А по моята логика, подавайки нова редовна декларация само бих натрупала нови задължения.

Точно така е - не подавайте редовна , когато искате да заличите. :smile1:
Заличаване на подадени вече данни от Д6 става с подаване на Д6 с нулеви данни и КОД КОРЕКЦИЯ.

Подчертавам го, защото в постнатата тема се говори за заличаване и нулеви данни , но се използва / неправилно / нулева и с код 0. Да не стават обърквания , както в този случай.
да точно така , питането ми е точно за удържания данък за 2017г , като в договора пише че данъка е за сметка на наемателя

В закона обаче не пише така...
При попълване на Т2 в колона 3, при какви случаи се включва и размера на получената пенсия от НОИ?

При всички случаи, когато имате да попълвате Т2.
Най-вероятно питането е свързано с размера на удържания данък , но Вие нямате информация какво кога е платено от дължимата сума за годината и вероятно има част, изплатена последно тримесечие на 2017 , за която не е удържан данък и следва лицето да си го плати.
Това е , ако сметката е за 2017 г., ако е за 2018 размерът на данъка не знам как е изчислен / бих казала, че е неправилно / .
Сл. бележка с код 101 от работодателя по ТД, а другата с код 102 - от дружеството, където лицето получава личен труд.
Ще приложите две бележки - ТД е с код 101 , а личният труд 102 . :smile1:
Образец 2001 - част IV ред 8 - там ще го впишете.  :smile1:
 Трябва ли да се иска разрешение от НАП , за да направим корекцията по чл.126, или можем да си отразим проформата в 04/18 със знак минус, а реалната фактура с плюс.

За трябването - трябва, но и за моженето - може. Аз бих направила второто.  :smile1:
Указание към Приложение 10 :


Приложение № 10 (образец 2010) се попълва от лица, които ползват предвидените в глава четвърта от ЗДДФЛ данъчни облекчения за доходи, подлежащи на облагане с данък върху общата годишна данъчна основа и/или с данък върху годишната данъчна основа по чл. 28 от ЗДДФЛ.   
Когато конкретно данъчно облекчение е ползвано в пълен размер при работодателя по основното трудово правоотношение, това обстоятелство се отбелязва на предвиденото за целта място и не се попълва съответната част от приложението (Част І, Част ІІ, Част ІІІ, Част ІV, Част VІ или Част VІІ, в зависимост от вида на облекчението, което е ползвано в пълен размер при работодателя). В тези случаи се попълва само в Част VІІІ от приложението.
Следва да попълните Д6/13 със сумите за 2017 година по фондове, съответстващи на ниския процент. Нали знаете, че промяна на вида на осигуряването не може да става след 31.01.на текущата година ?
аз съм направил и затова ми излиза тази сума. Сега трябва да я изтрия от т.18 ..,ако правилно ви разбирам

Да, на практика не сте я възстановили тази сума и лицето ще си я иска от НАП с подаване на ГДД.
Служебната бележка трябва да бъде без годишно преизчисление .
Само да добавя , че в този случай Д1 подават само осигурените за ОЗМ.
Как се прекратява и заличава ЕООД? Може ли да го направи собственикът или не е възможно без адвокат?


процедура

По-скоро въпросът звучи може ли да го направи счетоводителят - преценете сами . :smile1:
Значи, когато данъчната основа от дохода като свободна професия + данъчната основа от дохода от наем надвишат 7920 лв., разликата х 10% и се подава декл. по чл. 55 по ЕГН като получател на доходи от друга стопанска дейност и доходи от наем /ред 1, колона 4/ с обща сума.
Това много улеснява нещата, ако съм разбрала правилно и за ТЕЛК.

Да, правилно . :smile1:
Декларирането на доходи от свободна професия касаят по принцип физическите лица и именно те декларират и внасят авансов данък.
Подавате декларация чл.55 като получател на дохода по ЕГН и за двата вида доход - една декларация обща . Не знам да има точно определена поредност .