ще каже . Разбирам желанието да нямаме проблеми с ИТ, но все пак в случая има на какво да се стъпи и да се защити позицията на фирмата, сключила граждански договори. Ако извикаме майстори да боядисат сграда, да почистят мазета, да сменят дограми и прочие да не би да ги назначаваме на трудови договори ?
Здравейте,
смятам, че идеята Ви няма слабо място - всичко е законосъобразно. Въвеждате използването на ваучери за храна като се възползвате от правото си на социални разходи при изпълнение на необходимите изисквания за това.
Колегите които освобождават нека кажат как стои при тях.

Да кажа аз.  :smile1:
Подадох ЕТЗ за прекратяване преди седмица - сега погледнах - лицето е прекратено и не е в списъка на активните ТД. Не знам кога е отпаднало оттам - нямам навика да наблюдавам в реално време.
Може би трябва все пак малко да изчакате след като днес е подадено и прието всичко ? Важното е, че лицето е прекратено , а не активно.
При покупката му не сме ползвали ДК,защото същият се използва от управлението.Сега при продажбата, на физ.лице или юридическо такова от ЕС,в основанието за неначисляване на ДДС посочвам чл.50.Права ли съм.

Да, права сте - ако сте имали начислено ДДС при покупката и не сте ползвали данъчен кредит на основание чл.70 ЗДДС не начислявате и при продажбата. Използване за "управлението" не е посочено в основанията на чл.70, но Вие си прецизирайте тази част по-ясно. :smile1:
И аз съм за нормална и навременна комуникация. Не е необходимо да се създава излишно напрежение.
Ако собственика е захранил преди години сметката и касата на фирмата и има да взима пари?

Пак ще има да взема - дали лева,дали евро - все са пари.
Аз пък да попитам: задължителен ли е документ?

Хиксче,аз лично напълно споделям точно тази твоя  гледна точка и не възнамерявам да влизам в други филми. Кой както иска така да се задължава.  :smile1:
Малко смесихме "проблемите "  . Като са фиктивни дали левове или евра все тая - къде са като са само на хартия - скрито разпределение. Въпросът беше друг - как да ги превалутираме като няма да имаме документ.
Това,bobo, е точно така,но при фиктивна каса няма как да стане. Ще превалутираме без документ иначе ще ги хвърлим ли тези пари...
Здравейте, как ще процедирате в големите фиктивни касови наличности, като реално няма какво да се превалутира, няма да получиш документ от реално превалутиране

Е,фиктивни или не ,с документ или не ще ги превалутираме по фиксинг. То като че има друга възможност... :smile1:
Вие май не ме разбрахте.
Лицето е на две длъжности при един и същи работодател.
На основен трудов договор 4 ч и на втори при същия работодател на още 4 ч. но на друга длъжност.

https://kik-info.com/forum/index.php?topic=32193.0
 Няма как да стане безсрачен...

Ами той вече е станал безсрочен независимо как се вижда в системата на НАП. Може да използвате като повод подаване на ЕТЗ за ДС по някаква причина и да промените основанието, за да се вижда такова , каквото е вече на практика.
Тъй като нямаме задължение да издаваме документ за стаж след 01.01.2000 безплатно, то си сложете на видно място една прилична цена за подобна услуга. Който много иска - да плаща
:(

Много подходящо и правилно решение би било !  Крайно време е да спрем услугите "pro bono" . :good:
Освободена наскоро служителка идва с искане за издаване на документ за стаж след 01.06.2025 за започване на нова работа?!
Издавал ли е някой подобен документ?

Надявам се да не ги научим да издаваме такива, защото нямаме подобно задължение. Да си вземат ПИК, да си искат справки от "електронните" трудови записи от НАП.
Много бързо се ориентираха, че с ПИК и справка в НАП ще им е по-трудно, а счетоводителят е най-лесен ...
Да се допълня - ако в изброените ДС като кодове няма точно Вашия случай може да обявите промяната при друг повод за подаване на ЕТЗ - примерно с промяна на РЗ. Това в случай, че без да е задължително подаването на ЕТЗ искате ИД да съответства на действителната .