Отговор на въпросите, които имате ще даде избраната мярка.
В бюджета това е масова практика, помня, че една година увеличавах през октомври за от януари. Няма причина за фирмите да е друго. А и свободната воля на двете страни... :)

Не го правя на практика - не ми се налага, но е и една възможност да нямаме напрежение, ако не успеем на "датата" . :smile1:

А и свободната воля на двете страни... :)

 :good:
Възможно ли е да подам ЕТЗ за ДС от 16,09,2025 г. / примерно / , с което увеличавам РЗ, считано от 01.08.2025 ?

Подадох. Приеха го. За момента действа - докато законотворците " не се събудят " с друго мнение по въпроса.
Благодаря за мнението , Пъпешче!
Самият факт, че прибягваме до разни схеми, за да се впишем в теорията на ЕТЗ показва колко много има още да се желае. Улеснението и опростяването на работата ни обаче никога не е било  приоритет на законотворците.

Хубав ден ти желая, а аз ще пусна едно ЕТЗ / да дам своя принос за попълване на трудовата книжка / ... :smile1:
Здравейте,
коментираме разни ситуации и чета какво коментира всеки за ЕТЗ, но дали някой би споделил от опит , ако е имал такъв случай :
Възможно ли е да подам ЕТЗ за ДС от 16,09,2025 г. / примерно / , с което увеличавам РЗ, считано от 01.08.2025 ?
Благодаря , да обмислям варианта с 3% и ми се струва , че някой добре го е измислил ...

На пренебрежимо ниска цена се ползват едни добри разходи при минимум административен труд.
да попитам в тази тема плащането на договорената цена с какъв документ става . Фирмата удържа данъка и прави авансови вноски като подава д. чл 55  и подава  д. по чл 73 ал 1. следващата година .
Договора силно пожелателно е да е ..на близка до пазарната цена и пътни листи  трябва да се издават ,  на прав път ли съм ... нещо друго пропускам ли

При плащане в брой - РКО, по банка - платежно. Издавате и СИС за платената сума. Пишете и пътни листи освен, ако не решите да плащате 3 % д-к лично ползване. И да - подавате Декларация чл.55, чл.73/1.
Неплатеният отпуск за гледане на дете от 3 до 8 години се полага на наети по КТ лица. СОЛ няма право на такъв.
Нямате задължение да информирате работодателя си за предприетата инициатива.
Звучи ми сякаш не сте чекнали ,че не следва да подадете Д6. Повторете подаването пак.
Предполагам,че сторното ще се отрази в отчета за септември. Бихте могли да попитате фирмата,която поддържа касовия апарат.
Защо да не могат според Вас?
Според мене "да" с вкл. ДДС.
Нека и др да кажат. :smile1:
Чл. 111. (1) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г.) Към датата на дерегистрацията се смята, че лицето извършва доставка по смисъла на закона на всички налични стоки и услуги, ....

Щом Вашите са бракувани, отписани, продадени, предадени, унищожени... и не са налични, какъв е проблема?

 :good:
В такъв случай, след като фирмата няма никакви КМА и ДМА и последните са амортизирани доста след 5-тата година на закупуване, поддържана е инвентарна книга и инвентарни карти, които към момента на дерегистрацията са с нулева стойност, следва ли да се съставя протокол-опис по чл.111, образец №9, с нулева стойност и така да бъде вписан в дневника на продажбите за последния месец - с нулева стойност или в този случай протокол не се вписва никъде?

И аз не разбирам - няма никакви ДМА или има, но са с нулева балансова стойност ? Ако има и независимо, че са напълно амортизирани определяте данъчната им основа съгласно законоустановения ред и вписвате получената цифра, каквато и да е тя. Няма опция при нулева стойност на данъчната основа да не се съставя протокол.
Аз го разбирам така:  при сключване на ТД на 3-ти,  ЕТЗ може да се подаде  на 4-ти, 5-ти и 6-ти включително, стига започването на работа да е извън този срок.  Ако ТД е сключен на 3-ти,  а започването на работа е на 4-ти , то ЕТЗ трябва да се подаде  или на 3-ти или на 4-ти много рано сутринта.  Правилно ли е така?

Да, правилно е - при получаване на справката за регистриран ТД и започване на дейност от лицето в един и същи ден бих отразила и часа на започване, за да има доказателство, че е след регистрирането на ЕТЗ.


А за изтичането на срока в неработен ден?  Това да не касае само срока за изправяне на неточности след отхвърляне на ЕТЗ  или предписание?

Така го разбирам и аз , но може и да греша. Не смятам да го изпробвам.  :smile1:
https://nra.bg/wps/portal/nra/osiguryavane/Registur_na_zaetostta#Registur_na_zaetostta5
възможно ли е да се пускат нулеви декларации, тъй като реално ще има толкова приход колкото и разход?

Нулева декларация се подава при липса на каквито и да било документи. Това, че резултатът би бил 0 не я прави нулева. Подават се всички налични приходни и разходни фактури.

Ако се сложи лихва 200 лева (равностойността на ДДС-то по фактурите за наем),

Все пак вижте каква е пазарната лихва и се придържайте към тези стойности. Тези 200 лв. сами по себе си не говорят нищо - важен е процентът на лихвата по заема.

Имайте предвид, че не може никой да Ви гарантира , че всичко ще е ОК.
Дали си заслужава?

За този, който ще получи евентуално парите за данъчния кредит - сигурно - нали всичко това ще прави един счетоводител, чийто труд по въпроса е направо без коментар. Ако обаче идеята не сполучи пак ще е виновен този същият счетоводител...той не е успял.